Nem úszta meg a büntetést Williams.
A Szingapúri Nagydíj időmérője szolgáltatta a beszédtémákat. George Russell lett a pole pozíciós Max Verstappen és Oscar Piastri előtt. Azonban a Q2-ben kiesett Williamsekről is szóltak a hírek a kvali után.
Ugyanis Alexander Albon és Carlos Sainz a kizárás sorsára jutott. Előbbi a tizenkettedik, utóbbi a tizenharmadik helyet szerezte meg a vasárnapra, de mehetnek a sor végére. Az FIA szokásos időmérő utáni vizsgálatán kiderült, hogy a Williams autóin a DRS-nyílás mérete nem volt szabályos.
„A 23-as (Albon) és az 55-ös (Sainz) autóknál ellenőrizték a hátsó szárny legfelső elemének állítható pozícióit. Mindkét autó túllépte a hátsó szárny külső területének mindkét oldalán a 85 mm-es maximális határértéket. Ez megsérti a műszaki szabályzat 3.10.10 g. pontját, amely a légellenállás-csökkentő rendszerre (DRS) vonatkozik, és kimondja, hogy a DRS bekapcsolt állapotában a hátsó szárny profiljának két szakasza között a szárny teljes hosszán legalább 9,4 mm és legfeljebb 85 mm közötti távolságnak kell lennie.” – áll a FIA F1 műszaki küldöttének, Jo Bauernek a jegyzetében.
A Williams a szabálysértés elleni büntetést elfogadta, és James Vowles csapatfőnök reagált a történtekre miszerint nem szándékos vétség volt:
„A kvalifikációt követő FIA-ellenőrzés során mindkét autónk hátsó szárnya nem felelt meg az ellenőrzésnek. Ennek eredményeként Alexet és Carlost kizárták a holnapi Szingapúri Nagydíj kvalifikációjából. Ez nagy csalódás a csapat számára, és sürgősen vizsgáljuk, hogy hogyan történhetett ez.”
„Soha nem törekedtünk teljesítménybeli előnyre, és a hátsó szárnyak korábban, a nap folyamán még átmentek a saját ellenőrzésünkön. Csak egy mérési eredmény számít és teljes mértékben elfogadjuk a FIA döntését. Van egy autónk, amellyel pontokat szerezhetünk itt a hétvégén, és mindent meg fogunk tenni, hogy holnap a rajtrács végéről indulva küzdjünk. Ezután azonnal felülvizsgáljuk a folyamatainkat, hogy ez ne fordulhasson elő többé.”