A Forma-1-es közvetítésekben előszeretettel szeretik megmutatni, ahogy az egyes csapatok garázsában a versenyzők barátnői szurkolnak kedvesüknek, vagy ott vendégeskedik egy-egy híresség. Ez régebben is szokás volt, de mióta a sport amerikai kézbe került, még nagyobb hangsúlyt fektetnek a celebritásokra.
Carlos Sainz úgy véli, hogy ez olykor az izgalmas versenyjelenetek és a sportérték rovására megy.
A Williams versenyzője kritizálta a sportágat, miután a Szingapúri Nagydíjon a mezőny végéről a 10. helyre lépdelt előre, de előzéseit kvázi senki sem látta a televíziós közvetítésében.
Ahogy nem került képernyőre Fernando Alonso és Lewis Hamilton pontokért folytatott küzdelme sem. Ugyanakkor több felvétel volt látható Sainz barátnőjéről, Rebecca Donaldsonról, valamint Lando Norris barátnőjéről, Magui Corceiróról a paddockban.
„Ez egyfajta trenddé vált, ami valamikor biztosan működött, amikor az emberek érdekesnek találták, hogy láthassák a barátnőinket, híres embereket a tévében, a reakciókat” – mondta Sainz a The Guardian szerint a spanyol El Partidazo de COPE rádióállomásnak.
„Megértem, hogy ha előzés történik, ami egy nagyon feszült pillanat a versenyen, akkor a produkciós csapat reakciókat akar mutatni, hiszen látták, hogy ez korábban bevált… de [csak akkor kellene], ha tiszteletben tartják a versenyt, és mindig a verseny fontos pillanatait mutatják” – tette hozzá.
„A múlt hétvégén nem mutattak meg az öt előzésem közül egyet sem, amit a végén hajtottam végre. Fernando és Lewis csatáját sem mutatták meg… sok mindent kihagytak.”
Sainz azt szeretné, ha a Forma-1 nagyobb hangsúlyt fektetne arra, amiről valójában szól, és nem a sport rovására foglalkozna a hírességekkel.
„A másik [dolog] rendben van, de ne veszítsük szem elől a legfontosabbat. Szerintem egy kicsit túlzásba viszik a hírességek és a barátnők bemutatását.”
„Néha annyi VIP van a paddockban, hogy nem is lehet közlekedni. Kerékpárral vagy robogóval közlekedünk [a paddockban], mert ha nem így teszünk, egyszerűen nem lehet haladni.”
A Netflix Drive to Survive című sorozatának népszerűsége egyre növekvő nézőszámot eredményezett a fiatalabb korosztály körében, valamint szélesebb körű ismertséget hozott az F1-nek az Egyesült Államokban, ahol a versenyzők maguk is egyre inkább a figyelem középpontjába kerültek.