Kalle Rovanperä, a rali-világbajokság (WRC) kétszeres világbajnoka úgy döntött, hogy pályaversenyzésre vált.
A huszonötéves finn versenyző 2017 óta versenyzik a WRC-ben, ahol 2020-tól teljes szezonos pilóta lett egészen 2023-ig. 2022-ben és 2023-ban megnyerte a világbajnokságot, és ő a WRC legfiatalabb bajnoka.
2024-ben úgy döntött, hogy nem kíván egész évben ralizni, ezért nem indult minden fordulón. Ekkor kóstolt bele a pályaversenyzésbe, a Porsche Carrera Cupban, amelynek a beneluxi és olasz változatában állt rajthoz. Emellett a Drift Masters európai bajnokságában is elindult pár futamon. Szintén tavaly, mint Red Bull atléta, lehetőséget kapott egy Forma-1-es autónak a tesztelésére, a Red Bull Ringen.
Most azonban teljesen visszavonul a ralizástól, és átteszi székhelyét a japán Super Formulába, ahol egyértelmű célja a legmagasabb szintig eljutni.
„Ez a döntés nem volt könnyű, de már egy ideje gondolkodtam rajta. Ennyi idősen már olyan sokat elértem a raliban, hogy elgondolkodtam, milyen új kihívásokra vágynék. Nehéz döntés volt, de úgy érzem, ez a helyes út, hogy megvalósítsam következő álmaimat és kihívásaimat. Különleges, hogy a Toyota Gazoo Racing támogatást nyújt nekem ennek az új kihívásnak a kezdetétől fogva, és hogy a Super Formula-ban versenyezhetek. Tudom, hogy ez egy nagy ugrás a rallyból, de nagyon várom, és a TGR-rel együtt jó tervünk van, hogy a lehető legjobban felkészüljünk, és megpróbáljuk a legtöbbet kihozni belőle.”
Rovanperä jelenlegi terve az, hogy a Super Formulában versenyezzen, majd a Formula 2-ben, ahonnan már csak egy lépés a Forma-1. A Forma-1 azért is lehetséges a számára, mert a Haas a Toyotával áll partnerségben, így adná magát egy beugrás. Arra a kérdésre, hogy végső célja az F1 vagy a WEC-ben gyári programmal szereplő Toyota egyik autója, arra a finn nem akart konkrét választ adni:
„Nyilvánvalóan ebben a pillanatban csak a következő néhány év terveit ismerem. Tudom, hogy a Super Formulában fogunk versenyezni, és ezután a következő kategória felé fogunk törekedni, ami a Formula 2 lenne. Jelenleg nem tudom megmondani, mi lesz a végső célom. Már elmondtam, hogy a legmagasabb szint, ami a Forma-1, de nyilvánvalóan rengeteg más klassz sorozat és verseny is létezik a pályaversenyzésben. Ha azt kérdezed, hogy szeretnék-e egyszer Le Mans-ban versenyezni? Természetesen, ha lesz rá lehetőségem. Szóval igen, rengeteg lehetőség akad.”
Azonban az idei év még nem ért véget. Rovanperä továbbra is versenyben áll a WRC idei kiírásáért. A finn a harmadik világbajnoki címéért megy, és három fordulóval a vége előtt huszonegy pont a hátránya a bajnokság éllovasától és Toyota-csapattársától, Sebastien Ogier-től:
„Mióta kisgyerekként elkezdtem vezetni, az volt az álmom, hogy WRC-pilóta legyek, megnyerjek egy ralit és világbajnok legyek. Hogy mindezt ilyen fiatalon elértem, hihetetlen érzés, és ezért nagy köszönettel tartozom a Toyotának. Még három forduló maradt, és mindent meg fogunk tenni, hogy a végéig nyomjuk.”
Váratlan fordulat: A Forma-1-gyel szemezget a ralivilágbajnok