A Mercedes elutasította azokat a feltételezéseket, miszerint a meglepő szingapúri győzelmüket a rugalmas első szárnyuk kialakítása segítette elő – annak ellenére, hogy idén újra megvizsgálták az ilyen rendszerek legitimitását.
Az FIA 2025-ben szigorította az első szárny rugalmassági tesztjeit, de George Russell pole pozícióját és futamgyőzelmét hozó autójának fedélzeti felvételei felkeltették a megfigyelők figyelmét, köztük az olasz Sky elemzője, Matteo Bobbiét is. Ő ennyit mondott:
„Megváltoztatták azt a pontot, ahol a leszorítóerő keletkezik, és a rugalmasság mértéke mutatja a sebességelőnyt és a leszorítóerő eloszlását.”
A Mercedes azonban határozottan cáfolja, hogy nincs semmi vitatható a beállításaikban. A csapat egyik mérnöke az Auto Motor und Sportnak elmondta, hogy az első szárny kérdése túl van lihegve:
„A szabályok világosak, és az FIA azóta sem emelt kifogást.”
Russell, aki pole pozícióból dominált, elismerte, hogy még ő sem számított ennyire erős eredményre Marina Bay-ben:
„Ha sorba raknám az összes versenyt, amelyen szerintem nyerhetünk idén, ez valószínűleg a lista legvégén lenne.”
A csapatfőnök, Toto Wolff nevetve hozzátette, hogy alakulata legutóbbi formája valójában összefüggésben lehet azzal a döntéssel, hogy nem fejlesztik tovább a 2025-ös autót:
„Úgy tűnik, ez valahogy segített nekünk: nem kell állandóan változtatni az autón.”
Vallási botrány lett a Mercedes győzelméből, bocsánatot kért a szponzor