A technológiai óriás Apple és a Forma-1 új korszakot nyitnak az autósport közvetítésében: a vállalat 2026-tól az F1 kizárólagos sugárzási partnere lesz az Egyesült Államokban.
A hír nem sokkal azután érkezett, hogy az Apple égisze alatt készült F1® The Movie világszerte kasszasiker lett. A film, amelyet az Apple Original Films forgalmazott, júniusi mozibemutatója óta több mint 630 millió dollár bevételt hozott, ezzel minden idők legsikeresebb sportfilmjévé vált.
A produkció december 12-én debütál a globális Apple TV kínálatában, tovább erősítve az Apple és a Forma–1 kapcsolatát.
A partnerség célja, hogy a sportág új, fiatalabb közönségrétegeket is elérjen. A 2025-ös globális rajongói felmérés szerint az Egyesült Államokban az új F1-követők 47%-a 18 és 24 év közötti, és több mint a fele nő.
Forma-1 az Apple ökoszisztémában
Az új megállapodás értelmében az összes edzés, időmérő, Sprint-futam és Nagydíj az Apple TV-n lesz elérhető az Egyesült Államokban. A szezon során bizonyos futamok és az összes szabadedzés ingyenesen megtekinthető lesz az Apple TV alkalmazásban. A Forma-1 saját prémium tartalomszolgáltatása, az F1 TV Premium, továbbra is elérhető marad az Egyesült Államokban, de csak az Apple TV előfizetőin keresztül – számukra ingyenesen.
A közvetítések mellett az Apple több platformján is erősíti majd a sportág jelenlétét: Apple News, Apple Maps, Apple Music, Apple Sports és Apple Fitness+ alkalmazásokban is megjelenik a Forma-1.
Stefano Domenicali, a Forma–1 elnök-vezérigazgatója elmondta: „Ez a partnerség egy újabb hatalmas lépés mindkét márka számára. Az elmúlt három évben már szorosan együttműködtünk az F1® The Movie kapcsán, és most készen állunk arra, hogy még több amerikai rajongót vonjunk be élő közvetítésekkel, izgalmas tartalmakkal és egész éves aktivitásokkal.”
Eddy Cue, az Apple szolgáltatásokért felelős alelnöke hozzátette: „Nagy örömünkre szolgál, hogy tovább bővíthetjük kapcsolatunkat a Forma-1-gyel. A 2026-os szezon új csapatokat, szabályokat és autókat hoz, és mi szeretnénk a rajongóknak az első sorból biztosítani ezt az élményt – természetesen az Apple módján.”
Az Apple vezérigazgatója megerősítette, hogy egyeztetnek már az F1 film folytatásáról