Motorsportol.hu
2025. december 4, csütörtök
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home F1

Remek hír érkezett az Audi F1 háza tájáról, áttörést értek el!

Vámosi Péter by Vámosi Péter
2025.10.17. 09:44
Remek hír érkezett az Audi F1 háza tájáról, áttörést értek el!

Fotó: Audi AG

Az Audi 2026-os Forma-1-es debütálására egy olyan hajtásegységgel készül, amely teljesítményét félig belső égésű motor és ugyanígy elektromos motor adja.

A paddockban keringő pletykák szerint a neuburgi mérnökök a belső égésű motorjukkal átlépték a 400 kW-os határt, és több mint 540 lóerőt értek el. Eddig a fő figyelem a Ferrari korábbi alkalmazottjaira irányult, akik elhagyják a Scuderia-t, hogy megerősítsék az Audi motoros részlegét. Wolf Zimmermann (aki már összepakolt, de még nem távozott a Ferrari versenyosztályáról) és helyettese, Lars Schmidt kulcsszerepet játszottak a maranellói motoros kutatási és fejlesztési részlegben. A négykarikás márka, amely 2026-ban készül F1-es bemutatkozására, először inkább az esélytelenek biztos nyugalmával indulnak.

Ez is érdekelhet

Új néven indul a Haas 2026-ban, ismert névadó szponzor érkezett hozzájuk

Új néven indul a Haas 2026-ban, ismert névadó szponzor érkezett hozzájuk

2025.12.04. 08:40
Kiderült, mit mondott Perez utoljára Hornernek, mielőtt kirúgták a Red Bulltól

Kiderült, mit mondott Perez utoljára Hornernek, mielőtt kirúgták a Red Bulltól

2025.12.04. 07:44

Mattia Binotto, az Audi F1-projekt irányítója ötéves tervet indított, amelynek célja a győzelem 2030-ban. Az Autosprint magazinnak adott izgalmas interjúban a volt Ferrari-mérnök egy izgalmas forgatókönyvet vázolt fel:

„A királykategória a legösszetettebb sportág, és nem csak a motorsportban. Ez méretének és a technológiájának köszönhető. A történelem tanítja nekünk, hogy minden sikeres ciklus öt-hét éves felkészülési időszakon alapszik. Mi is öt év alatt akarjuk ezt megvalósítani: három év alatt felépíteni és két év alatt konszolidálni.”

A kép világos, de igazság az, hogy a Sauber Audi-vá alakulása már egy ideje folyamatban van. Az ingolstadti márka azonban nem úgy közelíti meg az F1 világát, mint a Cadillac, amely a semmiből építi fel csapatát. A svájci csapat elhagyta az utolsó helyet a konstruktőrök bajnokságában, és mindkét pilótájával pontokat szerzett, így objektív növekedésről beszélhetünk. Mindeközben senki sem beszél az Audi Motorsport Kompetenciaközpontról, amely 2014 óta a németországi Neuburg an der Donau városában üzemel.

Ez egy 3000 négyzetméteres gyár, ahol a négykarikások motoros részlege fejleszti a termékeit. Neuburgban született a WEC-hez készült Audi R18 e-tron, a Dakar-ralin versenyző és győztes Audi RS Q e-tron. Az Audi RS 5 DTM-es vagy a Formula E együléses autóinak menedzsmentje is itt volt tetten érhető. Tehát egy olyan kiváló központról beszélünk, amelynek alkalmazkodnia kellett a száguldó cirkusz igényeihez is. A létesítményt bővítették, a személyzet létszáma megsokszorozódott, a Mercedes és a Ferrari tapasztaltabb és nagyobb tudású szakembereit vonva be.

A paddockban keringő pletykák szerint a legjobb hajtásegység ebben a szakaszban a Mercedesé, amely a Brackley-ben található gyári csapatot, valamint a McLarent, a Williamst és az Alpine-t fogja hajtani. Nagyok az elvárások a nagy motorgyártási hagyományokkal rendelkező Ferrarival szemben is. Sokan izgatottan várják a Honda és az Aston Martin együttműködését, de szinte senki sem tud semmit az Audi és a Ford által gyártott Red Bull Powertrains erőforrásokról.

A Ferrari, miután elvetette a Zimmermann ötletét, egy rendkívül innovatív acél hengerfejet, mert az nem felelt meg a várt megbízhatósági szabványoknak, egy forradalmian új és rendkívül titkos szívórendszerrel ellátott alumíniumötvözet megoldás mellett döntött. A elvesztegetett idő természetesen megterhelte az istállót. Az Enrico Gualtieri vezette mérnökök így némileg lemaradtak a Mercedestől, a Honda pedig nem sokkal mögöttük volt.

De hová tehető az Audi? A keringő pletykák szerint a németek áttörték a 400 kW-os határt belső égésű motorjukkal, elérve az 540/550 lóerőt, míg a nagyra tartott Mercedes PU 420 kW-os, vagyis körülbelül 571 lóerős teljesítményt ér el. Ez kezdetnek már nem is sokkal több…

Ezeket a számokat óvatosan kell kezelni, mivel nem hiteles adatokról van szó, hanem csupán azok pletykákról, akik… szaglásznak, miután hallottak a tesztpadokon végzett tartóssági tesztekről. A teljesítménycsúcsok pedig nem jelzik a megbízhatóság szintjét, mivel egy teljes szezonban 24 futamot kell teljesíteni négy egységgel.

Az Audi, legalábbis kezdetben, nehezen fogja összehangolni a csapat két lelkét (Hinwil és Neuburg), de ésszerűen feltételezhető, hogy a valódi top csapattá válás kiindulási alapja már magasabb lesz, mint amit egyszerűen a Sauber gyári csapattá alakításával elképzelni tudunk.

Binotto feladata nehéz, de a svájci születésű, Reggio Emilia-i származású szakember megadta az alapokat a négykarikás Forma-1-es kaland kezdetéhez. Természetesen a győzelem már más tészta, de a német gyártó hozzászokott a technikai kihívásokhoz…

Az Audi F1 projekt korábbi irányítója a Cadillac F1-hez igazol

Source: motorsport.com
Tags: Alpine F1 TeamAston Martin F1 TeamAudiBrackleyCadillacDakarDTMEnrico GualtieriF1FerrariFordForma-1Formula EHinwilHondaIngolstadtLars SchmidtMaranelloMattia BinottoMcLaren RacingMercedesNémetországNeuburgRed Bull PowertrainsSauberWECWilliams RacingWolff Zimmermann
Vámosi Péter

Vámosi Péter

Az utolsó futamon dől el a 2025-ös F1-es bajnoki cím sorsa. Szerinted ki lesz a bajnok?
420 Szavazat · 420 szavazat
Szavazok

Ajánló

5+1 brutálisan jó F1-es ajándékötlet karácsonyra, aminek minden rajongó örül

5+1 brutálisan jó F1-es ajándékötlet karácsonyra, aminek minden rajongó örül

2025.12.01. 19:44
Itt az F1-es bajnoki matek – Levezetjük mi kell Norris, Verstappen és Piastri bajnoki címéhez!

Itt az F1-es bajnoki matek – Levezetjük mi kell Norris, Verstappen és Piastri bajnoki címéhez!

2025.12.01. 09:44
Megérkezett! Ajándék 2026-os motorsport-naptár a Motorsportol.hu olvasóinak!

Megérkezett! Ajándék 2026-os motorsport-naptár a Motorsportol.hu olvasóinak!

2025.11.17. 17:44

TOP 5

  • A Mercedes a világ egyik legismertebb üdítőital márkájával állt össze

    A Mercedes a világ egyik legismertebb üdítőital márkájával állt össze

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • A McLaren bejelentette a pilótájuk távozása után a meglepetésszerű friss igazolásukat

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • A Cadillac teljesen szembemegy a Forma-1-es trendekkel a NASA-szerű szemléletével

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Utoljára rajtol el a mezőny 2025-ben: Itt a hétvégi F1-es menetrend!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Újonc pilóta váltja Tsunodát Abu Dhabiban

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Heti hírek” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.