Komoly fékproblémákkal zárta a Ferrari és Lewis Hamilton a legutóbbi, szingapúri futamot. A brit az utolsó körben már csak vánszorgott, a pályát is levágta, ami miatt büntetést is kapott.
A csapat pedig utánajárt, hogy mi vezetett a súlyos technikai hibához. Erről a csapat vezető pályamérnöke Matteo Togninalli beszélt:
„A Forma-1 mindig is a kockáztatás és a határon való autózás közötti kompromisszumról szólt. Szingapúrban tudatosan közelítettük meg, mind a kvalit, mind pedig a futamot is egy, a határokon táncoló autóval. Előre tudtuk, hogy a fékekkel ügyesen kell majd bánni. Aztán végül emiatt és amiatt is ahogyan a fékek menedzselve voltak az egész versenyen, oda jutottunk, hogy az utolsó négy körre teljesen elfogytak a fékeke.” – kezdte az olasz mérnök.
„Szóval talán kicsit túlságosan is agresszívek voltunk, ami hiba volt. El kell ismernünk tehát, hogy hibát követtünk el. A szimulációs metódusunk nem volt képes előre jelezni, hogy ez a megoldás túl agresszív lesz. Ezen mindenképp javítanunk kell, hogy pontosabb előrejelzéseket kapjunk.” – tette hozzá.