Az 56 körös Egyesült Államok Nagydíjának rajtja előtt az első sorban Max Verstappen és Lando Norris foglalta el. Mögöttük Charles Leclerc és George Russell, Lewis Hamilton és Oscar Piastri, Andrea Kimi Antonelli és Oliver Bearman foglalt helyet, míg a top 10-et Carlos Sainz és Fernando Alonso zárta.
Leclerc indult nagyon jól a lágy keverékű Pirelliken, aki feljött a második helyre a rajt után és kis híján még Verstappent is megelőzte. Mindeközben Russell a hatodik helyre csúszott vissza. A mezőny végén pedig Albon forgott meg, miután koccolta meg Bortoletót, de tovább tudott haladni.
Leclerc-en kívül Bortoleto és Stroll rajtolt még lágy gumikon, míg a mezőny végén Ocon, Hadjar és Albon kemény keverékeket választott. Mindenki más közepeseken kezdett.
A negyedik körben Norris próbált visszatámadni Leclerc-re, de a monacói kivédekezte.
A 7. körben Carlos Sainz és Andrea Kimi Antonelli is a pálya szélén végezte, miután összeütköztek a 15. kanyarban. Virtuális biztonsági autós fázis lépett életbe, majd 2 körrel később válthattak ismét versenytempóra a pályán lévők. Antonelli azonban még folytatni tudta a versenyt.
Norrisnak a 21. körben sikerült visszaelőznie Leclerc-t, aki ezt követően ki is állt közepes gumikra váltani. Ekkor még csak 1-2 versenyző volt túl egy kerékcserén. A legtöbben próbálták minél tovább húzni a közepes keverékeken, hogy utána lágyra válthassanak, mert a kemény Pirellik nem tűntek túl hatékonynak. Ez komoly dilemmát is jelentett a csapatok számára, hogy meddig gyilkolják még a pályán a közepeseket.
A 31. körben Piastri is kerékcserére érkezett és megkapta a lágy gumikat, majd így tett Hamilton is. Verstappen pedig a 33. kör végén cserélt, ahogy Russell is.
Miután mindenki túl volt egy kerékcserén a sorrend Verstappan, Leclerc, Norris, Hamilton, Piastri, Russell volt.
A 35 körben Bearman fogott meg, miután igyekezett megelőzni Tsunodát, ám az váratlan ritmusban fékezett, így egy esetleges ütközés elkerülése érdekében Bearman engedte autóját lenenni a pályáról a porba, aminek megforgás lett az eredménye.
Több versenyző is kapott figyelmeztetést pályaelhagyásért.
A 49. körre Norris DRS-távolságon belülre került Lecelrc-hez és kezdett támadó pozícióba kerülni. Az 51. körben meg is próbálkozott az előzéssel, de így nem tudott jól elfordulni, így az előzés nem sikerült. Először… ugyanis még ugyanabban a körben végül sikerrel megelőzte Leclerc-t.
Az utolsó előtti körben az mezőny végén Gasly és Colapinto csatáztak, utóbbi megelőzte csapattársát. Sőt utána Gasly-t Bortoletó is megelőzte.
A versenyt végül Verstappen nyerte Norris és Leclerc előtt. A további sorrend a pontszerzőknél: Hamilton, Piastri, Russell, Tsunoda, Hülkenberg, Bearman, Alonso.
Végeredmény hamarosan…