A Red Bull 50 000 eurós bírságot kapott, mert egy csapattag a rajtrácson megpróbálta eltávolítani a ragasztószalagot, amely a McLaren pilótája, Lando Norris rajthelyét jelölte az Egyesült Államok Nagydíján.
A bírság felét a 2025-ös szezon hátralévő részére felfüggesztették, feltéve, hogy az incidens nem ismétlődik meg.
A FIA szerint a Red Bull alkalmazottja figyelmen kívül hagyta a pályabírók utasításait, akik megpróbálták megakadályozni, hogy ismét a pályára lépjen, mivel a csapattagoknak ekkorra már el kellett hagyniuk a pályát..
Állítólag nem ez volt az első alkalom, hogy a Red Bull így járt el egy rivális csapattal, általában a legközelebbi versenytársukkal a verseny előtt, és hogy a McLaren erősebb szalagot használt, hogy megakadályozza ezt.
A McLaren a szezon elején megkérdezte az FIA-t, hogy használhatnak-e szalagot a rajthelyeik megjelölésére, mivel a versenyzők büntetést kapnak, ha nem parkolnak le helyesen a rajtrácson. A szalagot a pálya melletti falra ragasztják, hogy segítsék őket ebben, mivel az autókból korlátozott a kilátás, és a versenyzők nem látják könnyen a pályán a rajthelyüket jelző vonalakat.
Norris a második helyet szerezte meg az Egyesült Államok Nagydíján, és ez a rajthely a Circuit of The Americas pálya belső oldalán található. Ez a pitwall első kapujának közvetlen közelében is van – ez az kapu, amelyen keresztül a csapat személyzetének el kell hagynia a rajtrácsot.
Miután vasárnap megkezdődött a felvezető kör, egy Red Bull csapattag visszatért ehhez a kapuhoz, miközben már elkezdték bezárni a kaput, és nem reagált, amikor megpróbálták megállítani.
Az esetről először a The Race számolt be.
A versenybírók jelentése szerint a Red Bull képviselője a vizsgálatot lefolytató meghallgatáson azt mondta, hogy a kérdéses csapattag „tájékoztatta őt arról, hogy nem volt tisztában a pályabírók arra irányuló erőfeszítéseivel, hogy megállítsák”.
A jelentés hozzátette: „A versenybírók azonban úgy ítélik meg, hogy minden csapathoz kapcsolódó személynek vagy más érdekelt félnek tisztában kell lennie azzal, hogy a rajtrács elhagyása után a pályára lépni vagy akadályozni a versenyre való felkészüléshez szükséges biztonsági intézkedéseket szigorúan tilos.
„Így függetlenül attól, hogy az érintett személy tisztában volt-e a vonatkozó tisztviselők utasításaival, a verseny rajtja előtti kapuk bezárásának akadályozása vagy késleltetése a biztonságot akadályozó cselekménynek minősül, ezért a csapatra jelentős büntetés szabható ki.”
A McLaren és a Red Bull nem kívánt nyilatkozni az ügyről.
Mielőtt az incidens oka kiderült volna, és mielőtt a versenybírók meghozták volna döntésüket, a Red Bull csapatfőnöke, Laurent Mekies úgy nyilatkozott, hogy szerinte az incidens félreértés történt.
„Megnéztük a videót az FIA-val. Természetesen ez olyan dolog, amit a jövőben jobban is csinálhatunk, de mi biztosan nem érezzük úgy, hogy bármilyen utasítást figyelmen kívül hagytunk volna, és nem kaptunk semmilyen konkrét utasítást.”
„Úgy gondolom, hogy ez egy apró dolog, de mindazonáltal a jövőben foglalkozni fogunk vele.”