Az Alpine nem elégedett Franco Colapinto viselkedésével.
Az Amerikai Nagydíj unalmasságában közben az utolsó körök szolgáltatták a beszédtémát. A Tizenhetedik és tizennyolcadik helyen haladt a két Alpine, Pierre Gasly és Franco Colapinto sorrendben. Colapinto volt a gyorsabb, mégis a csapat szólt neki, hogy ne támadja a csapattársát. Viszont ő ezzel nem foglalkozott, és az első kanyarban bevetődött mellé, így egy kis csatát csináltak, aminek hála a hátulról érkező Gabriel Bortoleto is elment Gasly mellett.
Az Alpine ügyvezető igazgatója, Steve Nielsen pedig nem volt ettől lenyűgözve. A frissen kinevezett szakember szerint egy belső vizsgálat lesz az ügyből.
„Csapatként sok mindent át kell tekintenünk a hétvégéről” – kezdte a futam után. „Bár versenyképességünk még nem elég a pontszerzéshez, a hétvégét összességében nézve biztató volt. Ma, sok más csapathoz hasonlóan, nekünk is alkalmazkodnunk kellett a körülményekhez és a pályán látottakhoz, mivel a kemény gumik nem tűntek kedvező versenyabroncsoknak. Pierre esetében egy kicsit korábban, mint szerettük volna, fedeztük az alávágás fenyegetést, hogy lágy gumikra váltsunk, majd lassú kerékcserénk volt, amit felül fogunk vizsgálni és kijavítani. Franco meg tudta hosszabbítani a közepes futamát, hogy a verseny végére gumikülönbséget szerezzen, és utolérje Pierre-t.”
„Utasítást adtunk a pilótáknak, hogy tartsák meg pozíciójukat, mivel mindkét autónál az üzemanyagot kellett kezelnünk, és a vezető pilótákhoz képest a hátralévő körök száma is változó tényező volt. Csapatként a boxfalról adott utasítások véglegesek, és ma csalódottak vagyunk, hogy ez nem így történt, ezért ezt felül fogjuk vizsgálni és belsőleg kezelni fogjuk.”
Az a kis csata nem sokat változtatott a futam szempontjából, hiszen így is, úgy is pontszerzésen kívül végzett mindkét autó. Az Alpine újonc úgy gondolta sokkal gyorsabb csapattársánál, és ezzel veszéllyel volt rá Bortoleto, ezért lépte meg az előzést:
„Nehéz nap és nehéz hétvége volt ez számunkra, mint csapatnak. Ami engem illet, nem ment túl simán. Általában sokat küzdöttem az autóval. A cél az, hogy minden alkalommal erősebbek legyünk a pályán, és erre újabb lehetőségünk lesz jövő hétvégén Mexikóvárosban. Csapatként továbbra is keményen fogunk dolgozni, és megpróbáljuk megtalálni azokat a lehetőségeket, ahol javulhatunk. A végén kissé frissebb gumijaim voltak, mint Pierre-nek, és láttam, hogy Bortoleto támad. Szerettem volna, ha mindkettőnk mögött marad, ezért ezt meg fogjuk beszélni a csapatban, és tanulni fogunk belőle a jövőben.”
Az Alpine az Amerikai Nagydíj után továbbra is az utolsó helyen áll a konstruktőri bajnokságban, 28 ponttal lemaradva a Haastól.
Az Alpine már pontosan tudja, mikor dönt Gasly csapattársáról