Oscar Piastri az egyéni bajnokság élén állva zsinórban a 15. egymást követő Forma-1-es hétvégének vághat neki, de vezető pozíciója veszélyben van.
Az ausztrál pilóta az elmúlt négy nagydíjon mindannyiszor alulmaradt két bajnoki riválisával szemben. A McLarenes csapattársával, Lando Norris-szal és a világbajnok Max Verstappennel szemben.
A Norrishoz képest 34, Verstappenhez képest 104 pontos előnye 14, illetve 40 pontra csökkent.
Ahogy Piastri előnye riválisaihoz képest egyre csökken, a figyelem minden versenyhétvégével egyre nagyobb lesz.
A korábbi pilóták véleményt nyilvánítottak arról, hogyan kezeli Piastri a nyomást, míg ő maga számtalan kérdést kapott a bajnokságért folyó küzdelemmel kapcsolatban.
De az Egyesült Államokban eltöltött kiábrándító hétvége után Piastri mindenkit emlékeztett, hogy ez nem az első rodeója.
„Voltam már olyan küzdelmekben, amelyek ugyanolyan szorosak voltak, vagy a bajnokság ezen szakaszában még szorosabbak, mint most.” – nyilatkozta Piastri az austini médiának.
„Így saját magam is meggyőződtem arról, hogy a dolgok még mindig jól alakulhatnak, és továbbra is teljes mértékben hiszek abban, hogy megnyerhetem a bajnokságot.”
Mielőtt feljutott az formaautózás legfelső osztályába, Piastri mintha szórakozásból nyerte volna bajnokságokat az alacsonyabb osztályokban.
2019 és 2021 között Piastri a Formula Renault Eurocup (2019), a Forma-3 (2020) és a Forma-2 (2021) bajnoka lett.
Az F3 bajnokságban láthatták először a motorsport rajongók Piastri nyomás alatt való teljesítményét. Piastri nyolc pontos előnnyel érkezett a szezon utolsó hétvégéjére, de ez az előnye a szombati első futam után eltűnt.
Norris egy Verstappen klasszikust idézett a sajtótájékoztatón
A szezon utolsó futamára az amerikai Logan Sargenttel azonos pontszámmal állt, míg a francia Théo Pourchaire kilenc ponttal maradt le tőlük.
Az ausztrál a 11. helyről indult, Sargent és Pourchaire mögött. Ezzel a mezőnyön kellett áttörnie ahhoz, hogy megnyerje az F3-as bajnokságot.
Sargentnek az első körben történt balesete véget vetett az amerikai pilóta bajnoki reményeinek. Pourchaire pedig a nyolcadik helyről indulva feljött a harmadik helyre. A francia pilóta harmadik helyével az ausztrálnak a kilencedik vagy annál jobb helyezést kellett elérnie a bajnoki cím megszerzéséhez. És ezt meg is tette.
Az ausztrál pilóta megőrizte hidegvérét, feljött a hetedik helyre, és újonc szezonjában megnyerte az F3 bajnokságot.
Piastri 2023-as F1-es újonc szezonjában sprintversenyt nyert. 2024-ben segítette a McLarent a hosszú szünet után elért konstruktőri bajnoki cím megszerzésében, 2025-ben pedig hét nagydíjat nyert.
Most, F1-es karrierje során minden eddiginél jobban, Piastri híres hidegvérűsége nyomás alatt próbára lesz téve. Norris a McLaren formában lévő pilótája, míg Verstappen és a Red Bull az utóbbi időben újra megerősítette pozícióját az F1 etalonjaként.
Ha Piastri meg akarja állítani a negatív hullámot a hétvégén Mexikóvárosban, és hatalmas lépést tenne a világbajnoki cím felé, akkor ezt valószínűleg a kvalifikáción kell megtennie. A kvalifikáció az utóbbi időben kulcsfontosságúnak bizonyult, az elmúlt öt nagydíjat a pole pozícióból induló pilóta nyerte.
Piastri az elmúlt négy nagydíjon nem indult az első sorból, ami drágán megfizetődött.
A kvalifikáció annyira kritikus fontosságúvá vált a győzelem szempontjából, hogy a Mercedes ász pilótája, George Russell szerint a nagydíjak sorsa már a rajt után 10 másodpercen belül eldől.
Startolj rá a következő F1-es hétvégére a legújabb kvízünkkel!
„Jelenleg az F1-ben az első kanyar a döntő” – mondta Russell az austini nagydíj után.
„Nincs gumikopás. A leggyorsabb és a leglassabb autó között csak három tized van a legjobb hat között, és általában körülbelül fél másodperc kell az előzéshez. A kvalifikáció hatalmas jelentőséggel bír. Az első kanyar hatalmas jelentőséggel bír. Nem is emlékszem az utolsó két megállásos F1-es versenyre. Most sajnos ez csak egyfajta felvonulás.”
Piastri kétszer versenyzett Mexikóban, mindkét alkalommal a nyolcadik helyen végzett a nagydíjon.
A tavalyi eredményt azonban gyenge időmérő edzés előzte meg, ahol az ausztrál csak a 17. leggyorsabb volt. A versenyen azonban sikerült felzárkóznia a mezőnyhöz, kilenc helyet javított és pontokat szerzett.
Egy újabb gyenge időmérő Mexikóban komolyan veszélyeztetné Piastri bajnokságban vezető pozícióját. De a nyomás alatt tanúsított higgadtság és egy villámgyors kör vasárnap reggel, ausztrál idő szerint, visszafordíthatná a lendületet az ausztrál javára.
Piastri már sokszor bebizonyította, hogy remekül teljesít nyomás alatt. Mivel minden szem a szombati döntő fontosságú időmérőre szegeződik, ez tökéletes alkalom lenne Piastri számára, hogy ezt ismét bebizonyítsa.