Helmut Marko, a Red Bull motorsport-tanácsadója elmagyarázta, hogy Max Verstappen váratlan, öt tizedmásodperces idővesztesége Lando Norrishoz képest a Mexikói Nagydíj időmérőjén a futómagassággal volt kapcsolatos.
Verstappen nem tudott megküzdeni Norris-szal a pole pozícióért, és be kellett érnie a csalódást keltő ötödik hellyel a rajtrácson, így a hollandnak sok tennivalója maradt az Autodromo Hermanos Rodriguez pályán. A hétvégén a Red Bull versenyzője a tapadás hiányáról panaszkodott, míg RB21-ese a nagy sebességű második szektorban instabilnak tűnt. A négyszeres világbajnok jelentős időveszteséget szenvedett el a középső szektorban, ami miatt Marko aggódni kezdett a versenyével kapcsolatban, a német Sky csatornán:
„Javultunk, de a középső szektorban még mindig két tizedet vesztettünk, és ez viszonylag csak két kanyarban történt. Ez nagyon nehéz lesz a futam alatt. A gumik kopása döntő lesz.”
Az időmérőn készült fedélzeti felvételek azt mutatták, hogy Verstappennek két problémája volt a második szektorban, ahol autója hirtelen megcsúszott, amikor irányt váltott. Nyilvánvalóan nehéz volt vezetnie, azonban Marko a kvalifikáció után elárulta, hogy a Red Bull megemelte Verstappen autójának a hasmagasságát. Az osztrák elmagyarázta, hogy Verstappen RB21-ese magasabb volt, mint kellett volna a második részen, de a beállítások megváltoztatását a versenyre tekintettel hajtották végre. Arra a kérdésre, hogy volt-e kompromisszum a beállítások terén, Marko így felelt:
„Az autó magassága döntő fontosságú, és a második szektorban talán kissé átléptük a határt. De mindez ez a verseny miatt van: amikor a tartályok tele vannak, és lassabban haladunk a kanyarokban, legalább ez megoldódjon.”
Perez újabb fájó részletet árult el arról, hogy milyen Max Verstappen csapattársának lenni






