Noha a McLaren a 2025-ös idény nagy részét dominálta, az elmúlt futamokon kevesebb babér termett számukra. Vajon az idény eleji lendület kitart a szezon végéig és övék lesz a bajnoki cím?
A McLaren az idény hátralévő részében már nem tervez komolyabb fejlesztéseket, noha a rivális Red Bull az utóbbi versenyeken sorra hozta az újításokat. A McLarennél az elmúlt hét futam során mindössze egyszer érkeztek új alkatrészek, és ez a trend nem is fog megváltozni.
Andrea Stella csapatfőnök erről így beszélt. „Nincsenek új alkatrészeink Mexikóban, és nem is lesznek – legalábbis jelentős fejlesztések – a szezon hátralévő részére.”
Elmondása szerint a döntés hátterében az áll, hogy a jelenlegi autó fejlesztése már nem hoz jelentős előrelépést. „Ezek az autók, különösen a miénk, elérték azt a technikai érettségi szintet, ahol a fejlesztések megtérülése már nagyon kicsi. Egyetlen pontnyi leszorítóerő megszerzéséhez hetek munkájára van szükség.”
Éppen ezért a csapat úgy döntött, inkább a 2026-os szabályváltozásokra készülő új autó fejlesztésére összpontosítanak: „Ebben a fázisban sokkal hatékonyabb a figyelmet a következő autóra fordítani. Egyetlen hét munka a 2026-os autón több eredményt hoz, mint ugyanennyi idő a mostanin.”
Stella hozzátette, hogy a McLaren fejlesztési lehetőségeit a sikereik is korlátozzák, mivel a szabályok szerint a jobban teljesítő csapatok kevesebb szélcsatorna- és szimulációs időt kapnak: „Minél sikeresebbek vagyunk, annál inkább korlátozottak az erőforrásaink – akár a szélcsatorna-tesztek tekintetében, akár a számítógépes szimulációkban. Ezért most a lehető leghatékonyabban kell gazdálkodnunk ezekkel, és számunkra ez azt jelenti, hogy 2026-ra koncentrálunk.”
Bár a McLaren az utóbbi négy futamon nem tudott nyerni, Stella optimistán látja a szezon hátralévő részét: „Még sokat ki tudunk hozni a 2025-ös autóból a beállítások finomhangolásával. Az utóbbi versenyeken hagytunk némi teljesítményt a pályán, de biztos vagyok benne, hogy erősen zárhatjuk a szezont.”






