James Allen podcastjában a Forma-1-es tervezőguru Adrian Newey-t megkérdezték, hogy ki volt a legjobb pilóta, akivel a királykategóriában együtt dolgozott.
A Newey-val együtt dolgozó kiváló F1-es pilóták listája hosszú, és olyan korábbi bajnokokat foglal magában, mint Alain Prost, Nigel Mansell, Damon Hill, Jacques Villeneuve vagy Mika Häkkinen. Azonban egyiküket sem említi fel. Ehelyett a háromszoros világbajnok Ayrton Sennára emlékszik vissza, akivel a Williamsnél dolgoztak együtt. Newey, utalva az 1994. május 1-jén Imolában történt tragikus eseményekre, amelyek 34 éves korában véget vetettek a brazil sztár életének, így kezdett bele a történetükbe:
„Ayrtonnal sajnos csak nagyon rövid ideig dolgozhattam együtt. Ami engem igazán lenyűgözött, az az volt, ha a pilótáknak voltak más érdeklődési köreik is a munkájukon kívül. Ayrton 93 végén szerződött a Williamshez. Amikor először megérkezett a gyárba, Frank Williams és Patrick Head megbíztak azzal, hogy vezessem körbe Ayrton-t. Elértünk a szélcsatornához, és azonnal négykézlábra ereszkedett, megnézte a hátsó felfüggesztést. Észrevette, hogy az kicsit más, mint az eddigiek, és mindenről kérdezett. Miért csináltuk ezt, vagy azt? Mi volt a cél, stb… Igazán komolyan oda kellett figyelnem, hogy megválaszoljam a kérdéseit. Szóval szerintem Ayrton valóban kétségkívül kiemelkedő tehetség.”
A jelenlegi világbajnok, Max Verstappen is dicséretet kapott a sport történetének legsikeresebb tervezőjétől, akivel viszont kilenc rendkívül sikeres idényben dolgozott. Így folytatta ezért:
„Max szerintem szintén elképesztően kiemelkedő. Nem volt a legkönnyebb gyerekkora, azt hiszem, ez nem titok, de az érettsége lenyűgöző. Képes kezelni a nyomást, elviselni azt, úgy tűnik, hogy bármi is történik az életében, amikor felveszi a sisakját és beül az autóba, minden zajt kikapcsol, és csak versenyez, ami szerintem egy sportoló esetében rendkívül lenyűgöző.”
Annak ellenére, hogy 4 ponttal csökkentette a hátrányát a bajnokság jelenlegi éllovasa, Lando Norris előtt, Verstappen és a Red Bull a szintmagasság miatt a teljes mexikói versenyhétvégén küzdött.
Mindazonáltal, mivel a magasság tényezője a hátralévő négy nagydíjon már nem lesz tényező, várhatóan ő és a Milton Keynes-i csapat teljes erőbedobással térnek vissza.
Alonso szerint elég meredeket állít Newey neki a 2026-os autójáról
 
 
			 







