2008-ban ezen a napon, november 2-án, São Paulo esős-száradó aszfaltján, a Brazil Nagydíj végén olyan dráma zajlott le, amit Hollywood is megirigyelne.
Felipe Massát, a Ferrari hazai hősét úgy intették le a kockás zászlóval, hogy világbajnok volt. A Ferrari-garázsban pezsgőt bontottak, Massa családja örömében sírva ölelkezett, a brazil közönség örömmámorban úszott. Aztán… jött Lewis Hamilton, és ez mind elmúlt.
A szezon utolsó futamára Massa 87 ponttal, Hamilton 94-gyel érkezett. Egyszerű volt a képlet: Massa bajnoki címéhez nyernie kellett, Hamiltonnak pedig az 6. vagy annál rosszabb pozícióban kellett befejeznie a versenyt.
A futam előtt az eső is eleredt. A rajtnál Massa hibátlanul vezetett. A Ferrari stratégiája működött és a brazil dominált. Hamilton eközben küzdött, pozíciókat vesztett, védekezett. A hatodik helyen haladt a verseny végén.
Aztán az ég megint megnyílt pár körrel a vége előtt. Szinte mindenki intermediate gumikra váltott – kivéve Timo Glockot, aki a Toyotával kint maradt száraz gumikkal, bízva abban, hogy a pálya elég gyorsan szárad.
Végül Massa elsőként átszáguldott a célvonalon, megnyerte a futamot, míg Hamilton a 6. helyen állt. A Ferrari garázs és a lelátó örömmámorban úszott és Massa is megkapta csapatától az üzenetet rádión, mely szerint világbajnok lett.
Ekkor azonban Hamilton még versenyben volt. Az utolsó pillanatban megelőzte a slick gumikon küszködő Timo Glockot, és ezzel feljött az 5. helyre. Ezzel pedig ő nyerte meg első világbajnoki címét, míg a Ferrari-boxban gyászhangulat vette át az uralmat.
Hamilton lett a sportág addigi legfiatalabb világbajnoka, ám a fél világ Massát sajnálta.
Tizenöt évvel később, 2023-ban Massa jogi úton próbálta megtámadni az eredményt a „Crashgate” botrány miatt (amikor kiderült, hogy a 2008-as Szingapúri Nagydíj eredményét egy szándékos baleset befolyásolt). A per épp folyamatban.






