Kalle Rovanperä befejezte első hivatalos tesztjét egy F2-es autó volánja mögött, ezzel megkezdve profi együléses autóversenyzői karrierjét.
A 25 éves kétszeres rali-világbajnok fejébe vette, hogy meghódítja a motorsport egy másik ágát is.
Alig néhány héttel azután, hogy bejelentette szándékát, már ki is próbálta magát az együléses autók világában. Rovanperä Jerezbe utazott, hogy első hivatalos tesztjét teljesítse egy F2-es autóban.
Bár a kétszeres WRC-bajnok már korábban is vezetett együléses autókat, például tavaly egy Red Bull rendezvényen Ausztriában, azok a promóciós célokat szolgáltak, nem pedig a teljesítményt.
A jerezi teszt azonban más volt, Rovanperä ugyanis egy Hitech F2-es autóval vágott neki első hivatalos tesztjének.
Bár a teszt köridőit nem hozták nyilvánosságra, a PlanetF1.com információi szerint a finn versenyző a debütáló tesztre kitűzött alapvető elvárások felett teljesített, miután a közelmúltban szimulátoron gyakorolt.
Az idén eddig három ralit megnyerő 25 éves versenyző még mindig megszerezheti harmadik világbajnoki címét négy év alatt, ha az év utolsó két fordulóján, Japánban és Szaúd-Arábiában is jó eredményeket ér el.
Rovanperä ezután visszavonul a WRC-ből, hogy profi versenyzői karriert kezdjen a Super Formula-ban, a hongkongi Team KCMG csapatában.
Emellett továbbra is tesztelni fog az F2-es autóval, azzal a szándékkal, hogy 2027-ben az F2-ben versenyezzen, mivel célja, hogy 20-as évei végére összegyűjtse azokat a szuperlicenc-pontokat, amelyek az F1-es karrierhez szükségesek.
„Gyakorlatilag nulláról indulok, így eleinte sokan előttem járnak. Ezt tudom” – nyilatkozta Rovanperä a finn MTV3-nak.
„Mentálisan felkészültem arra, hogy az elején vereséget szenvedek, és így is kell lennie. Ha ez nem történne meg, az egy kicsit furcsa lenne.”
„Szeretem ezt a kihívást. Alig várom, hogy új lappal indulva előre tudjak lépni. Érdekes lesz, amikor új készségeket sajátíthatok el.”
A múlt hónapban tett bejelentésében a versenyző egyértelművé tette, hogy a célja a Forma-1, és megköszönte a Toyota Gazoo Racing folyamatos támogatását.
Rovanperä merész karrierváltása felkeltette honfitársa, Mika Salo figyelmét, aki a Formula Nippon és a Super Formula elődjében, a japán Formula 3000-ben versenyzett.
„Ez egy nagyon nagy kihívás” – mondta Salo. „Nem könnyű átállni a raliról a formulaautókra.”






