Az Atlassian Williams Racing 2025-től új néven és új arculattal versenyez tovább a Forma-1-ben. A csapat jövő januártól Atlassian Williams F1 Team néven szerepel majd, amely – saját megfogalmazásuk szerint – a Williams dicsőséges múltját köti össze merész és ambiciózus jövőképével.
Az új név mellett a csapat ikonikus „W” logója is megújul, és a 21. századra újraértelmezett változata tér vissza Sir Frank Williams híres „Forward W” emblémájának, amelyet még 1977-ben, a csapat alapításakor vezettek be, és amely minden egyes, kilenc konstruktőri világbajnoki címet nyert Williams-autón szerepelt.
Ez az átalakulás a legendás istálló legújabb fejezete, amely továbbra is a Forma-1 történetének három legsikeresebb csapata között szerepel. Világos célt tűztek ki maguk elé: újra meghatározó erővé válni a modern F1-ben.
Örökség és új lendület
A Williams közel öt évtizedes F1-es története során mindig is az önállóság, az innováció és a győzni akarás szimbóluma volt, rajongók tízmillióit megnyerve világszerte.
Ma a Dorilton Capital tulajdonában, James Vowles csapatfőnök vezetésével és Carlos Sainz valamint Alexander Albon versenyzőkkel a volán mögött a csapat egy új sikeres korszak küszöbén áll – megőrizve mindazokat az értékeket, amelyek Sir Frank Williams örökségének középpontjában álltak.
A megújulás már most is kézzelfogható: a csapat jelenleg ötödik helyen áll a 2025-ös konstruktőri világbajnokságban 111 ponttal – ami több, mint az elmúlt hét szezon összesített eredménye. A Williams idén első dobogóját is megszerezte 2021 óta, Azerbajdzsánban, valamint első sprintdobogóját is megszerezte Austinban.

James Vowles, a csapatfőnök így nyilatkozott:
„Büszke vagyok rá, hogy jövő évtől Atlassian Williams F1 Team néven fogunk szerepelni, és hogy autóinkon egy olyan logó lesz látható, amelyet alapítónk, Sir Frank Williams ihletett, és amely szorosan kapcsolódik évtizedes sikertörténetünkhöz.”
„Csapatként a múltunk inspirál bennünket, de a jövőnk lelkesít. Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy új, világbajnoki fejezetet írjunk a Williams történetében.”
„Ez az új arculat kifejezi, kik vagyunk, merre tartunk, és újra bemutatja győztes örökségünket azoknak a rajongóknak, akik még nem követték a sportot, amikor mi voltunk a meghatározó erő.”
Marcus Prosser, az Atlassian Williams Racing marketingigazgatója hozzátette:
„Ezzel az új névvel és logóval gazdag múltunk a jövő számára születik újjá.”
„Inspirációt merítünk a múltunkból, magabiztosak vagyunk a jövőnket illetően, és világos identitásunk van: mi egy világbajnok Forma-1-es csapat vagyunk, amelyet még mindig a győzelem iránti szenvedély hajt.”
„Reméljük, hogy meglévő és hűséges rajongóink szeretni fogják az új irányt – de azt is reméljük, hogy egy új generációt is megszólít majd, amely csatlakozik a Williams közösségéhez, és együtt visznek minket a következő győzelmünk felé.”






