Nagyon meglepődne Pato O’Ward, ha Colton Herta nem lépne fel a Forma-1-be egy év Formula 2 után.
Ahogyan arról mi is beszámoltunk, Colton Herta az IndyCarból átcuccol a Forma-1 világába, hogy a nagy álmát beteljesítse. A fiatal amerikai pilótát már évek óta a következő nagy tengerentúli tehetségnek tartják, aki a Forma-1-ben helytállhat. Azonban eddig több okból kifolyólag sem sikerült elérnie ezt a célt. Ezért 2026-tól már a Formula 2-ben fog versenyezni, miközben a Cadillacnél lesz tartalékos.
Az IndyCarbeli nagy riválisa, Pato O’Ward, aki a McLaren tesztpilótája, elismerően nyilatkozott korábbi ellenfeléről, mivel szerinte egyértelműen van helye az F1-ben.
„Nagyon tehetséges. Remek versenyző volt az IndyCarban, és a legjobbakat kívánom neki. Meglepődnék, ha 2027-ben nem látnám őt a Forma-1-ben. Nem hiszem, hogy meglépné ezt a váltást, ha nem lenne esélye rá. Szóval nagyon örülök neki, és nagyon szeretném, ha jól teljesítene, mert ő fogja képviselni az IndyCar-t. Szerintem nem csak ő maga áll a fedélzeten. Szerintem biztosan sokan vannak, akik arra ösztönzik, hogy ne csak a Formula-2-ben teljesítsen jól jövőre. Azt szeretnénk, hogy bejusson a Forma-1-be, és azt szeretnénk, hogy jól teljesítsen.” – nyilatkozta O’Ward a RACER magazinnak.
O’Ward és Herta karrierje hasonlóan alakult eddig, mindketten korszakos tehetségnek számítanak az USA-ban. Formulaautós pályafutásuk elején mindkét versenyző megpróbálkozott Európában, de a nagy sikereket Amerikában érték el. Már az IndyCar nevelőszériájában, az Indy Lights-ban (ma már Indy NXT – a szerk.) együtt versenyeztek, amit O’Ward megnyert 2018-ban Herta előtt.
Ekkor O’Ward megpróbálkozott a Forma-1-be kerüléssel és a Red Bull akadémiájára ment, de nem járt sikerrel, így maradt amcsiban. 2020-ban a McLaren IndyCar csapatához került, aminek hála 2022 óta a Forma-1-es alakulat tesztpilóta szerepkörét is betölti. Legjobb szezonját az idei évben érte el, amikor is második lett a végelszámolásban Álex Palou mögött.
Herta mikor fellépett az IndyCarba 2019-ben már a második futamát megnyerte, amivel berúgta az ajtót. Ezt tudta fokozni 2020-ban, amikor harmadik lett a bajnokságban. Azonban 2021 után már inkább hullámázó volt a teljesítménye, mintsem meggyőző. 2024-ben ugyan második lett, de idén hetedik, amivel nem szerezte meg a Forma-1-hez elengedő szuperlicenc-pontokat. Ezért nem maradt más, mint átmenni az öreg kontinensre, ahol a Forma-1-hez legközelebbi szériában szerencsét próbálni.
Így a 25 éves pilóta egy mindent feltesz egy lapra az F1-ért, amivel brutálisan nagy nyomás lesz rajta a mexikói ismerőse szerint.
„A feladat nagy. A gumik nagyon különbözőek, az autó sokkal rosszabb, mint egy Indy-autó. Szóval biztosan visszaesik az autó teljesítménye és az autó érzése szempontjából. Ahogy mondtam, megdöbbennék, ha megtudnám, hogy csak azért csinálja, hogy csinálja. Nos, nem tudom, de nagyon remélem, hogy ez a helyzet, hogy azért csinálja, mert akar egy Forma 1-es helyet, mert különben nagyon hiányozni fog neki az IndyCar. Tudom, hogy így lesz.” – mondta O’Ward, aki 2019-ben elindult az F2-ben az Osztrák Nagydíjon.






