Az általa okozott tömegbalesetet értékelve Oscar Piastri kijelentette, hogy a füstülős fékezés ellenére teljes mértékben ura volt az autónak, és a helyzetnek. Nem biztos benne, hogy hova kellett volna mennie.
Lewis Hamilton és Franco Colapinto ütközése, valamint Grabiel Bortoleto balesete után a zöld zászló végre előkerült, és Piastri úgy döntött, hogy megpróbál javítani pozícióján.
Amikor az 1. kanyarhoz közeledett, Andrea Kimi Antonelli előtte a pálya közepén, Charles Leclerc pedig a külső íven haladt, az ausztrál pilóta egy határeset mentén mozgó manővert hajtott végre Antonelli mellett a belső íven. Ez azonban ütközéshez vezetett, amelybe belekeveredett a vétlen Leclerc is, ami a monacói pilóta kiesését eredményezte a Sao Pauló-i Nagydíjon.
Az incidensről kérdezve Piastri kijelentette, hogy az ütközést az is kiváltotta, hogy szerinte Antonelli nem hagyott elég helyet a belső íven.
Azt mondta: „Véleményem szerint nagyon egyértelmű lehetőségem volt belülről, és megpróbáltam kihasználni. Igen, volt egy blokkolás, de az pontosan a csúcsponton, a fehér vonalon történt. Nem tudtam tovább balra menni, és nem tudtam csak úgy eltűnni. A döntés az lett, ami lett. Ez volt az egyik a mai nap és a hétvége számos nehéz pillanatai közül. De ha lenne még egy esélyem, nem tennék semmit másképp.”
Amikor azt mondták neki, hogy valójában mind Antonelli, mind Leclerc előtte volt, Piastri azzal érvelt, hogy óvatos volt a kanyar bejáratánál, mert az aszfalt még nedves volt, és azt sugallta, hogy ellenfelei kicsit később fékeztek, mint ő.
Folytatta: „Azt mondanám, hogy valóban lemaradtam, de szerintem azért, mert a másik kettő nagyon későn fékezett.
„A belső oldal kissé nedves volt, ezért valószínűleg kicsit óvatosabb voltam. De nyilvánvalóan, ha az ember a külső oldalon van, sokkal szabadabban manőverezhet. Ismétlem magam, ez egy blokkolás volt, de szerintem az a tény, hogy blokkolás mellett is sikerült a belső fehér vonalon maradnom, azt jelenti, hogy elég biztosan irányítottam az autót, ha meg tudtam tartani az ívemet. Szóval, tudják, ez van.”
Arra a kérdésre, hogy a versenybírók véleménye túlzottan leegyszerűsítőnek tekinthető-e, egyszerűen így válaszolt: „Nem tudom. Úgy értem, bárhogy is nézzük, nem tudom, hova kellene mennem.”
Folytatta: „Mert amikor ilyen jól megy az 1. kanyar, és teljesen mellette vagy, akkor nem fogsz csak úgy visszahúzódni. Szerintem ambiciózus lett volna, ha megpróbáltam volna még mélyebbre menni, mint ahogy tettem.”
„Ott voltam, ahol voltam. Szóval szerintem ebben a helyzetben, ha egyértelműen alulkormányoztam volna, elvétettem volna a kanyarcsúcspontot, és eltaláltam volna Kimit, akkor persze megérteném. De az a tény, hogy olyan messze balra mentem, amennyire csak tudtam, megnehezíti a dolgot.” – zárta az ausztrál pilóta.






