A FIA Forma-1 bizottsága pénteken új szabályokat fogadott el az autók festéséről, hogy azok jobban kiemelkedjenek, és hogy korlátozzák a súlycsökkentés érdekében a karosszériát szénszálas anyagig lecsupaszító lépéseket.
Az új, 2026-ra vonatkozó szabály előírja, hogy minden autó oldalról vagy felülről nézve legalább 55%-os felületét „festett vagy matricázott festéssel kell borítani, a natúr szénszálas felületekkel ellentétben”. A bizottság a londoni Nemzetközi Autósport Szövetség irodájában tartott ülés után ennyit közölt:
„Az intézkedés célja, hogy növelje az autók közötti látható megkülönböztethetőséget.”
Az elmúlt években néhány istálló üres felületeket hagyott, eltávolítva a festéket a súlycsökkentés érdekében. Félő volt, hogy jövőre, amikor jelentős változások történnek a motorral és az aerodinamikai szabályokkal kapcsolatban, újra ezt tennék.
A bizottság arról is határozott, hogy a versenyzők karrierjük során megváltoztathatják a rajtszámukat, ahelyett, hogy ragaszkodniuk kellene az eredetileg választotthoz, amelyet olykor vonakodva választottak, mert a kívánt szám nem volt egyből elérhető.
Az FIA azt is közölte, hogy a 2026-os technikai, sport-, pénzügyi és működési szabályok „számos finomítását” a jövő hónapban terjesztik a Nemzetközi Motorsport Tanács elé.
Megvitatták az F1-es versenyeken kötelező két boxkiállás bevezetésére vonatkozó javaslatot, de nem született megállapodás, csak az, hogy a tárgyalásokat jövőre folytatják.
Fittipaldi elárulta, ki szerinte a Forma-1 valaha volt legjobb pilótája






