Andrea Stella és a McLaren nem naiv két versenyzős csapatként a kockázatokkal kapcsolatban.
Az idei évből még három futam és egy sprint maradt, így hamarosan eldől ki lesz az új világbajnok. A legnagyobb esély egy új versenyző megkoronázására lesz, mivel Lando Norris és Oscar Piastri harcol a legkomolyabban a végső címért, hiába leselkedik ott Max Verstappen is. Most Norris várja prémium pozícióból a futamokat, huszonnégy pontos előnnyel csapattársa előtt, amíg a címvédőnek negyvenkilenc egység a hátránya.
Idén a McLaren többször kétségbeesett a két pilótjával kapcsolatban, hogy kit támogasson, kit élvezzen elsőbbséget. Azt Zak Brownék többször kijelentették, hogy egyikőjüket sem részesítik előnyben, hanem majd a versenyzők mérkőzzenek meg egymással. Ez viszont már többször okozott kellemetlenséget, és Verstappen a feltámadásának köszönhetően komoly hátrányt dolgozott le, visszatérve a bajnoki csatába.
Közel húsz évvel ezelőtt 2007-ben egy hasonló szezon játszódott le. Akkor a McLaren és a Ferrari volt remek formában, ahol előbbi csapatnál a vezetőség nem tudta kezelni a két pilótáját. Ekkor történt az, hogy Lewis Hamilton és Fernando Alonso addig viaskodott egymással, amíg Kimi Räikkönen nem jött vissza lehetetlen helyzetből, és nyerte meg a világbajnokságot. Igaz, Hamilton esetében kellett az utolsó két futamos dráma, na meg a McLaren és Ferrari közti kémbotrány.
Azonban a McLaren jelenlegi csapatfőnöke, Andrea Stella elmagyarázta, hogy a csapat támaszkodik a múltjukból származó empirikus bizonyítékokra, hogy megalapozza a bajnoki címért folytatott küzdelemhez való hozzáállását:
„A Forma-1 története minden bizonnyal egy olyan forrás, amelyet felhasználunk annak érdekében, hogy idővel kidolgozzuk, hogyan kezeljük a világbajnokságért versengő két első számú pilótát. Lando, Oscar és a csapat eddig nagyon jól teljesített. Személyesen nagyon büszke vagyok a két pilótánkra és a mérnökeinkre. Olyan módon működnek együtt, amilyet szerintem még soha nem láttunk a Forma-1 történetében.”






