A Forma-1 paddockja további izgalmas pletykákat is nyújt, hiszen Christian Horner az Aston Martin vezérigazgatója és csapatfőnöke, Andy Cowell utódjának legfőbb jelöltjeként tűnt fel.
A silverstone-i bázisú alakulat belső viszályairól és a lojalitások változásáról szóló információmorzsák miatt szenzációs vezetői átrendeződés várható az F1 egyik legambiciózusabb projektjében. Horner neve nem véletlenül került újra elő. Alig pár hónappal drámai távozása után a Red Bulltól – amelynek két évtizedes pályafutása alatt nyolc pilóta- és hat konstruktőri világbajnoki címet szerzett – az 50 éves szakember állítólag a megfelelő utat keresi, hogy visszatérjen a rajtrácsra. A Red Bull-lal kötött egyezsége, amelynek értéke a közvélemény szerint 70–100 millió dollár között mozog, csak tovább táplálta a spekulációkat, hogy nagy visszatérésre készül. Horner már több istállóval is felvette a kapcsolatot, a Haastól a Ferrariig, és még az Alpine megvásárlásának lehetőségét is megvizsgálta. A BBC nyomozása szerint azonban az Aston Martin csendben az első helyre ugrott a listán.
Mi lehet a kiváltó ok? A jelenlegi csapatfőnök, Andy Cowell és az alakulat legújabb szupersztárja, Adrian Newey közötti romló kapcsolat. Newey, aki megdöbbentette a sportot azzal, hogy az Aston Martin műszaki igazgatójaként csatlakozott hozzájuk, központi szerepet játszik a csapat nagy tétű 2026-os projektjében. De állítólag a kulisszák mögött feszültség alakult ki, és az elmúlt hónapokban Cowell és Newey közötti nézeteltérések egyre fokozódtak. Ugyan Cowell papíron a magasabb pozíciót tölti be, Newey az Aston Martin koronájának ékköve. Ő a legjobban kereső alkalmazott, kisebbségi részvényes, és az a személy, akit Lawrence Stroll alkalmazott a csapat átalakításának levezénylésére. Nem hajlandóak persze hivatalosan kommentálni a híreket, csak annyit közöltek:
„A csapat nem fog pletykákkal és kitalációkkal foglalkozni. A hangsúly a fennmaradó futamokon a teljesítmény maximalizálásán és a 2026-ra való felkészülésen van.”
Horner és Newey ismételt egyesülése mesébe illőnek tűnik egy eredményekre éhes szervezetnél. Ugyanakkor van egy bonyolult kivétel: a páros kapcsolata megromlott a Red Bullt tavaly télen kibukó botránya során. Horner-t nem megfelelő viselkedéssel vádolták egy női alkalmazottal szemben – a vádakat tagadta, majd végül tisztázták –, de úgy tűnik, hogy a botrány hozzájárult ahhoz, hogy Newey elhagyja Milton Keynes-t, amelyet ő segített felépíteni. Ez a történet ezért bizonytalanabbá teszi Horner esélyeit Cowell helyének megszerzésére. Még egy olyan embernek is, aki a paddockban sportpolitikai ügyességéről ismert, Newey új hatalmának kezelése az Astonban kényes feladat lenne.
Az Aston Martin idei küzdelmei még nagyobb tétet jelentenek. A csapat a tabella hetedik helyén áll, két versenyhétvégével a vége előtt – ami elképesztő visszaesés a 2023 eleji feltámadásukhoz képest. A milliárdos tulajdonos, Lawrence Stroll óriási összegeket ölt a projektbe, a legmodernebb gyártól a neves mérnökök felvételéig. Most, hogy 2026 közeledik és a várakozások nőnek, a vezetés átalakítása elengedhetetlenné válhat.
Amennyiben Horner túl vitatott választásnak bizonyul, az Aston Martin állítólag más neves szakembereket is kipróbálhat, köztük a McLaren egykori vezetőjét, Andreas Seidlt és az Aston Martin korábbi vezérigazgatóját, Martin Whitmarsht.
Egyelőre a figyelem azonban Hornerre, a paddock pedigrés szereplőjére irányul, aki merész visszatérés előtt áll. A Forma-1 legújabb hatalmi drámáját az a kérdés táplálja, hogy az Aston Martin bevállalja-e ezt a kockázatot.
Laurent Mekies akadályozhatja meg Christian Horner F1-es visszatérését






