Motorsportol.hu
2025. november 27, csütörtök
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home F1

A Cadillac teljesen szembemegy a Forma-1-es trendekkel a NASA-szerű szemléletével

Tajthi Andrea by Tajthi Andrea
2025.11.27. 17:44
A Cadillac teljesen szembemegy a Forma-1-es trendekkel a NASA-szerű szemléletével

Fotó: Cadillac

ADVERTISEMENT

Egy éve már, hogy a Cadillac megkapta az engedélyt, hogy a Forma-1 legújabb csapataként debütáljon a bajnokságban 2026-ban. A Cadillac megjelenése versenyeztetése izgalmas fordulatot hozhat majd a sportágban.

Egy F1-es csapat nulláról való felépítése azonban nem kis feladat és őrült munkatempót igényel. Hogyan birkózik meg ezzel a Cadillac csapata? Ezt a munkát a csapatfőnök, Graeme Lowdon az Apollo holdraszállási programhoz hasonlította.

Ez is érdekelhet

A volt Ferrari versenyző igazi ajándéknak tartja a múlt héten történteket

A volt Ferrari versenyző igazi ajándéknak tartja a múlt héten történteket

2025.11.27. 15:44
Oscar Piastri változásokat követel

Oscar Piastri változásokat követel

2025.11.27. 13:44

Azóta rendkívül nagyot léptek előre, amiről a műszaki igazgató, Nick Chester beszélt, aki 2023 márciusában csatlakozott a frissen alakuló projekthez, röviddel azután, hogy az megalakult, és még hivatalos nevezésük sem volt.

„Öt percig hátradőlhetsz és azt mondhatod: ‘Hűha, fantasztikus, mit értünk el kevesebb mint három év alatt’, aztán a következő percben már azon gondolkodsz: ‘Igen, még mindig rengeteg a dolgunk’” – idézi a The Guardian.

Chester korábban a Renault-nál ért el sikereket Fernando Alonso 2005-ös és 2006-os világbajnoki címeinek idején, majd ő vezette a Mercedes Formula E csapatának technikai irányítását is. Egy teljesen új, amerikai F1-es csapatot felépíteni és a Cadillac márkát képviselni, egészen új helyzet.

„F1-es csapatot építeni a semmiből… Mikor van erre esélyed? Ez teljesen más. Egy bejáratott csapatban nincs lehetőség arra, hogy megváltoztasd a kulturális hozzáállást” – mondta.

Ugyan még a 2025-ös szezon véghajrájára koncentrál a Forma-1 világa, de pikk-pakk itt lesz a 2026-os első versenyhétvége, Ausztráliában – és ezzel a Cadillac is tisztában van.

„Azt kell feltételezni, hogy bármely új csapat utolsó lesz, de már az is teljesítmény, ha egyáltalán ott vagyunk a rajtrácson” – mondta Lowdon korábban.
Chester ezzel egyetértett, de hozzátette, a csapatnak bizonyítania kell.

„Először is azt akarjuk megmutatni, hogy ott a helyünk. Megjelenünk, és jól működünk. Azt akarjuk bizonyítani, hogy valódi csapat vagyunk, akik helyesen végzik a dolgukat a pályán. Ha ezt elértük, akkor jöhet a fejlődés.”

Augusztusban leigazoltak két tapasztalt Forma-1-es versenyzőt Sergio Pérez és Valtteri Bottas személyében.

„Reálisak vagyunk, tudjuk, hogy rengeteg munka vár ránk, és a kezdet valószínűleg nehéz lesz, mert ez a Forma-1. De nem azért jövünk, hogy a mezőny végén maradjunk. Ezzel a struktúrával, ezzel a csapattal, ezekkel az emberekkel nincs okunk azt hinni, hogy ne tudnánk viszonylag gyorsan felvenni a tempót és sikereket elérni” – mondta Bottas.

A cél eléréséhez gőzerővel zajlik a toborzás: a létszám már meghaladta a 400 főt, és gyorsan el akarják érni a 600-as célt. A silverstone-i központjuk mellett Indianapolisban egy új főhadiszállás is épül, míg a Charlotte-ban (Észak-Karolina) található GM központban egy új motorgyártó létesítményt alakítanak ki, amely a 2029-es Cadillac-erőforrást szolgálja majd – addig Ferrari motorokat használnak. Emellett a Toyota kölni szélcsatornáját is használják.

Ez a struktúra összetett, és szembemegy az F1 jelenlegi centralizálódó trendjeivel.

„Ez teljes mértékben az Apollo-projektre épül” – mondta Lowdon még a Brit Nagydíj előtt. „Tisztában vagyunk vele, mennyire nehéz ez. Az időkeretek iszonyúan szűkek. Oké, nem embert küldünk a Holdra, de néha tényleg úgy érezzük.”

Ezért a hagyományos hierarchikus struktúra helyett a Cadillacnél lapos, NASA-szerű menedzsmentmodellt alkalmaznak, ahol az Apollo csapatokhoz hasonlóan több munkacsoport dolgozik különböző részfeladatokon, eltérő helyszíneken.

„Ha valakinek problémája van, és azt el kell juttatnia a menedzseréhez, majd az továbbküldi egy másik menedzsernek, aki visszaküldi, az borzasztóan lassú” – mondja Chester. „Ezért inkább felhatalmazzuk az embereket, hogy haladjanak. A vezetői jóváhagyások mellőzése sokkal letisztultabb és gyorsabb.”

Ennek a rugalmas megközelítésnek a hatékonysága majd a versenykörülmények között derül ki – mindenesetre a Cadillac strukturális megoldásai izgalmasak lehetnek.

„Az emberek, akik csatlakoztak, tényleg akarják ezt a kihívást, hogy egy új csapat első autóját hozzák létre” – mondja Chester. „A lelkesedés, az izgalom, az együttműködés szintje fantasztikus. Sok a mosolygó arc a gyárban.”

„Persze akad néhány apróbb probléma, és néha fáradtak az emberek, de élvezik, amit csinálnak.”

Rakétatudomány a boxutcában: A Forma-1 és az űrtechnológia összefonódása

Source: The Guardian
Tags: CadillacF1Forma-1Graeme LowdonNASANick Chester
Tajthi Andrea

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Norris és Piastri vegasi kizárásávak jóval szorosabbá vált a bajnokság. Szerinted ki lesz 2025 világbajnoka?
242 Szavazat · 242 szavazat
Szavazok

Ajánló

Megérkezett! Ajándék 2026-os motorsport-naptár a Motorsportol.hu olvasóinak!

Megérkezett! Ajándék 2026-os motorsport-naptár a Motorsportol.hu olvasóinak!

2025.11.17. 17:44
Gumifüst és angol humor a Red Bull Showrunon – Coulthard és Friesacher pedig meséltek is

Gumifüst és angol humor a Red Bull Showrunon – Coulthard és Friesacher pedig meséltek is

2025.10.12. 13:44
Csak egy kattintás: A Motorsportol.hu még közelebb hozza a motorsportot hozzád!

Csak egy kattintás: A Motorsportol.hu még közelebb hozza a motorsportot hozzád!

2025.10.11. 20:44

TOP 5

  • Mindenkit meglepett Razgatlıoğlu a teszt után

    Mindenkit meglepett Razgatlıoğlu a teszt után

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Milliós lopás áldozata lett a világbajnok

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Az idei utolsó sprintes hétvége következik – itt az F1-es menetrend!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • A McLaren versenyzőinek és csapatfőnökének a nyilatkozata, a kizárásuk után

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Verstappen kiröhögte a Sky Sports riporterét

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Heti hírek” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.