A FIA szigorúbb ellenőrzés alá vonja a McLaren-t a hétvégi Katari Nagydíjon, miután felmerült a gyanú, hogy a csapat csalt.
Norris eredetileg második lett Las Vegasban, a verseny győztese, Max Verstappen mögött, Piastri pedig negyedik. A papayák párosát azonban kizárták a hivatalos eredményekből, miután kiderült, hogy autóik kopólemez blokkjai túl kopottak voltak. A versenybírók úgy ítélték meg, hogy a két McLaren autó alatti deszkák vastagsága kevesebb volt 9 mm-nél, ami a futam végére előírt minimum. Ezért Norris elvesztette a második helyért járó 18 pontot, Piastri pedig 12 pontot. Mivel mindkét versenyző a pilóták bajnokságáért zajló feszült háromoldalú küzdelemben vesz részt, a pontvesztés nem is jöhetett volna rosszabbkor. Verstappen így visszatért a bajnoki címért folyó harcba. Piastrival holtversenyben a második helyen áll, 24 ponttal lemaradva az összetettben vezető Norris-tól. A megállapítások után a McLaren közleményt adott ki, amelyben Andrea Stella csapatfőnök bocsánatot kért Norris-tól és Piastri-tól:
„Bocsánatot kérünk Lando-tól és Oscar-tól a mai pontvesztésért, amely a bajnokságban kritikus pillanatban érkezett. Mindketten remek teljesítményt nyújtottak a hétvégén. Csapatként bocsánatot kérünk partnereink és rajongóink előtt is, akiknek támogatása nagyon sokat jelent nekünk. Bár ez az eredmény rendkívül kiábrándító, továbbra is teljes mértékben az idény utolsó két versenyére koncentrálunk.”
Az elmélet, hogy miért kopott le a lemez a határérték alá, összefüggésbe hozható a „váratlan delfinezéssel”, amely akkor következik be, amikor az autó pattog a pályán.
A hétvégi katari futam előtt a csapatot „árgus szemekkel figyelik”, miután kiderült, hogy ők (több riválisukkal együtt) illegális gyakorlatot alkalmaztak, és olyan kopólemezeket használtak, amelyek hő hatására tágulnak. Az FIA novemberben, a Brazil Nagydíj óta más csapatok miatt már felhívták a figyelmét erre a problémára, és azóta figyelemmel kíséri az ügyet.
A Losail International Circuit koptatós aszfaltja és nagy sebességű kanyarjai a gumiabroncs-gyilkosok, és a forró hőmérsékleten a kopólemez képességeit a határokig feszítik. Mivel az év utolsó előtti versenyén olyan sok múlik, a versenybírók utasítást kaptak, hogy szorosan figyeljék mindkét McLaren autót.
A lemezek túlzott kopása miatt az F1-es autók magassága illegálisan alacsonnyá válhat. Egy olyan sportágban, ahol a különbségek hajszálnyiak, ez óriási előnyt jelenthet. A McLaren Las Vegas-i kizárása kevesebb mint egy hajszálnyi különbség miatt történt. Egy olyan hétvégén, amikor Norris bebiztosíthatja a világbajnoki címet, az istálló minden további hibát el akar kerülni.






