A szezon utolsó sprinthétvégéje kezdődött meg Katarban. A drámai Las Vegas-i futam után rendkívül izgalmak voltak kilátásban.
Az egyetlen szabadedzés aktívan kezdődött, szinte a zöld zászló után valamennyi versenyző pályára hajtott, a kemény abroncsokkal.
A hétvége különlegessége, hogy a futamon a Pirelli és az FIA maximalizálta, hogy egy keveréken mennyi kört lehet megtenni, ennek fényében szervezték a csapatok a hatvan perces gyakorlás menetrendjét.
Negyedóra elteltével folyamatos körözés jellemezte a mezőnyt, Russell állt a tabella élén, Sainz és Piastri előtt.
Hülkenberg számára nem ment probléma mentesen az edzés, az első etapja után komoly szerelésekbe kezdett autóján a Sauber. Menetközben pedig Leclerc folyamatosan szervógondokra panaszkodott.
Némi meglepetésre féltávnál a két McLaren csak a mezőn közepén helyezkedett el, a bajnokavatásra készülő Norris pedig többször is csalódottan fogalmazott a rádióban az autóról.
Az utolsó harmadra fordulva jöttek a versenytempók, de érdekes módon (vélhetően az új gumiszabálynak köszönhetően) továbbra is kivétel nélkül mindenki a kemény gumikon körözött.
A hajrára több versenyző is elérte a 25 körös limitet, amit egy keveréken meg lehet tenni, így rákényszerültek egy keverék váltásra.
Először 13 perccel a leintés előtt Oliver Bearman autójára kerültek fel másfajta keverékek, a piros oldalfalú gumik, majd szép lassan a mezőny többi tagja is felpakolta őket.
Miután mindenki futott gyors köröket, Oscar Piastri volt a leggyorsabb, minimális, féltizedes előnnyel Norris előtt. Alonso pedig a végén beugrott a harmadik helyre, igaz a hátránya már négy tized másodperc volt.
Verstappen elé még Sainz és Hadjar is bekerült, aki így csak a hatodik lett. Albon, Leclerc, Antonelli, és Stroll végzett a legjobb tízben.






