Lando Norris már visszatért az F1-be az Abu Dhabiban megrendezett utószezoni teszten, de még várnia kell, mielőtt az 1-es autóval versenyezhetne friss világbajnokként.
Norris vasárnap megszerezte első Forma-1-es címét, mindössze két ponttal megelőzve Max Verstappent a világbajnoki címért folyó küzdelemben. Később azt mondta, hogy a karrierje során eddig használt #4-est az #1-esre kívánja változtatni. Azt is remélte, hogy már a McLaren „hibridautóján” lesz, a keddi Pirelli gumiabroncs-tesztjén, a Yas Marina pályáján. Norris azonban – aki reggel kezdett körözni, Oscar Piastri pedig délután veszi át a helyét – a szokásos 4-es rajtszámú autóval megy. Új státuszát egy különleges arany bukósisakkal ünnepli.
Bár Norris azt hitte, hogy az 1-es számú autót engedélyezik neki, várnia kell, mert a szervezett ünnepségek és az F1 és az FIA által vasárnap este alkalmazott márkajelzések ellenére a szezon még nem ért véget. Norris tehát még hivatalosan nem világbajnok, és nem is engedélyezett így a számváltása. Ezt a státuszt csak az FIA év végi díjátadó ünnepségén erősítik meg, amely pénteken Üzbegisztánban lesz. Mindez hasonló ahhoz, hogy Norris nem vette át a bajnoki trófeát, sőt, vasárnap ünnepélyesen sem fotózhatták le vele.
Ez négy éve is így történt, amikor Max Verstappen megnyerte a 2021-es bajnokságot az Abu Dhabi fináléban. Két nappal később mégis a 33-as számmal tért vissza a tesztre, annak ellenére, hogy utána minden szezonban az 1-es számmal versenyzett, miután mind a négy címét megnyerte.
A nevezési listák és az autószámok továbbra is relevánsak a verseny irányítása és a teszt időmérő rendszere szempontjából. Az a szabály, amely előírja, hogy a rajtszámokat az autó elején és a motortér oldalán kell feltüntetni, ilyenkor is érvényes, mivel tényleges funkciót töltenek be.
A számok segítenek az autó vizuális azonosításában a pálya szélről. Tehát abban az esetben, ha problémát jelentenek, vagy incidens történik, mint például Ryo Hirakawa piros zászlót okozott a teszt reggelén, amikor megállt a pályán, a versenyirányításnak és a pálya menti pályabíróknak képesnek kell lenniük az autó helyes azonosítására.
2018-ban a Mercedes csak egy FP1-re kapott engedélyt, hogy Lewis Hamilton az #1-es számot csak az autója orrán használja, pedig azt a szokásos #44-es számmal nevezték be. Ez csak egyetlen 60 perces edzésre vonatkozott, és a #44-es szám továbbra is szerepelt a motorház fedelén. Ez volt az a szám, amelyre Hamilton abban az évben jogosult volt, mint aktív világbajnok. De jelenleg az #1-es még mindig Verstappené.
Nem magától értetődő, hogy a világbajnok az #1-es számmal indul. Verstappen – aki várhatóan jövőre a 3-as számot fogja átvenni, mivel az most már elérhető Daniel Ricciardo távozása óta – ezt a számot használta, de a pilóta, akit bitorolt pár világbajnoki címet, Hamilton, nem versenyzett vele. Norris a Sky Sports F1-nek ennyit mondott:
„Okkal kerül rá. Azért van ott, mert megpróbálhatod megszerezni, és keményen kell dolgozni érte. És egy évig mindannyian, csapatként, amely szerepet kap a McLaren autóján, büszkén viselhetjük majd azt. Az összes szerelőm, mérnököm, mindenki, aki a McLaren része, szintén megkapja így az elismerést. Szóval nem csak nekem szól, hanem nekik is. Ez az ő büszkeségük is. Az a tudat, hogy sok munkát és energiát fektettek mindenbe, hogy ők is elmondhassák: „mi vagyunk az elsők”. Innen nézve nem annyira menő a 4-es számmal menni.”
Ugyan világbajnok lett Norris, a neki járó trófeát még nem kapta meg, és nem is lehet az övé






