A Scuderia Ferrari január 23-án mutatja be 2026-os versenyautóját, majd a Fiorano tesztpályán végzi el a shakedown tesztet.
Lewis Hamilton és Charles Leclerc három nappal a január 26-án kezdődő, zárt ajtók mögött zajló barcelonai teszt előtt mutatja be a még név nélküli 2026-os F1-es autót a pályán. Fred Vasseur, a Ferrari csapatfőnöke a csapat hagyományos év végi sajtótájékoztatóján erősítette meg a hírt, Maranellóban.
„Ez biztosan durva lesz, mert az autó összeszerelését a bemutató előtti napon fejezzük be, amely január 23-án lesz Maranellóban. Ez azt jelenti, hogy 22-én fejezzük be az autónk összeszerelését. Ez húzós, de mindenki így fog tenni.”
Vasseur elmondta, hogy a Ferrari egy nagyon egyértelmű autótervezéssel kezdi meg a tesztelést, és a barcelonai zártkörű teszt során a lehető legtöbb kilométer megtételére koncentrál, mielőtt később a teljesítményre fordítanák a figyelmét. Vasseur szerint a mezőny jó része ezt a megközelítést fogja követni:
„Szerintem mindenki ezt fogja tenni, mert ebben a helyzetben a legfontosabb a kilométerek gyűjtése. Nem a teljesítményre kell rámenni. A kilométereket azért kell halmozni, hogy a kocsi megbízhatóságát tekintve igazoljuk a műszaki döntéseket. És csak utána kell a teljesítményre fókuszálni. Ez azt jelenti, hogy szerintem mindenki nem egy prototípussal, hanem mondjuk egy A specifikációjú kocsival fog Barcelonába érkezni.
Már nem vagyunk hozzászokva a kilenc biztosított tesztnaphoz. Az elmúlt négy-öt szezonban három napot töltöttünk teszteléssel. Ez előny, de egyben teljesen más így a program is. Ez azt jelenti, hogy az ilyen idény előtt az első cél a megbízhatóság elérése. A 2014-es, előző motorgeneráció utáni első versenyeken óriási volt a kiesők aránya. Ez azt jelenti, hogy Barcelonában az elsődleges cél az lesz, hogy kilométereket tegyünk az autóba, megértsük a annak a megbízhatóságát, hogy hol kell javulnunk és mire kell reagálnunk. Mert ha Bahreinben megértünk valamit, a második teszten már nem lesz időnk reagálni Ausztráliára.”
2026 és az F1 új szabályok korszakának kezdete meghatározó pillanat lesz a Ferrari számára, amely a peches és győzelem nélküli 2025-ös évben a másodikról a negyedik helyre csúszott vissza a konstruktőrök között.
Nincsenek jó kilátásai 2026-ra a Ferrarinak, állítja a volt F1-pilóta






