Pierre Gasly köszönetet mondott mindazoknak, akik a Renault F1-es motoros részlegén dolgoztak Viry-Chatillonban, miután az Alpine 2026-tól a Mercedes ügyfele lesz.
A Renault Csoport 2024 októberében döntött úgy, hogy a 2025-ös év végén bezárja a márka gyári F1-es motoros részlegét Viry-Chatillonban. Nem kívánják fejleszteni ugyanis a 2026-os szabályoknak megfelelő erőforrásukat. A Renault 2021 óta csak gyári csapatát, az Alpine-t látta el a motorjaival. A franciák folyamatosan küzdöttek a korábbi szabályrendszer elsajátításával, ami gyakran hátrányos helyzetbe hozta az Alpine-t. Az idei Renault F1-es motor 0,4 másodpercet vett el az Alpine-tól körönként. Energiafelhasználási és -visszanyerési rendszereik alulmúlták a Mercedes, a Ferrari és a Honda egységeit.
Az Alpine a 2026-os F1-es szabályok szerint tehát a Mercedes motorjának vásárlója lesz. Az F1 a motor teljesítményének elektromos részarányát 20/80-ról 50/50-re növeli, fenntartható üzemanyagokat használ és kivetetik az MGU-H-t, hogy csökkentse a motorok költségeit és összetettségét. Az Alpine és a Mercedes 2024 novemberében megállapodtak az F1-es motorok szállításáról 2026-tól 2030-ig, miután a Renault bezárta a motoros részlegét. Jövőre Gasly először versenyez Mercedes motorral, és „nagyon izgatott”, hogy kipróbálhatja azt. Úgy hallotta, hogy a 2026-os Mercedes motor „remek állapotban” van, miközben az Alpine a csillagos márka legújabb motorjával kezdi előkészíteni autóját a következő korszakra. A 29 éves pilóta úgy látja, hogy az Alpine a Mercedes ügyfeleként a motorjval, és a 2026-os szabályokkal, új kezdetet jelentenek. Az F1 weboldalának nyilatkozott:
„Most új fejezetet indítunk a Mercedes-szel. Nyilvánvaló, ha megnézzük az eddigi eredményeiket, hányszor lettek világbajnokok, biztos vagyok benne, hogy ez egy remek kaland lesz. Nem fogok hazudni, valóban izgatott vagyok emiatt. Amit hallottam, hogy ez a motor remek állapotban van. Szóval nagyon várom az első tesztet, és hogy megtapasztalhassam, milyen érzés a Merci lóereje a hátam mögött.”
A Mercedes várhatóan a legjobb 2026-os F1-es szabályok szerinti erőforrást fogja gyártani. A fő teljesítménybeli különbséget is ez adja majd, mivel a megnövekedett elektromos teljesítménynek nagy szerepe lesz a versenyek alakulásában. A pilótáknak pedig mindig figyelniük kell majd az energiaellátásukat.
Már most azt állítják, hogy a Ferrari szerint a Mercedes kiskaput talált a 2026-os F1-es motor szabályzatban. Ez lehetővé teszi számukra, hogy a megengedett 16:1-ről 18:1-re növeljék az égési arányt működés közben. Ez a kiskapu akár három tizedmásodpercet is jelenthet egy körön. A Forma-1 a 2026-tól hatályba lépő szabályozás részeként 18:1-ről 16:1-re csökkentette a megengedett égési arányt. Ugyanakkor vannak olyan vélemények is, hogy a Mercedes nem tudná úgy módosítani új motorját, hogy eloszlassa a gyanút, ami 2026-ban tiltakozások kockázatával járhat.
Amennyiben az új Mercedes motor valóban a legjobb és legális konstrukciónak bizonyul, akkor az Alpine-nak Gasly és Franco Colapinto számára a új szabályoknak megfelelő karosszériával és aerodinamikai csomagot kell adnia. Az Alpine feláldozta a 2025-ös évet, hogy a 2026-os F1-es szabályokra koncentrálhassanak.
„Erről egy dokumentumfilmet is készíthetnénk” – Így jellemezte Gasly az Oconnal való kapcsolatát






