A 2025-ös Forma–1-es szezon végeztével máris 2026-ra irányul minden figyelem, hiszen jelentős szabályváltozások következnek. Így minden csapat nulláról épít új autót, beleértve az erőforrást is. A Mercedes és a Red Bull által talált kiskapu pedig működőképesnek bizonyul.
Ezzel kapcsolatban karácsony előtt máris robbant egy kis bomba, mi szerint a Mercedes és a Red Bull talált egy kiskaput a motorszabályokban és máris előnyben vannak.
Úgy tudni, a kompressziós arányt érinti a „trükk”. A szabályozás szerint a sűrítési arányt 2026-ra 16:1-re csökkentették, és az erre vonatkozó tesztet környezeti hőmérsékleten végezték. Azonban a Mercedes és a Red Bull állítólag olyan anyagot használt, amely a motor felmelegedésével tágul, és 18:1-re növeli a kompressziós arányt, miközben továbbra is megfelelő értéket produkál a kompressziós teszteken.
A riválisok, köztük a Honda, az Audi és a Ferrari, felkérték az FIA-t, hogy avatkozzon be, mivel tisztázást akartak az ügyben. A legfrissebb jelentések szerint azonban az FIA döntést hozott a kiskapu ügyében, és engedélyezi a két csapatnak, hogy továbbra is használják a vitatott erőforrásukat.
Az it.motorsport.com-ra hivatkozva a Sportskeeda attól számolt be, hogy az FIA mindkét csapatnak engedélyezte a frissen fejlesztett V6-os motorjaik továbbhasználatát.
„A Mercedes és a Red Bull Powertrains saját elképzeléseik szerint folytathatják a munkát. Az FIA elismerte, hogy a motorjaik égéskamrái legálisak, ha normál hőmérsékleten végzett tesztek során 16:1-es sűrítési arányt mérnek. Nem számít, ha melegítéskor az eredményül kapott érték magasabb” – olvasható a jelentésben.
Alig több mint egy hónap van hátra az első szezon előtti tesztig, így ha az FIA úgy döntött volna, hogy illegálisnak minősíti a megoldást, a Mercedesnek és a Red Bullnak nulláról kellett volna kezdenie az erőforrás tervezését. A Mercedes állítólag folyamatosan tájékoztatta a FIA-t a motorfejlesztésről.






