Film/sorozat

393 autót szereztek be a Ferrari filmhez, egy részüket pedig ripityára törték

Bár a „Ferrari” című film elsősorban magáról Enzo Ferrariról, mint emberről szól, azért nem elhanyagolható az azonos márkanevű autók szerepeltetése sem.  

Egy a Vanity Fairben megjelent riportból az is kiderült, hogy a filmhez replikaként megalkotni az összetörésre ítélt egykori autók rendkívüli kihívást jelentett.

Danny Triphook, aki a filmben megjelenő járművekért felelt, végül 393 járművet szerzett be a filmhez, „egy olyan hordát, amelyhez saját, hasonló méretű közlekedési infrastruktúrára volt szükség. A biztosítás miatt nem tudtuk ezeket az utakon vezetni, hogy a forgatásra vigyük őket. Így 333 autószállítót kellett használnunk”.

Triphook a Ferrari Classiche, a márka saját archívumának és restaurálási létesítményének szolgáltatásait vette igénybe. Ők segítettek ellenőrizni, hogy mely gyári járművek közlekedhettek az utakon és a pályákon 1957-ben, amikor a film játszódik. A cikk szerzője, Brett Berk szerint jelentős gyűjtők is segítségére voltak, akik beleegyeztek, hogy kölcsönadják neki járműveiket.

A film készítői a Carrozzeria Campanát is bevonták, egy 76 éves, családi tulajdonban lévő autóipari gyártó- és restaurálóműhelyt Modenában, a Ferrari és a Maserati székhelyének közelében.

„Felkérték őket, hogy építsenek kilenc replikát a filmhez: három Ferrari 355 S-t, két Ferrari 315 S-t, két Ferrari 801 F1-et és két Maserati 450S-t” – olvasható a cikkben.

A karosszériákat digitálisan szkennelték be.

Néhányat üvegszálból rekonstruáltak, majd később fémből építették újra az ütközéses jelenetekhez.

„Mert amikor Michaelnek [Mann, a rendező] szüksége volt egy összetört autóra, a megfelelő ütközést akarta látni” – magyarázza Rita Campana, a Carrozzeria Campana alapítójának unokája. „Ha egy üvegszálas autóval ütközik, csak az üvegszál repedését látjuk. Nem úgy törik össze, mint egy alumínium autó.”

Egy autóversenyzésről szóló filmben a hanghatásoknak is kulcsfontosságú szerepük van, és Mann az autók hangját is hitelesen akarta átadni a fékezéstől kezdve, a kanyarodáson át. Ennek érdekében alaposan bemikrofonozták az autókat.

„Volt egy pár a motortérben, volt egy pár a pilótafülkében, és volt két-két darab a kipufogócsöveken, mert ott történik a varázslat” – mondta a Vanity Fairnek Tony Lamberti, az Oscar-díjas hangszerkesztő.

 

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Újabb vad csapatváltásról szólnak a hírek: Bagnaia elhagyhatja a Ducatit!

Mindig is elképzelhetetlennek tűnt, hogy Francesco Bagnaia elhagyja a Ducatit, most esély nyílhatott rá. Az…

1 óra ago

Zűrös verseny után, semmi sem úgy alakult a Williams számára, ahogy azt eltervezték

A Williamsnél tudták, hogy nem lesz egyszerű Spanyol Nagydíj, de sem Alex Albon, sem Carlos…

3 óra ago

Ezért lehetetlen lemásolni Marc Márquezt – egy bennfentes szemszögéből

Marc Márquez nevét már most a MotoGP történetének legnagyobbjai között emlegetik – és nem véletlenül.…

13 óra ago

Piastri beállította Senna házi rekordját a McLarennél

Oscar Piastri a Spanyol Nagydíjon elért győzelmével beállította Ayrton Senna nyolc egymást követő Forma-1-es dobogós…

15 óra ago

Az összeomlott Stroll helyére ideiglenesen meglepő nevet igazolhat az Aston Martin

Az Aston Martin a Spanyol Nagydíjon ünnepelhette a szezonban még csak a negyedik pontszerzését. Fernando…

17 óra ago

Verstappent ki kellett volna zárni a futamról Rosberg szerint

Enyhe büntetést kapott Max Verstappen a George Russell elleni incidense miatt, így gondolja Nico Rosberg.…

19 óra ago