Film/sorozat

393 autót szereztek be a Ferrari filmhez, egy részüket pedig ripityára törték

Bár a „Ferrari” című film elsősorban magáról Enzo Ferrariról, mint emberről szól, azért nem elhanyagolható az azonos márkanevű autók szerepeltetése sem.  

Egy a Vanity Fairben megjelent riportból az is kiderült, hogy a filmhez replikaként megalkotni az összetörésre ítélt egykori autók rendkívüli kihívást jelentett.

Danny Triphook, aki a filmben megjelenő járművekért felelt, végül 393 járművet szerzett be a filmhez, „egy olyan hordát, amelyhez saját, hasonló méretű közlekedési infrastruktúrára volt szükség. A biztosítás miatt nem tudtuk ezeket az utakon vezetni, hogy a forgatásra vigyük őket. Így 333 autószállítót kellett használnunk”.

Triphook a Ferrari Classiche, a márka saját archívumának és restaurálási létesítményének szolgáltatásait vette igénybe. Ők segítettek ellenőrizni, hogy mely gyári járművek közlekedhettek az utakon és a pályákon 1957-ben, amikor a film játszódik. A cikk szerzője, Brett Berk szerint jelentős gyűjtők is segítségére voltak, akik beleegyeztek, hogy kölcsönadják neki járműveiket.

A film készítői a Carrozzeria Campanát is bevonták, egy 76 éves, családi tulajdonban lévő autóipari gyártó- és restaurálóműhelyt Modenában, a Ferrari és a Maserati székhelyének közelében.

„Felkérték őket, hogy építsenek kilenc replikát a filmhez: három Ferrari 355 S-t, két Ferrari 315 S-t, két Ferrari 801 F1-et és két Maserati 450S-t” – olvasható a cikkben.

A karosszériákat digitálisan szkennelték be.

Néhányat üvegszálból rekonstruáltak, majd később fémből építették újra az ütközéses jelenetekhez.

„Mert amikor Michaelnek [Mann, a rendező] szüksége volt egy összetört autóra, a megfelelő ütközést akarta látni” – magyarázza Rita Campana, a Carrozzeria Campana alapítójának unokája. „Ha egy üvegszálas autóval ütközik, csak az üvegszál repedését látjuk. Nem úgy törik össze, mint egy alumínium autó.”

Egy autóversenyzésről szóló filmben a hanghatásoknak is kulcsfontosságú szerepük van, és Mann az autók hangját is hitelesen akarta átadni a fékezéstől kezdve, a kanyarodáson át. Ennek érdekében alaposan bemikrofonozták az autókat.

„Volt egy pár a motortérben, volt egy pár a pilótafülkében, és volt két-két darab a kipufogócsöveken, mert ott történik a varázslat” – mondta a Vanity Fairnek Tony Lamberti, az Oscar-díjas hangszerkesztő.

 

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Van valaki, aki nagyon hiányzik Hamiltonnak a Ferrarinál

A Ferrari egyik bennfentese úgy véli, hogy Lewis Hamiltonnak hiányzik az olasz csapatból egy Niki…

2 óra ago

Csak a sorsa volt gyorsabb nála – 55 éve hunyt el az F1 posztumusz bajnoka, Jochen Rindt

Jochen Rindt (1942–1970) neve máig az F1-legendák közé tartozik. Az osztrák 1970-ben a Lotus 72-essel…

4 óra ago

Így üzent Hamilton a Tifosinak az első Olasz Nagydíja előtt

Először készülhet a Ferrari igazi hazai versenyére a csapat pilótájaként a hétszeres világbajnok Lewis Hamilton.…

14 óra ago

Williams kontra FIA: nem hagyják annyiban Sainz büntetését

A Williams hivatalosan is benyújtotta a „Right of Review” (felülvizsgálati jog) kérelmet az FIA-hoz Carlos…

15 óra ago

Van, aki szerint a holland rajongók gúnyolódtak Lando Norris kiesésén

Az F1 Academy 2024-es bajnoka, Abbi Pulling úgy ítéli, hogy Max Verstappen hazai szurkolói „sértő”…

16 óra ago

Verstappen: „A Red Bullnak nem a Racing Bullsszal kellene küzdenie”

Max Verstappen kijelentette, hogy a Red Bull és a Racing Bulls autója közötti küzdelemnek a…

18 óra ago