Film/sorozat

393 autót szereztek be a Ferrari filmhez, egy részüket pedig ripityára törték

Bár a „Ferrari” című film elsősorban magáról Enzo Ferrariról, mint emberről szól, azért nem elhanyagolható az azonos márkanevű autók szerepeltetése sem.  

Egy a Vanity Fairben megjelent riportból az is kiderült, hogy a filmhez replikaként megalkotni az összetörésre ítélt egykori autók rendkívüli kihívást jelentett.

Danny Triphook, aki a filmben megjelenő járművekért felelt, végül 393 járművet szerzett be a filmhez, „egy olyan hordát, amelyhez saját, hasonló méretű közlekedési infrastruktúrára volt szükség. A biztosítás miatt nem tudtuk ezeket az utakon vezetni, hogy a forgatásra vigyük őket. Így 333 autószállítót kellett használnunk”.

Triphook a Ferrari Classiche, a márka saját archívumának és restaurálási létesítményének szolgáltatásait vette igénybe. Ők segítettek ellenőrizni, hogy mely gyári járművek közlekedhettek az utakon és a pályákon 1957-ben, amikor a film játszódik. A cikk szerzője, Brett Berk szerint jelentős gyűjtők is segítségére voltak, akik beleegyeztek, hogy kölcsönadják neki járműveiket.

A film készítői a Carrozzeria Campanát is bevonták, egy 76 éves, családi tulajdonban lévő autóipari gyártó- és restaurálóműhelyt Modenában, a Ferrari és a Maserati székhelyének közelében.

„Felkérték őket, hogy építsenek kilenc replikát a filmhez: három Ferrari 355 S-t, két Ferrari 315 S-t, két Ferrari 801 F1-et és két Maserati 450S-t” – olvasható a cikkben.

A karosszériákat digitálisan szkennelték be.

Néhányat üvegszálból rekonstruáltak, majd később fémből építették újra az ütközéses jelenetekhez.

„Mert amikor Michaelnek [Mann, a rendező] szüksége volt egy összetört autóra, a megfelelő ütközést akarta látni” – magyarázza Rita Campana, a Carrozzeria Campana alapítójának unokája. „Ha egy üvegszálas autóval ütközik, csak az üvegszál repedését látjuk. Nem úgy törik össze, mint egy alumínium autó.”

Egy autóversenyzésről szóló filmben a hanghatásoknak is kulcsfontosságú szerepük van, és Mann az autók hangját is hitelesen akarta átadni a fékezéstől kezdve, a kanyarodáson át. Ennek érdekében alaposan bemikrofonozták az autókat.

„Volt egy pár a motortérben, volt egy pár a pilótafülkében, és volt két-két darab a kipufogócsöveken, mert ott történik a varázslat” – mondta a Vanity Fairnek Tony Lamberti, az Oscar-díjas hangszerkesztő.

 

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Martín Márquezzel beszélgetve árult el kulisszatitkokat a balesetéről

Jorge Martín további részleteket árult el arról a balesetről, amely meghiúsította a gondtalan szezon kezdetét.…

8 óra ago

A Forma-1 hivatalos partnere lett a Barilla tészta

A világ legnagyobb tésztagyártója, a Barilla, többéves megállapodás keretében csatlakozik a Forma-1-hez, mint új hivatalos…

9 óra ago

Piastri az élen az FP2-n, Hadjar Verstappen előtt, Tsunoda a mezőny végén

A Bahreini Nagydíj második szabadedzésére ismét a szokásos, teljes mezőny ült autóba, miután az első…

9 óra ago

Marc Márquez: „Elméletileg Álex és Pecco jobb nálam”

Marc Márquez elismerte, hogy Katarban először lesz hátrányban a többiekhez képest. A nyolcszoros világbajnok eddig…

12 óra ago

Norris vitte a prímet a bahreini első szabadedzésen, amin 6 újonc is részt vett

Lando Norris és a McLaren ismét az élen zárt – ő volt a leggyorsabb a…

13 óra ago

Russell valódi logisztikai problémaként azonosította Sainz „elég drága kakiját”

George Russell kiállt Carlos Sainz mellett, miután a Williams Forma-1-es pilótáját 20 000 eurós büntetéssel…

14 óra ago