Film/sorozat

393 autót szereztek be a Ferrari filmhez, egy részüket pedig ripityára törték

Bár a „Ferrari” című film elsősorban magáról Enzo Ferrariról, mint emberről szól, azért nem elhanyagolható az azonos márkanevű autók szerepeltetése sem.  

Egy a Vanity Fairben megjelent riportból az is kiderült, hogy a filmhez replikaként megalkotni az összetörésre ítélt egykori autók rendkívüli kihívást jelentett.

Danny Triphook, aki a filmben megjelenő járművekért felelt, végül 393 járművet szerzett be a filmhez, „egy olyan hordát, amelyhez saját, hasonló méretű közlekedési infrastruktúrára volt szükség. A biztosítás miatt nem tudtuk ezeket az utakon vezetni, hogy a forgatásra vigyük őket. Így 333 autószállítót kellett használnunk”.

Triphook a Ferrari Classiche, a márka saját archívumának és restaurálási létesítményének szolgáltatásait vette igénybe. Ők segítettek ellenőrizni, hogy mely gyári járművek közlekedhettek az utakon és a pályákon 1957-ben, amikor a film játszódik. A cikk szerzője, Brett Berk szerint jelentős gyűjtők is segítségére voltak, akik beleegyeztek, hogy kölcsönadják neki járműveiket.

A film készítői a Carrozzeria Campanát is bevonták, egy 76 éves, családi tulajdonban lévő autóipari gyártó- és restaurálóműhelyt Modenában, a Ferrari és a Maserati székhelyének közelében.

„Felkérték őket, hogy építsenek kilenc replikát a filmhez: három Ferrari 355 S-t, két Ferrari 315 S-t, két Ferrari 801 F1-et és két Maserati 450S-t” – olvasható a cikkben.

A karosszériákat digitálisan szkennelték be.

Néhányat üvegszálból rekonstruáltak, majd később fémből építették újra az ütközéses jelenetekhez.

„Mert amikor Michaelnek [Mann, a rendező] szüksége volt egy összetört autóra, a megfelelő ütközést akarta látni” – magyarázza Rita Campana, a Carrozzeria Campana alapítójának unokája. „Ha egy üvegszálas autóval ütközik, csak az üvegszál repedését látjuk. Nem úgy törik össze, mint egy alumínium autó.”

Egy autóversenyzésről szóló filmben a hanghatásoknak is kulcsfontosságú szerepük van, és Mann az autók hangját is hitelesen akarta átadni a fékezéstől kezdve, a kanyarodáson át. Ennek érdekében alaposan bemikrofonozták az autókat.

„Volt egy pár a motortérben, volt egy pár a pilótafülkében, és volt két-két darab a kipufogócsöveken, mert ott történik a varázslat” – mondta a Vanity Fairnek Tony Lamberti, az Oscar-díjas hangszerkesztő.

 

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

„A színek, mintha egyenesen a szeméből sugároznának” – ennél csillogóbb csak maga Senna volt

Idén 75 éves a Monacói Nagydíj, melyre egy Ayrton Senna tiszteletére készült Swarovski sisakkal kápráztatták…

52 perc ago

Hiába szórakozott a guminyomással Márquez, ismét sprintet nyert Acosta és Bastianini előtt

A nyári szünet előtti utolsó sprint furcsán volt izgalmas. Az időmérő megágyazta az izgalmakat, Francesco…

3 óra ago

Martin Brundle Horner távozásáról: „Ezt magának köszönheti”

Martin Brundle, korábbi Forma–1-es versenyző és a Sky Sports szakértője, baráti kapcsolatban áll Christian Hornerrel,…

5 óra ago

Bagnaia Q1-ből indulva megszerezte idei első pole pozícióját, Marc Márquez bukott

Francesco Bagnaia a Q1-ben kezdte meg a brnói kvalifikációt, majd végül megszerezte az első rajtkockát.…

7 óra ago

Ezpeleta ultimátumot adott Martínnak, aki döntésével megmentette Marini karrierjét

Jorge Martín Hondához való átigazolása már nem lehetséges. Amikor a spanyol július 17-én Brnóban ezt…

8 óra ago

A Ferrari átalakítaná a vezetőséget és megválna Vasseurtől

Jelentősen átalakíthatja a működési struktúráját a Ferrari. Jelenleg a csapatnál Frederic Vasseur a csapatfőnök 2023…

9 óra ago