Motorsportol.hu
2025. május 19, hétfő
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home Fan Zone

Európa egyik legrégebbi versenypályájának nyomában: Terramar, a múlt száguldó emléke

Riesz Mircsi by Riesz Mircsi
2024.12.10.
Európa egyik legrégebbi versenypályájának nyomában: Terramar, a múlt száguldó emléke

Fotó: Riesz Mircsi

Nem is tudom, miért vonzanak annyira a régi, elhagyatott versenypályák (annyira, hogy ezzel, Terramarral, már kipipálhatom Európa 3 legrégebbi pályáját a listámon), hogy mindig újakat keresek és meglátogatom őket. Valaki azt mondta nekem, hogy amikor Barcelonába látogatok, nézzem meg Sitgest is, mert tetszeni fog. És ezt azzal a nézéssel, mint amikor valaki tud valamit, amit te nem. Aztán elárulta, hogy van ott egy régi pálya, döntött kanyarokkal.

Így hallottam erről a pályáról – és bár vezetett túrák keretében lehet látogatni, mivel egyedül voltam, és nem igazán volt szezon sem, felvettem velük a kapcsolatot, hogy egyénileg is meglátogathatom-e. Szerettem volna ugyanis megírni ezt a cikket és persze körülnézni. Némi nehézség után sikerült megbeszélni, és ismét belevágtam a „buszozz, majd gyalogolj külföldön” őrült projektembe (ami megint olyan utakon vezetett, ahol nem igazán lenne szabad gyalogolni), de eljutottam a célállomásra.

Ez is érdekelhet

Ahol az év 365 napján nézhetsz veterán autókat

Ahol az év 365 napján nézhetsz veterán autókat

2025.04.16.
Pagani – Ahol az álmok épülnek

Pagani – Ahol az álmok épülnek

2025.04.15.

Ott találkoztam Sebastiannal, akiről feltételeztem, hogy beszél angolul, de nem így volt. Alapszintű spanyolom és a Google Translate segített, de azt hiszem, igazából a régi versenypályák iránti szeretetünk volt az igazi közös nyelvünk, mert az első dolgunk az volt, hogy körbejártuk a pályát az autójával. Nem tudom szavakba önteni, milyen érzés volt, mert annyira extázisban voltam, hogy bár videóztam és próbáltam élvezni, de közben az agyam folyamatosan azt mondta: „Úristen, úristen, megyünk a döntött kanyarban, úristen, úristen, egy olyan pályán vagyunk, ahol 100 éve versenyeztek, úristen.” Szóval, erről ennyit.

De itt van a videó róla mindenesetre:

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Mircsi (@carhappylady)


Ezután Sebastian megengedte, hogy szabadon körbejárjam és felfedezzem a helyet, amit meg is tettem! Még egyszer végigsétáltam a pályán, és millió képet készítettem a döntött kanyarokról – ezt a pályát 1923-ban építették, ami a világon a 4. versenypályává tette (3 Európában + Indianapolis), és itt rendezték az első Spanyol Nagydíjat.

Felfedeztem néhány épületet is – sajnos mind zárva voltak, de különösen a garázsok tetszettek, mert olyan jó kis retro hangulatot árasztottak.

Van ott egy templom is (kívülről gyönyörűen mediterrán!), amit Clot del Frares-nek (Szerzetesek kolostorának) hívnak, és valószínűleg a 13. század óta ott áll! Egykor a jezsuita rendé volt, de eladták, amikor a pályát megépítették.

Felmentem a lelátókra is, és micsoda látvány volt! El tudtam képzelni, ahogy az 1920-as években a korabeli autók róják a köröket.

Voltak nyomai annak is, hogy a pálya egy időre farmmá vált, mivel 1956 után nem rendeztek már rajta versenyeket. Baromfitelep volt, és ennek még ma is vannak nyomai. Bár a teherautók, amelyek a csirkék takarmányát szállították, részben tönkretették az egyenes szakaszokat, a farm mégis  egy egészen vicces (és hasznos) dolgot eredményeztt! Mivel a teherautók nem tudtak közlekedni a döntött kanyarokon, ott szórták le a trágyát, ami gyakorlatilag ígz egy védőréteget hozott létre a pályán, ezért is tudott ilyen jó állapotban megmaradni. (Talán van itt egy némi tanulság is – a szar is jó valamire? Vagy valami ilyesmi.)

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Mircsi (@carhappylady)


Miután befejeztem a felfedezést, visszaindultam az autóhoz, és közben arra gondoltam, megkérdezem Sebastiant, hogy mehetünk-e még egy kört, hátha akkor már teljesen jelen tudok lenni. És ahogy mondtam, a versenypályák iránti közös szeretetünk nyilvánvalóan meghaladta a kommunikációs eszközeinket, mert amikor meglátott, ő kérdezte meg, hogy szeretnék-e még egy kört. Így még egyszer körbejártuk, ezúttal már nem üvöltöztek a gondolataim, hanem át is tudtam élni.

Azt hiszem, ez a látogatás volt az eddigi kedvencem (bár a többi helyet is imádtam), és szeretnék egyszer visszatérni egy vezetett túrára is. Addig is van egy projekt, ami a helyszín felújítását célozza (elsősorban az épületeket), hogy lovas- és autós eseményeknek tudjon  otthont adni (nem versenyeknek).

Ha többet szeretnél tudni Terramarról, ajánlom:
  • Ezt a YouTube-videót, ahol Carlos Sainz Sr és Miguel Molina néhány kört megtesznek a pályán, Sainz új rekordot is állít fel. (A pálya gyönyörű, de még inkább az, amikor autók vannak rajta. Egy kis megjegyzés: mindketten beszélnek arról, hogy F1-es versenyeket rendeztek itt – ez téves információ, az F1 soha nem versenyzett itt, csak Nagydíjakat tartottak, de az még az F1 születése előtt volt.)
  • A weboldalukat, ami tele van képekkel, történetekkel és még több információval.

Te hallottál már Terramarról?

 

1 of 9
- +
Autódromo de Sitges-Terramar
Autódromo de Sitges-Terramar
Autódromo de Sitges-Terramar
Autódromo de Sitges-Terramar
Autódromo de Sitges-Terramar
Terramar
Terramar
Terramar
Terramar
Tags: Autódromo de Sitges-TerramarélménybeszámolóprogramajánlóSitgesTerramar
Riesz Mircsi

Riesz Mircsi

Ki legyen a következő FIA elnök?
204 Szavazat · 204 szavazat
Szavazok

Ajánló

Ma lett 75 éves a Forma-1, lássuk milyen volt a kezdetekkor!

Ma lett 75 éves a Forma-1, lássuk milyen volt a kezdetekkor!

2025.05.13.
Miért nem tudsz Williams F1-es cuccokat venni Magyarországon? Itt a válasz!

Miért nem tudsz Williams F1-es cuccokat venni Magyarországon? Itt a válasz!

2025.05.06.
Hat éve mondta, most újraolvassuk: Jochen Mass interjúnk az F1-ről

Hat éve mondta, most újraolvassuk: Jochen Mass interjúnk az F1-ről

2025.05.05.

TOP 5

  • Azonnali hatállyal menesztheti Christian Hornert a Red Bull

    Azonnali hatállyal menesztheti Christian Hornert a Red Bull

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Már felvette a kapcsolatot George Russell utódjával a Mercedes

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • George Russell útja az F1-ig: Kemény apai nevelés és 1,5 millió font „tartozás”

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Verstappen a 8. helyen végzett a hétvégén, Magyarországon!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Dráma Misanóban: Kiss Norbi az utolsó helyről indul, Reinert a Révész Racing korábbi kamionjával ötödik!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.