A második napom Stuttgartban tulajdonképpen nem is Stuttgartban telt. A ChatGPT-től megtudtam, hogy ha érdekel a motorsport, akkor akár ellátogathatok a Hockenheimringhez is.
Ezt a pályát is egy-két vonat és busz bravúros kombinációjával sikerült megközelítenem – ráadásul Stuttgartban nem tudom hány különböző automata van tömegközlekedési jegyek vásárlására, úgyhogy vettem egy megyei jegyet és reméltem a legjobbakat. (Sehol nem büntettek meg, de kiderült, hogy az ICE vonatokra nem volt jó – jegyezzem meg a következő alkalomra.)
Szóval így érkeztem meg a pályához – ahol a becsekkoláskor tájékoztattak, hogy a körbevezetés egyébként németül lesz. Még a hőskorban tudtam németül, de sajnos az a tudás valahol elveszett a fejemben, úgyhogy végül is megígérték, hogy akkor majd elmondja angolul is az információkat az idegenvezető. Aztán annak ellenére, hogy négyen vettünk részt a vezetésen és ebből ketten nem tudtunk németül, az angol rész annyi volt, hogy minden 5 német mondat után volt egy angol is. 60%-át értettem a dolognak, ami nagyrészt annak is köszönhető, hogy nem ez volt az első rodeóm így pályán.
Viszont ami különleges volt, hogy itt a körbevezetés úgy zajlik, hogy mindenki a saját autójával mehet – azon is meglepődtek, hogy én nem autóval érkeztem (erről sem volt semmi információ az oldalukon, vagy ha igen, akkor németül – amit meg nem értettem). Ennek ellenére a körbevezetős jármű egy kisbusz, ahova végül mégiscsak becsatlakoztak még ketten is. Én egyből lecsaptam az anyósülésre, és ez gyorsan meghozott döntés ki is fizetődött, ugyanis az egész végén mentünk egy kört a pályán is.
Az, hogy ez a része meg tud-e valósulni a körbevezetésnek, attól függ, hogy zajlik-e valami más esemény a pályán. Nekünk szerencsénk volt, mert bár volt valami magán autós tréning, mire mi végeztünk, ők pont elmentek ebédelni. Egy minibusszal nem nagyon lehet Forma-1-es sebességeket elérni, de a bácsi becsületére legyen mondva, hogy nyomta a gázt, és igyekezett az ideális íven menni (szemben a monzai hasonló körrel, ahol olyan sebességgel mentünk, hogy a tej is megaludt a szánkban).
Körülbelül 4 perces köridőt produkáltunk, de így is jobbra balra csapódtam bekötve is, úgyhogy annyira nem bántam, hogy nem hasítottunk nagyon.
A pálya megnézésén egyébként nagyjából ugyanazokat mutatták meg, mint az összes többi körbevezetésen: a pódiumot, a race controlt, a boxutcát, a pályát egy VIP lelátóról. Ami itt különleges volt, hogy a garázsokba is be tudtunk menni – bár amikor nincs futam ezek csak hatalmas, üres terek. Nekem azért érdekes volt, mert még nem voltam ilyenben.
Azt is megkérdeztem, hogy Hockenheimbe vissza fog-e térni a Forma-1 (úgyhogy jót nevettem magamban a különböző híreken, ahol Hockenheim és a Nürburgring visszatértét latolgatják, én meg mint „vak tyúk is talál szemet” jellegű riporter véletlenül pont megkérdeztem ezt).
A válasz az volt, hogy jó a kapcsolat az F1-gyel, de az a helyzet, hogy olyan pénzösszeget kérnek, ami egyszerűen nem érné meg nekik, ezért valószínűleg nem lesz ott F1 a közeljövőben.
A másik érdekesség számomra az volt, hogy a legeslegelső F1-es futamot 1970-ben tartották Hockenheimben, amit Jochen Rindt nyert meg (ő bár német volt, Ausztriában nevelkedett és az osztrák színekben versenyzett, szóval félig-meddig hazai győzelem született). Ő sajnos egy versenybalesetben meghalt Monzában néhány futammal később, viszont addigra annyival vezette a bajnokságot, hogy az évad végéig már nem tudta senki behozni. Így ő lett az (azóta is egyetlen) poszthumusz világbajnok.
A látogatóközpontban egyébként van egy nagyon komoly szimulátor, nem is monitor van, hanem egy hatalmas félgömb alakú kijelző, és az ülés sem statikus. Erre nem fizettem be, mert nem éreztem a csít, de megittam egy kávét még a helyszínen, aztán szombat lévén a busz már nem járt 2 után, úgyhogy vissza kellett gyalogolnom a vonatállomásra, ami kb 30 percbe telt. Nem is értem egyébként infrastrukturálisan ezek a kisvárosok melletti pályák hogyan tudnak üzemelni, ha valami nagy esemény van (azaz sejtem – végtelen dugók, rengeteg várakozás mindenhol).
Ha valaki meg akar látogatni egy pályát, én nem kimondottan ajánlom a Hockenheimringet, főleg, ha valaki nem tud németül. Bár viszonylag könnyen megközelíthető, vannak ennél sokkal érdekesebb pályák is (gyakorlatilag minden más pálya, amit meglátogattam eddig), de ha pont útbaesik, vagy valaki pont Stuttgartban jár és van egy fél napja rá, akkor nem egy rossz program.