Motorsportol.hu
2025. május 19, hétfő
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home Fan Zone

Újabb motorsport-kaland: Hockenheimring túra

Riesz Mircsi by Riesz Mircsi
2025.01.28.
Újabb motorsport-kaland: Hockenheimring túra

Fotó: Riesz Mircsi

A második napom Stuttgartban tulajdonképpen nem is Stuttgartban telt. A ChatGPT-től megtudtam, hogy ha érdekel a motorsport, akkor akár ellátogathatok a Hockenheimringhez is.

Ezt a pályát is egy-két vonat és busz bravúros kombinációjával sikerült megközelítenem – ráadásul Stuttgartban nem tudom hány különböző automata van tömegközlekedési jegyek vásárlására, úgyhogy vettem egy megyei jegyet és reméltem a legjobbakat. (Sehol nem büntettek meg, de kiderült, hogy az ICE vonatokra nem volt jó – jegyezzem meg a következő alkalomra.)

Ez is érdekelhet

F1 pontverseny: Piastri továbbra is az élen, míg Hamilton, Sainz és Hadjar előztek

F1 pontverseny: Piastri továbbra is az élen, míg Hamilton, Sainz és Hadjar előztek

2025.05.18.
Nem neki kedvezett a biztonsági autó, mégis nyert Verstappen Imolában

Nem neki kedvezett a biztonsági autó, mégis nyert Verstappen Imolában

2025.05.18.

Szóval így érkeztem meg a pályához – ahol a becsekkoláskor tájékoztattak, hogy a körbevezetés egyébként németül lesz. Még a hőskorban tudtam németül, de sajnos az a tudás valahol elveszett a fejemben, úgyhogy végül is megígérték, hogy akkor majd elmondja angolul is az információkat az idegenvezető. Aztán annak ellenére, hogy négyen vettünk részt a vezetésen és ebből ketten nem tudtunk németül, az angol rész annyi volt, hogy minden 5 német mondat után volt egy angol is. 60%-át értettem a dolognak, ami nagyrészt annak is köszönhető, hogy nem ez volt az első rodeóm így pályán.

Viszont ami különleges volt, hogy itt a körbevezetés úgy zajlik, hogy mindenki a saját autójával mehet – azon is meglepődtek, hogy én nem autóval érkeztem (erről sem volt semmi információ az oldalukon, vagy ha igen, akkor németül – amit meg nem értettem). Ennek ellenére a körbevezetős jármű egy kisbusz, ahova végül mégiscsak becsatlakoztak még ketten is. Én egyből lecsaptam az anyósülésre, és ez gyorsan meghozott döntés ki is fizetődött, ugyanis az egész végén mentünk egy kört a pályán is.

Hockenheimring
Fotó: Riesz Mircsi

Az, hogy ez a része meg tud-e valósulni a körbevezetésnek, attól függ, hogy zajlik-e valami más esemény a pályán. Nekünk szerencsénk volt, mert bár volt valami magán autós tréning, mire mi végeztünk, ők pont elmentek ebédelni. Egy minibusszal nem nagyon lehet Forma-1-es sebességeket elérni, de a bácsi becsületére legyen mondva, hogy nyomta a gázt, és igyekezett az ideális íven menni (szemben a monzai hasonló körrel, ahol olyan sebességgel mentünk, hogy a tej is megaludt a szánkban).

Körülbelül 4 perces köridőt produkáltunk, de így is jobbra balra csapódtam bekötve is, úgyhogy annyira nem bántam, hogy nem hasítottunk nagyon.

A pálya megnézésén egyébként nagyjából ugyanazokat mutatták meg, mint az összes többi körbevezetésen: a pódiumot, a race controlt, a boxutcát, a pályát egy VIP lelátóról. Ami itt különleges volt, hogy a garázsokba is be tudtunk menni – bár amikor nincs futam ezek csak hatalmas, üres terek. Nekem azért érdekes volt, mert még nem voltam ilyenben.

Hockenheimring
Fotó: Riesz Mircsi

Azt is megkérdeztem, hogy Hockenheimbe vissza fog-e térni a Forma-1 (úgyhogy jót nevettem magamban a különböző híreken, ahol Hockenheim és a Nürburgring visszatértét latolgatják, én meg mint „vak tyúk is talál szemet” jellegű riporter véletlenül pont megkérdeztem ezt).
A válasz az volt, hogy jó a kapcsolat az F1-gyel, de az a helyzet, hogy olyan pénzösszeget kérnek, ami egyszerűen nem érné meg nekik, ezért valószínűleg nem lesz ott F1 a közeljövőben.

A másik érdekesség számomra az volt, hogy a legeslegelső F1-es futamot 1970-ben tartották Hockenheimben, amit Jochen Rindt nyert meg (ő bár német volt, Ausztriában nevelkedett és az osztrák színekben versenyzett, szóval félig-meddig hazai győzelem született). Ő sajnos egy versenybalesetben meghalt Monzában néhány futammal később, viszont addigra annyival vezette a bajnokságot, hogy az évad végéig már nem tudta senki behozni. Így ő lett az (azóta is egyetlen) poszthumusz világbajnok.

Hockenheimring
Fotó: Riesz Mircsi

A látogatóközpontban egyébként van egy nagyon komoly szimulátor, nem is monitor van, hanem egy hatalmas félgömb alakú kijelző, és az ülés sem statikus. Erre nem fizettem be, mert nem éreztem a csít, de megittam egy kávét még a helyszínen, aztán szombat lévén a busz már nem járt 2 után, úgyhogy vissza kellett gyalogolnom a vonatállomásra, ami kb 30 percbe telt. Nem is értem egyébként infrastrukturálisan ezek a kisvárosok melletti pályák hogyan tudnak üzemelni, ha valami nagy esemény van (azaz sejtem – végtelen dugók, rengeteg várakozás mindenhol).

Ha valaki meg akar látogatni egy pályát, én nem kimondottan ajánlom a Hockenheimringet, főleg, ha valaki nem tud németül. Bár viszonylag könnyen megközelíthető, vannak ennél sokkal érdekesebb pályák is (gyakorlatilag minden más pálya, amit meglátogattam eddig), de ha pont útbaesik, vagy valaki pont Stuttgartban jár és van egy fél napja rá, akkor nem egy rossz program.

Tags: élménybeszámolóF1Forma-1Hockenheimringprogramajánló
Riesz Mircsi

Riesz Mircsi

Ki legyen a következő FIA elnök?
204 Szavazat · 204 szavazat
Szavazok

Ajánló

Ma lett 75 éves a Forma-1, lássuk milyen volt a kezdetekkor!

Ma lett 75 éves a Forma-1, lássuk milyen volt a kezdetekkor!

2025.05.13.
Miért nem tudsz Williams F1-es cuccokat venni Magyarországon? Itt a válasz!

Miért nem tudsz Williams F1-es cuccokat venni Magyarországon? Itt a válasz!

2025.05.06.
Hat éve mondta, most újraolvassuk: Jochen Mass interjúnk az F1-ről

Hat éve mondta, most újraolvassuk: Jochen Mass interjúnk az F1-ről

2025.05.05.

TOP 5

  • Azonnali hatállyal menesztheti Christian Hornert a Red Bull

    Azonnali hatállyal menesztheti Christian Hornert a Red Bull

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Már felvette a kapcsolatot George Russell utódjával a Mercedes

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • George Russell útja az F1-ig: Kemény apai nevelés és 1,5 millió font „tartozás”

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Verstappen a 8. helyen végzett a hétvégén, Magyarországon!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Dráma Misanóban: Kiss Norbi az utolsó helyről indul, Reinert a Révész Racing korábbi kamionjával ötödik!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.