Motorsportol.hu
2025. június 1, vasárnap
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home Autó

Pagani – Ahol az álmok épülnek

Riesz Mircsi by Riesz Mircsi
2025.04.15.
Pagani – Ahol az álmok épülnek

Fotó: Riesz Mircsi

Az utazásom utolsó napjára csak egyetlen dolgot terveztem be: a Horacio Pagani Múzeum és Atelier meglátogatását. Fogalmam sem volt, mire számítsak, vagy mennyi időt szánjak rá, mert még soha nem jártam autógyárban. A látogatásom rövid összefoglalása: teljesen le voltam nyűgözve. Rengeteget tanultam, és mindkét idegenvezetőm, Ilaria és Sebastian is vételenül kedves és hozzáértő volt – őszintén mondhatom, ez az egyik legjobb autóörömös élményem eddig!

Az autók gyönyörűek voltak, de őszintén szólva engem még jobban lenyűgözött a tervezőjük. Öt perc után világossá vált számomra, hogy Horacio Pagani egy megszállott ember. Megszállottja annak az eszmének, hogy megalkossa a világ legszebb autóját.

Ez is érdekelhet

Ahol az év 365 napján nézhetsz veterán autókat

Ahol az év 365 napján nézhetsz veterán autókat

2025.04.16.
Imola és Faenza: a Forma-1 szerelmeseinek útikalauza

Imola és Faenza: a Forma-1 szerelmeseinek útikalauza

2025.04.10.

Amikor először hallott a Motor Valley-ről (az Emilia-Romagna régióban található autó- és motorgyártó központokról), eldöntötte, hogy ideköltözik, és megépíti a világ legszebb autóját. Eltelt néhány év, és mit történt? Megcsinálta! Később a repülés és a protézisek készítése felé is nyitott, mert úgy érezte, ez a kötelessége – nekem egy kicsit Tony Stark jutott róla eszembe, a lelki szemeim már vizualizálják is, ahogy holoképeken tervezi az autókat. Csak hogy még jobban érzékeltessem, ez az ember úgy építette fel a birodalmát, hogy soha nem végzett egyetemet. Fiatal korában Argentínában zűrzavaros idők jártak, és nem tudta befejezni a tanulmányait – mégis autótervező lett!

Mindig azt csinálta, amit szeretett.

Gyerekként az otthon talált anyagokból kisautókat épített, később pedig egy barátjával összeraktak egy Formula 2-es autót, és benevezték a bajnokságba! Ez nyilvánvalóan meghatározó élmény volt számára, hiszen ez volt az első valódi (és sikeres) autó, amit épített, és így kapcsolatokat is szerzett a versenyvilágban. Ennek köszönhetően ismerkedett meg az ötszörös argentin F1-bajnokkal, Fangioval, aki felfigyelt rá, és ajánlólevelet írt neki európai barátainak, köztük a Lamborghininek is, ahol Pagani végül állást kapott.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Mircsi (@carhappylady)


Ha ez még mindig nem lenne elég: amikor már Olaszországban volt, meggyőződésévé vált, hogy a speciális kompozit anyagok – például a karbonszál – jelentik a jövőt az autógyártásban (és milyen igaza volt!). De a Lamborghini akkoriban más prioritásokat követett, ezért Pagani nagy lépésre szánta el magát: vett egy autoklávot (a kompozitok sütéséhez szükséges kemencét), és elindította saját cégét, a Modena Designt. Ez vezetett később a Pagani Automobili megalapításához, ahol már a saját autóit tervezte – és a többi már történelem.

Pagani
Fotó: Riesz Mircsi

A múzeum viszonylag kicsi: egy kis vetítőteremmel indul, ahol egy Pagani életéről szóló videót nézhetünk meg, egy barátja narrálásával, majd egy terem következik különböző Zonda- és Huayra-típusokkal. Utopiák még nincsenek kiállítva, mert a prototípusokat még használják a gyártáshoz. A terem bemutatja Pagani történetét és az autók fejlődését, az egyik oldalon pedig van egy erkély, ahonnan felülről is lehet képet készíteni. Minden autó lenyűgözött, de a kedvencem az a Huayra volt, ami a Transformers 4-ben (A kihalás kora) szerepelt, mint egy ember alkotta gonosz transformer – emiatt rögtön meg is kellett néznem a filmet, amikor hazaértem.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Mircsi (@carhappylady)

Ezután következett az „atelier” – és bár korábban gyárként említettem, valójában itt nem sorozatgyártás történik, hanem MŰVÉSZET, ezért is hívják atelier-nek. Horacio fő inspirációja Leonardo da Vinci volt, aki a művészetet ötvözött a tudománnyal – a formatervezés is ebbe az irányba halad: mindennek hasznosnak és gyönyörűnek kell lennie. A reneszánsz is visszatérő motívum, az egész olyan, mint egy reneszánsz műhely, az atalier központja pedig egy kisvárosi főtér hangulatát idézi – még egy óratorony is van, ami minden egész órában elüti az egészet.

Pagani
Fotó: Riesz Mircsi
Varázslatos!

Minden autó kézzel készül, és a legapróbb részletekig testre szabható. A legőrültebb kéréseket is teljesítik: szeretnéd, ha Horacio Pagani aláírása Swarovski kristályokból lenne kirakva? Megoldható! A váltó gombja focilabda alakú legyen? Megcsinálják! Arany- és platinadíszítés a fényezésen, amit egy művész készít? Naná! (És ezek valódi kérések voltak.) Ha tehát rendelsz egy autót, az 100%-ban a te igényeidhez és kívánságaidhoz igazodik! Minden autó egyedi, nemcsak a dizájn miatt, hanem mert kézzel szerelik össze.

Úgy érzem, az összes létező kérdést feltettem Ilarianak, aki körbevezetett. A múzeumban újra elgondolkodtam rajta, hogy aerodinamikával szeretnék foglalkozni – főleg, hogy a három Pagani típusból kettő neve a szélhez kapcsolódik: a Zonda egy Argentínában fújó szél, a Huayra (Tata) pedig a quechua szélisten. Az atelier-ben viszont hirtelen a kompozit anyagok kezdtek el érdekelni – sosem találtam őket izgalmasnak korábban, de most már látom bennük a szépséget.

Pagani
Fotó: Riesz Mircsi

Ez volt az egyik valaha volt legérdekesebb és leghasznosabb “autóörömös” élményem – annyit tanultam, hogy szerintem soha nem fogom tudni abbahagyni a Pagani autókról való ömlengést.

Néhány gyakorlati tanács: mindenképp csináld meg a vezetett túrát, és ne hagyd ki az atelier-t! Lehet, hogy kicsit drágább, de hidd el, megéri. Ilyet máshol a világon biztosan nem látsz. Szerintem akkor is élvezhető, ha valaki nem nagy autórajongó, és a gyerekeknek is szórakoztató, mert kapnak külön kis foglalkoztató füzetet.

Az odajutásról: Modenából busszal mentem, ami azt jelentette, hogy a buszmegállótól kb. 25 percet kellett sétálnom az út szélén (ami úgy tűnik, ennek az utazásnak állandó eleme lett), teljesen vállalható, de nem a legkényelmesebb. (Április közepétől egyébként indítanak egy járatot a városközpontból, annak érdemes utánanézni!) Nagyon örültem, hogy a múzeumban vannak zárható szekrények (ez nem mindenhol alap!), és nem kell apróval vacakolni. Hétköznap voltam, nem volt tömeg – hétvégén nem tudom, hogy van.

Összességében fantasztikus élmény volt (kb. 3 órát töltöttem ott), és ha a régióban jársz, mindenképp ajánlom, hogy látogass el ide – nagyon megéri. Bevallom, nem ez volt az első számú prioritásom, de tévedtem – egy ennyire különleges hely és különleges márka mindenképp ott a helye a bakancslistádon!

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Mircsi (@carhappylady)

Tags: élménybeszámolóHoracio Pagani Museo and Pagani AtelierPaganiprogramajánlóutazás
Riesz Mircsi

Riesz Mircsi

Szerinted ki volt a nap versenyzője a Monacói Nagydíjon?
75 Szavazat · 75 szavazat
Szavazok

Ajánló

Ma lett 75 éves a Forma-1, lássuk milyen volt a kezdetekkor!

Ma lett 75 éves a Forma-1, lássuk milyen volt a kezdetekkor!

2025.05.13.
Miért nem tudsz Williams F1-es cuccokat venni Magyarországon? Itt a válasz!

Miért nem tudsz Williams F1-es cuccokat venni Magyarországon? Itt a válasz!

2025.05.06.
Hat éve mondta, most újraolvassuk: Jochen Mass interjúnk az F1-ről

Hat éve mondta, most újraolvassuk: Jochen Mass interjúnk az F1-ről

2025.05.05.

TOP 5

  • Colapinto hatalmas nyomás alatt: meglepő név érkezhet az Alpine csapatába

    Colapinto hatalmas nyomás alatt: meglepő név érkezhet az Alpine csapatába

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Carlos Sainz szerint manipulálták a versenyt

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Newey testközelből is megvizsgálta a McLaren szabályosságát

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Helmut Marko most Hadjart kritizálta

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Alonso tettre kész, hogy megmentsen egy történelmi F1-es futamot

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.