Fotó: Williams Racing
Taylor Barnard a Monte-Carlói sprintversenyen a fordított rajtrácsról indulva domináns teljesítményt nyújtott, és ezzel megszerezte első győzelmét a Formula 2-ben.
A brit versenyző mögött Gabriel Bortoleto és Dennis Hauger végeztek a dobogón.
Annak ellenére, hogy Barnard lassabban rajtolt, mint az első sorból induló Bortoleto, meg tudta tartani az első helyet, míg Hauger a harmadik helyre szorult. A Safety Carra azonban hamar szükség volt, miután Victor Martins az 1-es kanyarban a korlátban fejezte be a versenyét. Az ART Grand Prix versenyzője összeütközött Jak Crawforddal és Josep María Martíval, aminek következtében leszakadt az első szárnya, és a falnak csapódott.
Az újraindításnál Barnard megtartotta a vezetést, de a Safety Car a 6. körben ismét bevetésre került, amikor Martí az uszodai szakaszon a falnak ütközött. A verseny a 8. körben folytatódott.
A 11. körben a virtuális biztonsági autó került bevetésre, miután Richard Verschoor autóján megsérült az első szárny, miután a Mirabeau-nál ütközött Joshua Duerksennel. Utóbbi később 10 másodperces büntetést kapott az incidensért.
A verseny felénél Oliver Bearman jelezte a rádión, hogy megsérült az autója, miután az utolsó kanyarban a korlátnak ütközött. A 11. helyen azonban folytatni tudta a versenyt.
Az élen Barnard előnye Bortoleto előtt a 19. kör elejére már több mint két másodperc volt.
Maloney napja is ideje korán véget ért a La Rascasse-ban, miután a kanyarban elakadt, majd Juan Manuel Correa megpördült. Így Maini sem fért el, ezért Maloney mellett állt meg. Mivel a pályát eltorlaszolták, piros zászlós megszakítás következett.
A verseny a 26. körben gördülő rajttal folytatódott.
Az utolsó kör kezdetén a különbség az élen öt másodperc volt, így Barnard elsőként haladt át a célvonalon. Ezzel ő és az AIX Racing megszerezte első Formula 2-es győzelmét. Bortoleto a 2., míg Hauger a 3. helyen ért célba.
———-
Richard Verschoor a pole-ból jól rajtolt a Tridenttel, míg az első sorból induló Victor Martins lemaradt, mivel az ART Grand Prix #1-es autója lassan indult a rajtrácsról. Ez lehetővé tette Hadjar és Aron számára, hogy feljöjjenek a második és harmadik helyre.
A DAMS-os Jak Crawford a 7-es kanyarban megállt a pályán, miután összeütközött Kush Maini Invicta Racing autójával.
A 42. kör 4. körében Verschoor nyomást gyakorolt Hadjarra, míg Aron visszaesett a harmadik helyre. Közvetlenül az első három mögött Colapinto nyomában haladt Antonelli.
A Trident és Verschoor később rádión jelentette, hogy problémája van. A holland még kézben tudta tartani a dolgokat, de a Hadjarral szembeni három másodperces előnye elolvadt.
Félidőben a Hitech és a PREMA kockáztatott, amikor Aron és Antonelli a szuperlágy gumikat használta. Utóbbi megelőzte csapattársát, Bearmant, bár ők ketten csatázni kezdtek egymássaé, és a Ferrari akadémiájának versenyzője szerezte meg a pozíciót.
Később Verschoor Tridentje lassulni kezdett, Hadjar pedig megelőzte őt. A holland a 29. körre a mezőny végére esett vissza. Ezt követően még öt másodperces időbüntetést is le kellett töltenie, amiért elhagyta a pályát és előnyre tett szert.
A 36. körben Hadjar jelezte rádión, hogy a falnak ütközött, de folytatni tudta a versenyt, bár Aron továbbra is támadta. Máshol Maloney és Barnard a 6-os hajtűkanyarban ért össze egymással, és az AIX versenyzője elvesztette az első szárnyának egy darabját.
A 40. körben Joshua Duerksen volt a következő a boxutcában, de az 1-es kanyarban összeütközött Maloneyval. Az AIX versenyzője megállt a pályán, míg a Rodin Motorsport versenyzője folytatta a futamot.
Ez lehetőséget adott Zak O’Sullivannek, aki alternatív stratégián az egyetlen volt, aki még nem járt kint kerékcserén, hogy az élről álljon ki cserélni. Döntő fontosságú volt, hogy az ART pillanatokkal azelőtt hívta be, hogy a virtuális biztonsági autót bevetették volna Duerksen autója miatt, így a VSC alatti kerékcseréje szabályos volt.
A brit az utolsó előtti körben újra Hadjar elé került, majd egy feszült utolsó körben feltartóztatta őt, és megszerezte első győzelmét a Formula 2-ben.
Aron a harmadik helyen ért célba, és átvette a vezetést a bajnokságában. Bearman a negyedik, Correa az ötödik helyen végzett, míg Hauger a hatodik helyen zárt. Antonelli a 7. pozícióban végzett Bortoleto és Martins előtt, míg Maloney a 10. helyen zárta a pontszerzők sorát.
Franco Colapinto idén nem rendelkezik Forma-1-es üléssel, mégis beszédtémát szolgáltat. Sok minden szól Colapintóról úgy,…
Max Verstappen barátnője, Kelly Piquet, a figyelem középpontjába került a monacói Monte Carlo Tennis Masters…
A Red Bull junior Ayumu Iwasa is F1-es autóba ülhet hétvégén Bahreinben. A 23 éves…
Alfonso „Sito” Pons, a kétszeres 250 köbcentis világbajnok végre lezárta nem sportolói életének legsötétebb -…
A Honda a jövőben beleszólhat az Aston Martin pilótafelállásába, ugyanakkor Fernando Alonso és Lance Stroll…
A MotoGP regnáló bajnoka, Jorge Martín szerint Marc Márquez „szívből jövő” tanácsai a sérüléséből való…