Oliver Bearman a katari F2-es sprintversenyen megszerezte harmadik győzelmét 2024-ben. A bajnoki címért küzdő Isack Hadjar a verseny nagy részében vezetett, de néhány körrel a vége elvesztette a vezetést, majd egy megpördülés miatt a negyedik helyre esett vissza. A második helyen a DAMS Lucas Oil versenyzője, Jak Crawford végzett, a dobogót pedig Richard Verschoor zárta.
A pole-ból induló Bearman a lámpák kialvásakor még levédte Hadjar támadását, utóbbi azonban a második körben átvette az első helyet. Az 5. körre már 3,5 másodperccel vezetett Bearman előtt, míg Martins további két másodperccel lemaradva követte a britet, egy DRS-vonattal a tükrében.
Gabriel Bortoleto Oliver Goethe megelőzésével feljött a hetedik helyre, mielőtt az MP pilótája egy probléma miatt kiállni kényszerült. Mivel autója a második szektorban állt, virtuális Safety Car (VSC) fázis következett.
A 7. körben folytatódott a verseny, és a harmadik helyért folyó csata hihetetlenül szoros volt.
Bearman a 9. körben négy tizedet hozott Hadjaron, mivel az küszködni kezdett a gumijaival. Ez a különbség a következő körben 2,2 másodpercre csökkent.
Mögöttük Martins és Crawford harca a harmadik helyért folytatódott, és úgy tűnt, hogy az amerikai a 7-es kanyarban már jó pozícióban van, de az ART versenyzője keményen védekezett és megtartotta a helyet. Mindez lehetővé tette, hogy Richard Verschoor, Paul Aron, Gabriel Bortoleto és Dino Beganovic is csatlakozzon a csatához
Bearman tovább csökkentette lemaradását és a 17. körben már DRS-távolságon belülre került, míg Crawford végül az 1-es kanyarban elkapta Martinst.
Miután az utolsó szektorban fél másodpercen belülre került, Bearman megkapta az előzési kísérlethez szükséges szélárnyékot, és az 1-es kanyarban a 21. körben átvette a vezetést.
Hadjarnak azonban nem ez volt a legnagyobb baja, mivel ez után a 4-es kanyarban megpördült és a negyedik helyre esett vissza.
Az Andrea Kimi Antonelli és Kush Maini közötti ütközés miatt a verseny végén a Safety Car és pályára érkezett, mivel mindketten a pálya szélén maradtak.
A Safety Car a 23. és egyben utolsó körben távozott így Bearman a szezon harmadik győzelmét aratta Crawford és Verschoor előtt.
What a chaotic ending that was
Here’s where the points went at the conclusion of it all #F2 #QatarGP pic.twitter.com/fl9loYMGvl
— Formula 2 (@Formula2) November 30, 2024
A vasárnapi főversenyen Bortoleto remekül rajtolt, és a pole pozícióból rajtoló Aron elé került, míg a debütáló Dino Beganovic a Victor Martinsszal harmadik helyért vívott harcban az 1-es kanyarban győzetsként került ki.
Az első két helyezettet 1,2 másodperc választotta el egymástól a 6. kör elején. Több mint három másodperces különbséget alakítottak ki a harmadik helyen haladó Beganovichoz képest, aki a küszködött a gumijaival.
Beganovic csapattársa, Jak Crawford volt az első, aki a hatodik helyről kiállt kerékcserére. A svéd egy körrel később követte őt, akárcsak Aron, Martins, Richard Verschoor és Kimi Antonelli.
A virtuális biztonsági autót azonban hamarosan bevetették, mivel Antonelli az első szektorban a kavicságyba csúszott. Az olasz pilóta törött kormánykerékre panaszkodott, miután a boxutcában összeütközött Verschoorral, míg az MP Motorsport versenyzője defekt miatt állt ki a boxba. A holland később 10 másodperces időbüntetést kapott nem biztonságos kiállás miatt.
A VSC időzítése döntő fontosságú volt, mivel Bortoleto éppen akkor tartott volna a boxba, amikor a VSC-t érvénybe léptették, így a brazil még épp pályán tudott maradni.
Ezután valós Safety Car fázis következett, így Bortoleto a 9. körben a boxba hajthatott, és a gyakorlatban megtarthatta a vezetést. Hamarosan azonban öt másodperces időbüntetést kapott, mert nem követte a versenyigazgató utasításait a boxbejárat vonalának átlépésével kapcsolatban.
Így a hetedik helyen állt Aron előtt, míg Hadjar volt a nagy haszonélvezője annak, hogy a Safety Car alatt várt a bokszbaállással, mivel most közvetlenül a riválisai mögött, a 9. helyen állt.
Mivel az alternatív stratégiával még nem állt ki a boxba, Bearman vezetett Joshua Duerksen, Maini, Max Esterson, Luke Browning és Josep María Martí előtt.
A 13. körben folytatódott a verseny, amikor Duerksen kezdett csatázni Bearmannel, bár a brit meg tudta tartani a pozícióját.
A Safety Car azonban ismét érkezett, miután Crawford és Rafael Villagómez összeütközött a 6-os kanyarban.
A dráma a 17. körben folytatódott, amikor Bearman az utolsó kanyarban szélesre csúszptt, így Duerksen átvette a vezetést. A PREMA versenyzőjének azonban sikerült a pályahatárokon belül maradnia, így Duerksen előzése a rajt/célvonal előtt nem volt érvényes. Az AIX pilótája így visszaadta a pozíciót, majd kikapott Mainitól és Browningtól is, így visszaesett a negyedik helyre.
A Safety Car beavatkozását követően, kevesebb mint 13 perccel a vége előtt Bearman már több mint négy másodperces előnnyel vezetett. Duerksen újra a második helyen állt Maini előtt, aki a kör végén kiállt a boxba, így Bortoleto feljött a harmadik, Aron a negyedik, Hadjar pedig az ötödik helyre.
A brazil aztán egy többkörös csata után, alig több mint öt perccel a verseny vége előtt megelőzte Duerksent, majd egy körrel később Aron követte őt, majd Hadjar is felzárkózott.
Kevesebb mint három perccel a vége előtt Bearman és Duerksen kiálltak a boxba, így Bortoleto átvette a vezetést a pályán. Négy másodperc választotta el őt és legközelebbi riválisát, a harmadik helyen álló Hadjart.
Amikor az idő letelt és már csak egy kör volt hátra, Bortoleto 1,6 másodperccel volt Aron előtt, de 4,5 másodperccel Hadjar előtt.
Annak ellenére, hogy az Invicta versenyzője az utolsó körben még nyomott komoly hajrát, nem tudott kellően elhúzni Aron elől, és végül az észt győzött, Hadjar pedig második lett, miközben a brazil visszaesett a harmadik helyre.
That Feature Race DELIVERED!
WHAT. A. RACE. #F2 #QatarGP pic.twitter.com/L1BwOixYNT
— Formula 2 (@Formula2) December 1, 2024