Fotó: Jiri Krenek/Mercedes-Benz AG
Miután az F1 Academy szezon első versenyét Kínában, szombaton a Red Bull pártfogoltja nyerte, a második, vasárnapi futamon a Mercedes színeiben Doriane Pin állhatott a dobogó csúcsára.
Egy olajfolt miatt a 2. futam rajtját elhalasztották, és egy extra felvezető körrel és gördülő rajttal a versenytáv 11 körre rövidült.
A pole-ból Maya Weug (Ferrari) indult, de Pin volt az, aki remekül indult. A holland versenyző mellé húzódva az egyenesben Pin kívülről próbált előzni, majd a 2-es kanyarban Weugot a rázókőre kényszerítette, és azonnal három tizedmásodperces különbséget kezdett kialakítani.
A Safety Car azonban már az első kör vége előtt eltüntette ezt a különbséget. Miközben Emma Felbermayr és Nina Gademan a 6. helyért küzdött, Tina Hausmann a belső íven próbált előnyt szerezni. Az Aston Martin által támogatott versenyző elfékezte magát, és Gademan hátulját érintve megpördült ő és az Alpine versenyzője is. Hausmann ezért 10 másodperces büntetést kapott.
Joanne Ciconte épphogy elkerülte, hogy belekeveredjen az incidensbe, de később Chloe Chong hátulról megkoccolta. Ahogy az ausztrál megpördült a 8-as kanyarban, Aurelia Nobels és Nicole Havrda nem tudta őket elkerülni így szintén kiestek a versenyből.
Pin remekül kezelte az újraindítást az 5. körben, Weug pedig megpróbált nem lemaradni.
Alba Larsen a harmadik helyen védekezett Chloe Chambers előtt, aki megkockáztatta, hogy a Tommy Hilfiger pilótájának belső oldalán előzzön a hajtűkanyarban, de erre nem volt elegendő hely.
A párharcuk a következő körben ugyanebben a kanyarban folytatódott.
A 10. körben Chambers nem volt hajlandó tovább várakozni. Kihasználva a szélárnyékot a fő egyenesben és a helyet az 1-es kanyar belső oldalán, átvette a harmadik helyet, mivel Larsennek nem volt elég tapadása a védekezéshez.
Közvetlenül mögötte Felbermayr és Palmowski csatája zajlott.
Az élen Pint két másodperccel Weug előtt intette le a kockás zászló, miközben Chambers szerezte meg a dobogó utolsó fokát.
A 23 éves új-zélandi F1-es versenyző, Liam Lawson elismerte, hogy naiv volt, mikor azt gondolta,…
Helmut Marko kimondta, hogy Laurent Mekies mérnöki tehetsége teszi őt olyan erős vezetővé a Red…
Carlos Sainz elmondta, mi az egyetlen dolog, ami leginkább frusztrálja a Williams Racing alakulatához való…
A pályaautózásra Adrian Newey által tervezett Red Bull RB17 gyorsabb, mint egy F1-es autó a…
Sokáig Marco Bezzecchi vezette a futamot, ám végül Marc Márquez húzta be a történelmi versenyt…
Max Verstappen a nyári szünet előtt végleg eloszlatta a Mercedeshez való átigazolásról szóló találgatásokat, és…