F1 Academy

Pulling után a Mercedes támogatottja is nyerni tudott Zandvoortban

Az F1 Academy mezőnye is elkísérte Zandvoortba a Forma-1-es mezőnyt. A lányok első, szombat délutáni versenyére ismét gyülekezni kezdtek az esőfelhők a pálya körül. Már a rajtrácson álltak az autók, mikor elő is kerültek az esőkabátok a lelátókon, és meglehetősen erős volt a szél is. Ezért először halasztották a rajtot, hogy esőgumikat tegyenek az autókra. Később azonban úgy döntöttek, hogy szombaton nem lesz verseny, így az első futamra vasárnap reggel 8:30-kor került sor.

Ez a helyzet a McLaren pártfogoltjának, Bianca Bustamanténak kedvezett, mivel szombat délutánra nem készült el a kvalifikáción megsérült autója, így kihagyta volna a versenyt, ha az eredeti időpontban rendezték volna. Így azonban rajtoz tudott állni, bár csak a 14. helyet foglalhatta el.

Vasárnap reggel már derülr idő és száraz pálya fogadta a lányokat.

Az Alpine által támogatott, és a bajnokságot vezető Abbi Pulling foglalhatta el az első rajtkockát, míg az első sort Doriane Pin (Mercedes) egészítette ki. Mögöttük Nerea Martí és Maya Weug (Ferrari) foglaltak helyet.

Volt a mezőnyben egy hazai (holland) szabadkártyás versenyző is, Nina Gademan személyében, aki a 6. helyről rajtolhatott.

Pulling jól reagált a 13 körös verseny rajtjánál és megtartotta az első helyet, míg Pinnek védekeznie kellett Martíval szemben, de meg tudta tartani a pozícióját, majd hamarosan le is szakította magáról riválisát.

A rajtnál Gademan egy helyet javított és feljött az 5. helyre, miközben Bustamante veszített egyet és az utolsó előtti, 15. helyen folytatta a versenyt.

A 9. körben Pulling 3,5 másodperces előnnyel állt az élen.

Hamda Al Qubaisi (Red Bull Racing) végig a 8. helyen haladó Lia Block (Williams) nyomában volt, a verseny vége felé többször is próbálkozott előzni, és végül az utolsó körbe érve sikerült véghezvinnie a manővert.

Végül Pulling kényelmesen nyerte a versenyt, Pin és Martí előtt. Pin azonban büntetést kapott, mert kiugrott a rajtnál, így Martí lett a második, a harmadik dobogós helyet pedig Weug örökölte meg.


A második, 17 körös verseny 10:30-kor vette kezdetét, Doriane Pinnel a pole pozícióban.

Mellette Abbi Pulling, mögötte pedig Maya Weug és Aurelia Nobels foglaltak helyet.

Pin simán eljött a rajtnál, Pulling azonban veszített egy helyet Weuggal szemben.

A 4-5-6. helyen szoros csata alakult ki Nobels, Gademan és Hamda Al Qubaisi között, ők mindössze 2-3 tizedre voltak egymástól, majd csatlakozott a trióhoz Carrie Schreiner (Sauber) is.

A 7. körben Gademan már többször is benézett Nobels mellé, egyre nagyobb nyomást helyezve rá. A vonat egyre hosszabb lett, a 4. és a 12. hely között mindenki 0,5 másodpercen belül volt az előtte lévőhöz képest.

Mindeközben Pullingnak rádión jelezték, hogy mielőbb meg kellene előznie Weugot.

A 9. körben aztán Nobels összeért Gademan, mire előbbi lesodródott az ideális ívről, kicsit a pályán kívülre is, így a szabadkártyás és Hamda Al Qubaisi is megelőzte őt. Az esetért Gademan 10 másodperces büntetést kapott.

Pulling ezalatt előzési közelségbe ért Weug mögött. A hazai pályán versenyző Weug azonban nem adta meg magát a bajnokság éllovasának, és megtartotta a második helyet.

A futamot végül Doriane Pin (Mercedes) nyerte, Maya Weug (Ferrari) és Abbi Pulling (Alpine) előtt. A negyedik helyen Gademant intették le, a büntetése miatt azonban hivatalosan csak a 10. helyen értékelték.

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Ostobaság volt azt gondolni, hogy Hamilton azonnal jó lesz a Ferrarival

A Ferrari csapatfőnöke, Frédéric Vasseur elismerte, hogy ő és Lewis Hamilton is alábecsülte, mekkora kihívást…

3 perc ago

Hol közvetítse a jövőben a magyar Forma–1-et? – Így szavaztak az olvasóink

A magyar F1-rajongók körében mindig is sarkalatos kérdés volt, hol és milyen formában követhető a…

2 óra ago

Megosztotta a közönséget a 2025-ös Forma-1-es Magyar Nagydíj

A 2025-ös Forma-1-es Magyar Nagydíj a naptár egyik legjobban várt futama volt, több szempontból is.…

4 óra ago

Talmácsi Gábor tiszteletkört tesz a MotoGP-futam előtt

Talmácsi Gábort több mint másfél évtized elteltével pattan újra annak a motornak a nyergébe, amellyel…

5 óra ago

Alonsót nem érdeklik az „új generációs” rajongók

Fernando Alonso 2001-ben kezdte meg Forma-1-es karrierjét, és még 2025-ben is az F1 egyik legjobb…

6 óra ago

Ezért hallgatott Verstappen a Mercedes pletykák közepette

Az elmúlt hónapok slágertémája volt Max Verstappen esetleges Mercedeshez igazolása. A holland sztárt állítólag Toto…

8 óra ago