F2

A Formula 2 bemutatta Monzában a 2024-es új autóját!

Az FIA bemutatta a következő szezontól használt új Formula 2 versenyautót.

A Forma-1 utánpótlás bajnoksága 2018 óta a jelenlegi Dallara vázzal fut. Minden csapat azonos autót használ, és csak a beállítások finomhangolása engedélyezett. Az olasz gyártó azonban a következő idényre új versenyautót vezet be, amelyet 2026 végéig használnak majd.

Ennek az élettartama akár a 2028-as szezon végéig is meghosszabbítható

Az új konstrukciót továbbra is a 3,4 literes turbófeltöltős Mecachrome erőforrás hajtja majd, és 620 lóerős lesz. A versenyautót úgy tervezték, hogy „a biztonság, a megjelenés, a rendszerek, a teljesítmény, a fenntarthatóság és a hozzáférhetőség tekintetében a lehető legközelebb álljon egy F1-es autóhoz, mindezt ésszerű költségek mellett”.

Minden autóra egy „Forma-1-specifikus” titán glóriát is felszerelnek majd. Az első és a hátsó szárnyakat is áttervezték, miközben a teljesen fenntartható üzemanyagokra való átállás tart, remélve, hogy 2027-re elérik a 100%-ot. Az új gép júliusban már pályára is lépett a korábbi F2-es versenyző Tatiana Calderonnal. Az év hátralévő részében pedig további pályás tesztelésekre kerül sor, többek között a 2022-es sorozat bajnokával, Felipe Drugovich-csal a volánnál.

A csapatok várhatóan 2023 decemberében vehetik át az új gépük első példányát, a második pedig január közepén érkezik, a shakedown pedig az első hivatalos szezon előtti teszt előtt lesz. Bruno Michel, a bajnokság vezérigazgatója így fogalmazott:

„Az FIA-val közösen egy erős, kihívásokkal teli és biztonságos autót terveztünk, amely felkészíti a fiatal pilótákat a Forma-1-re, és amely továbbra is remek versenyzést és sok előzési lehetőséget biztosít, amit a rajongók elvárnak az F2-től. Úgy is terveztük, hogy minden típusú versenyzőnek megfeleljen, beleértve az FIA megfontolását a kormányerővel kapcsolatban. Ez egyértelműen kulcsfontosságú ahhoz, hogy sportágunkat befogadóbbá tegyük, azáltal, hogy javítjuk az autónk vezethetőségét és kényelmét. Az egyik fő fókuszunk továbbra is a költségek kordában tartása marad. Ezért megtartottuk ugyanazt a motort és sebességváltót, és sok alkatrészt átvettünk a korábbi autóból. Végül pedig biztosítanunk kell, hogy az istállók a Sportszabályzatnak megfelelően 12 operatív emberrel tudják üzemeltetni ezt az új autót.”

[soliloquy id=”5997″]

Az F1 elnök-vezérigazgatója, Stefano Domenicali azt is hozzátette, hogy a Forma-1 és a Formula 2 gépezete közötti nagyobb konvergenciára való törekvés ideális előrelépés volt:

„Az F2 rendre kiváló futamokat produkál, és fontos gyakorlótérként szolgál a Forma-1-es rajtrács jövőbeli tagjainak, és azzal, hogy a két autó tervezési filozófiáját közelebb hozzuk egymáshoz, tovább támogatjuk ezt a fejlődést. Az új F2-es autó a fenntarthatósági utunk fontos szimbóluma is, hiszen a sorozat továbbra is úttörő szerepet játszik a fejlett, fenntartható üzemanyagok terén, amelyek 2026-tól az F1 részévé válnak. Szeretném kifejezni elismerésemet Brunónak és csapatának, valamint az FIA-nak a kategóriában való további közeli együttműködésünkért. Nagyon várom, hogy láthassam az autót a következő szezonban a pályán.”

Vámosi Péter

Recent Posts

Horner végkielégítése fájni fog a Red Bullnak

Christian Horner 20 év után hivatalosan is elhagyta a Red Bullt, miután júliusban menesztették csapatfőnöki…

18 perc ago

Ostobaság volt azt gondolni, hogy Hamilton azonnal jó lesz a Ferrarival

A Ferrari csapatfőnöke, Frédéric Vasseur elismerte, hogy ő és Lewis Hamilton is alábecsülte, mekkora kihívást…

2 óra ago

Hol közvetítse a jövőben a magyar Forma–1-et? – Így szavaztak az olvasóink

A magyar F1-rajongók körében mindig is sarkalatos kérdés volt, hol és milyen formában követhető a…

4 óra ago

Megosztotta a közönséget a 2025-ös Forma-1-es Magyar Nagydíj

A 2025-ös Forma-1-es Magyar Nagydíj a naptár egyik legjobban várt futama volt, több szempontból is.…

6 óra ago

Talmácsi Gábor tiszteletkört tesz a MotoGP-futam előtt

Talmácsi Gábort több mint másfél évtized elteltével pattan újra annak a motornak a nyergébe, amellyel…

7 óra ago

Alonsót nem érdeklik az „új generációs” rajongók

Fernando Alonso 2001-ben kezdte meg Forma-1-es karrierjét, és még 2025-ben is az F1 egyik legjobb…

8 óra ago