F2

F2: Az Alpine és az Aston Martin támogatottjai arattak győzelmet

Victor Martins kényelmesen nyerte az F2-es sprintversenyt Barcelonában.

Maini a pole-ból rajtolt, de kipörögtek a kerekei, melynek következtében a negyedik helyre esett vissza. Ebből Martins profitált és az első kanyarhoz vezető úton átvette a vezetést. Ritomo Miyata pedig az 1-es kanyarban a negyedikről a második helyre került, megelőzve Correát és Mainit.

A 2. körben Maini Correától szerzett vissza egy pozíciót. Csapattársa, Gabriel Bortoleto követte őt a 4-es kanyarban, és a negyedik helyre jött fel.

A hetedik helyért folytatott csatában Andrea Kimi Antonelli és Isack Hadjar küzdött, bár a Campos Racing versenyzője nem tudott utat találni.

A 10. körre Martins ki tudott lépni Miyata DRS-tartományából, és 1,5 másodperccel vezetett, míg a japán versenyző 1,1 másodperces előnnyel bírt Maini előtt.

Tíz körrel a vége előtt a pályakorlátok be nem tartása miatt Miyata öt másodperces időbüntetést kapott. Később egy második időbüntetést is kiérdemelt, így öt körrel a vége előtt 10 másodpercre nőtt a büntetés mértéke.

Martins zavartalan volt elöl, és megszerezte első F2-es győzelmét a 2023-as silverstone-i verseny óta. Maini feljött a második helyre, Correa pedig Miyata időbüntetése miatt megszerezte a harmadik helyet.


A vasárnapi főversenyen Jak Crawford megszerezte második FIA Formula 2 győzelmét, és ezzel a 2024-es szezon 10. különböző győztese lett.

A pole pozícióból induló Paul Aron tökéletes rajtot vett, és az 1-es kanyarban az élen maradt Crawford és Colapinto előtt. Hátrébb azonban Victor Martins és Dennis Hauger a 2-es kanyarban a kavicságyba pördült, így mindketten kiestek a versenyből.

Isack Hadjar volt a legnagyobb nyertes, aki a 11. helyről az ötödik helyre lépett előre az első fél körben, mielőtt a Hauger és Martins balesete miatt bevetették a Safety Cart.

A verseny a 4. körben folytatódott, és Aron megtartotta a vezetést, majd több mint egy másodperces előnyre tett szert, hogy a DRS hatótávolságán kívülre kerüljön Crawfordhoz képest.

A 8. körben a kemény keverékkel versenyzők kezdtek előnybe kerülni a lágy gumikon indulókkal szemben. Crawford a kör végén a második helyről érkezett, Ritomo Miyata és Zak O’Sullivan pedig a top 10-ből követte a DAMS pilótáját, hogy kemény gumikra váltsanak.

Enzo Fittipaldi és a Rodin Motorsport versenyzője, Zane Maloney volt a következő a 9. körben, de a Van Amersfoort Racing versenyzőjének lassú kiállása lehetővé tette, hogy többen megelőzzék.

Az élen álló Aront is a boxba hívták, majd Colapinto követte őt a 12. körben. A Hitech újra Crawford előtt ért vissza, de a DAMS sarkában volt. Az amerikai pilóta átvette a kilencedik helyet Arontól, míg Colapinto megtartotta pozícióját Bortoleto előtt.

A 13. körben a brazil már a szélárnyékban volt, és az MP Motorsport versenyzőjét megelőzte az 1-es kanyarban, közvetlenül azelőtt, hogy a boxutca bejáratánál Taylor Barnard álló AIX Racing autója miatt virtuális biztonsági autó érkezett. A verseny a 14. körben folytatódott.

Aron fél másodpercre megközelítette Crawfordot, de a 16. körben lecsúszott az pályáról, miután az utolsó kanyarban túlkormányzott lett. A 11. helyre tért vissza, három helyet veszítve, Bortoleto, Colapinto és O’Sullivan mögé.

Duerksen volt az élen, aki az alternatív stratégiával még nem állt kis kereket cserélni, de a 18. körben a középső szektorban lelassult, ami miatt újabb virtuális Safety Car fázis következett. Ezzel átadta a vezetést Juan Manuel Correának.

A verseny a 20. körben folytatódott, és Colapinto azonnal nyomás alá helyezte Bortoletót, de az Invicta versenyzője megtartotta a helyet.

Tíz körrel a vége előtt Correa a lágy keverékű gumikért kiállt a boxba, és a 9. pozícióban tért vissza a pályára, amikor Aron egy bátor manőverrel megelőzte Bortoletót az 1-es kanyarban, hogy átvegye az ötödik helyet.

Amikor a Hitech Pulse-Eight versenyzője, Amaury Cordeel kiállt a boxba, Crawford visszavette a vezetést, Colapinto pedig 3,6 másodperccel lemaradva a második helyen haladt.

Correa a lágyakkal jól haladt, és az 5-ös kanyarban megelőzte Maloney-t a hetedik helyért, majd a 6. helyet is megszerezte, miután Andrea Kimi Antonelli is kiállt kereket cserélni. A 31. körben a DRS-t kihasználva, Hadjart megelőzve már az ötödik pozícióban haladt. Három kanyarral később már a negyedik helyen állt, jelentős tapadási előnnyel. Felzárkózott Aronhoz, és a 33. körben az első kanyarban megkerülte az észtet, hogy felkapaszkodjon a dobogós helyre.

Crawford azonban már utolérhetetlen volt, és megszerezte második Formula 2-es futamgyőzelmét Colapinto és Correa előtt.

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Piastri bosszús, amiért nem sikerült elkapni Verstappent

Oscar Piastri szerint a pályapozíció sokba került a McLarennek, a Max Verstappen elleni csatában. A…

8 óra ago

Las Vegasban debütál Mustangjával Gilyén Krisztián

Las Vegas, Monza, Le Mans, Zandvoort. Csak néhány azon legendás helyszínek közül, ahol május és…

9 óra ago

Jobban megismernéd Pecco Bagnaiát? Itt a lehetőség! 10 részes sorozattal készült

Pecco Bagnaia csatlakozott más versenyzők, például Jorge Martín és Aleix Espargaró trendjéhez, és új YouTube-csatornát…

10 óra ago

F1: Pontot sem szerzett, de a nap versenyzője lett

A japán Yuki Tsunoda első versenyhétvégéje a Red Bull csapatánál, a hazai versenye volt, a…

11 óra ago

Az FIA bejelentette, hogy a Japán Nagydíj után mintákat vettek Norris autójából

Lando Norris McLaren MCL39-es versenyautóját a Japán Nagydíj befejezése után az FIA széleskörű vizsgálatnak vetette…

12 óra ago

Hamilton és Leclerc is kicsit zabos a Ferrari elmaradt a tempója miatt Japánban

Lewis Hamilton elismerte, hogy "nem volt elég tempója”, miután hetedik lett a vasárnapi Japán Nagydíjon,…

13 óra ago