Fotó: Aston Martin F1 Team
Victor Martins kényelmesen nyerte az F2-es sprintversenyt Barcelonában.
Maini a pole-ból rajtolt, de kipörögtek a kerekei, melynek következtében a negyedik helyre esett vissza. Ebből Martins profitált és az első kanyarhoz vezető úton átvette a vezetést. Ritomo Miyata pedig az 1-es kanyarban a negyedikről a második helyre került, megelőzve Correát és Mainit.
A 2. körben Maini Correától szerzett vissza egy pozíciót. Csapattársa, Gabriel Bortoleto követte őt a 4-es kanyarban, és a negyedik helyre jött fel.
A hetedik helyért folytatott csatában Andrea Kimi Antonelli és Isack Hadjar küzdött, bár a Campos Racing versenyzője nem tudott utat találni.
A 10. körre Martins ki tudott lépni Miyata DRS-tartományából, és 1,5 másodperccel vezetett, míg a japán versenyző 1,1 másodperces előnnyel bírt Maini előtt.
Tíz körrel a vége előtt a pályakorlátok be nem tartása miatt Miyata öt másodperces időbüntetést kapott. Később egy második időbüntetést is kiérdemelt, így öt körrel a vége előtt 10 másodpercre nőtt a büntetés mértéke.
Martins zavartalan volt elöl, és megszerezte első F2-es győzelmét a 2023-as silverstone-i verseny óta. Maini feljött a második helyre, Correa pedig Miyata időbüntetése miatt megszerezte a harmadik helyet.
A pole pozícióból induló Paul Aron tökéletes rajtot vett, és az 1-es kanyarban az élen maradt Crawford és Colapinto előtt. Hátrébb azonban Victor Martins és Dennis Hauger a 2-es kanyarban a kavicságyba pördült, így mindketten kiestek a versenyből.
Isack Hadjar volt a legnagyobb nyertes, aki a 11. helyről az ötödik helyre lépett előre az első fél körben, mielőtt a Hauger és Martins balesete miatt bevetették a Safety Cart.
A verseny a 4. körben folytatódott, és Aron megtartotta a vezetést, majd több mint egy másodperces előnyre tett szert, hogy a DRS hatótávolságán kívülre kerüljön Crawfordhoz képest.
A 8. körben a kemény keverékkel versenyzők kezdtek előnybe kerülni a lágy gumikon indulókkal szemben. Crawford a kör végén a második helyről érkezett, Ritomo Miyata és Zak O’Sullivan pedig a top 10-ből követte a DAMS pilótáját, hogy kemény gumikra váltsanak.
Enzo Fittipaldi és a Rodin Motorsport versenyzője, Zane Maloney volt a következő a 9. körben, de a Van Amersfoort Racing versenyzőjének lassú kiállása lehetővé tette, hogy többen megelőzzék.
Az élen álló Aront is a boxba hívták, majd Colapinto követte őt a 12. körben. A Hitech újra Crawford előtt ért vissza, de a DAMS sarkában volt. Az amerikai pilóta átvette a kilencedik helyet Arontól, míg Colapinto megtartotta pozícióját Bortoleto előtt.
A 13. körben a brazil már a szélárnyékban volt, és az MP Motorsport versenyzőjét megelőzte az 1-es kanyarban, közvetlenül azelőtt, hogy a boxutca bejáratánál Taylor Barnard álló AIX Racing autója miatt virtuális biztonsági autó érkezett. A verseny a 14. körben folytatódott.
Aron fél másodpercre megközelítette Crawfordot, de a 16. körben lecsúszott az pályáról, miután az utolsó kanyarban túlkormányzott lett. A 11. helyre tért vissza, három helyet veszítve, Bortoleto, Colapinto és O’Sullivan mögé.
Duerksen volt az élen, aki az alternatív stratégiával még nem állt kis kereket cserélni, de a 18. körben a középső szektorban lelassult, ami miatt újabb virtuális Safety Car fázis következett. Ezzel átadta a vezetést Juan Manuel Correának.
A verseny a 20. körben folytatódott, és Colapinto azonnal nyomás alá helyezte Bortoletót, de az Invicta versenyzője megtartotta a helyet.
Tíz körrel a vége előtt Correa a lágy keverékű gumikért kiállt a boxba, és a 9. pozícióban tért vissza a pályára, amikor Aron egy bátor manőverrel megelőzte Bortoletót az 1-es kanyarban, hogy átvegye az ötödik helyet.
Amikor a Hitech Pulse-Eight versenyzője, Amaury Cordeel kiállt a boxba, Crawford visszavette a vezetést, Colapinto pedig 3,6 másodperccel lemaradva a második helyen haladt.
Correa a lágyakkal jól haladt, és az 5-ös kanyarban megelőzte Maloney-t a hetedik helyért, majd a 6. helyet is megszerezte, miután Andrea Kimi Antonelli is kiállt kereket cserélni. A 31. körben a DRS-t kihasználva, Hadjart megelőzve már az ötödik pozícióban haladt. Három kanyarral később már a negyedik helyen állt, jelentős tapadási előnnyel. Felzárkózott Aronhoz, és a 33. körben az első kanyarban megkerülte az észtet, hogy felkapaszkodjon a dobogós helyre.
Crawford azonban már utolérhetetlen volt, és megszerezte második Formula 2-es futamgyőzelmét Colapinto és Correa előtt.
Oscar Piastri szerint a pályapozíció sokba került a McLarennek, a Max Verstappen elleni csatában. A…
Las Vegas, Monza, Le Mans, Zandvoort. Csak néhány azon legendás helyszínek közül, ahol május és…
Pecco Bagnaia csatlakozott más versenyzők, például Jorge Martín és Aleix Espargaró trendjéhez, és új YouTube-csatornát…
A japán Yuki Tsunoda első versenyhétvégéje a Red Bull csapatánál, a hazai versenye volt, a…
Lando Norris McLaren MCL39-es versenyautóját a Japán Nagydíj befejezése után az FIA széleskörű vizsgálatnak vetette…
Lewis Hamilton elismerte, hogy "nem volt elég tempója”, miután hetedik lett a vasárnapi Japán Nagydíjon,…