F2

F2: A sprint győztest kizárták, Kimi Antonelli pedig tündökölt vasárnap

A sprintversenyen Verschoor haladt át elsőként a célvonalon, de kizárták, így indiai győztest avattak hivatalosan. Vasárnap pedig az F1-es Mercedes csapat üdvöskéje, Andrea Kimi Antonelli nyerte meg első F2-es főversenyét.

A Trident versenyzője, Richard Verschoor nyerte a szombati sprintversenyt a Hungaroringen, bár csak idieiglenesen.

A pénteki kvalifikációhoz képest sokkal hűvösebb volt a hőmérséklet a sprintversenyen, és a rajtrácson vegyes gumikat láthattunk az autókon. 12 autó a lágy gumikat használta, míg a többiek a kemény keverékeket választották.

A kemény gumikon versenyzők között volt a pole-ból induló Verschoor és a mellőle rajtoló Maini. Andrea Kimi Antonelli lágy gumikat használva a 4. helyről indulva a 2. kanyarban megkerülte az Invicta autóját kívülről, hogy megszerezze a második helyet. De a hátsóbb helyeken is világossá vált, hogy a lágy gumik jobban működnek.

Antonellienk nem kellett sokáig várnia, hogy átvegye a vezetést, a 4. kör elején maga mögé utasította Verschoort. Az 5. kör végére már több mint két másodperces előnye volt, míg Maini kezdett felzárkózni Verschoorra, Martins pedig közvetlenül mögötte haladt.

Amikor a versenyzők a 11. körbeértek, Antonelli több mint két másodperces előnye 1,6 másodpercre csökkent, mivel a kemény gumikon versenyzők kezdtek felzárkózni.

Maini szintén több mint két másodperces különbséget alakított ki Martinshoz képest, aki most Dennis Haugerrel szemben védekezett a 4. helyért folyó harcban.

Verschoor a 16. körre közvetlenül Antonelli nyakára érkezett, de a PREMA versenyzője minden támadásnak ellenállt – eleinte. Azonban nem tudta sokáig tartani magát, és az utolsó kanyarban lesodródott az ideális ívről, így Verschoor és Maini is megelőzte.

Antonelli számára ez sokba került, mivel a mezőnyben egyre hátrébb csúszott vissza, miközben Martins, Fittipaldi, Hauger és Hadjar mind elhaladtak mellette. Végül PREMA versenyzője a boxba hajtott kemény Pirellikért.

Az utolsó körre Verschoor két másodperces különbséget épített ki az élen, és a célvonalon áthaladva megszerezte negyedik Formula 2-es győzelmét Maini előtt, míg a dobogó harmadik fokára Martins állhatott fel.

Azonban nem sokáig örülhetett győzelmének a holland versenyző, utólag ugyanis kizárták. Ennek oka, hogy az FIA technikai küldöttje megállapította, hogy Verschoor autóján a padlólemez vastagsága nem volt megfelelő, az a Formula 2-es technikai szabályzatban előírt minimális vastagság alatt volt.

A hivatalos győztes így Kush Maini lett. Ezzel az indiai pilóta először nyert a Formula 2-ben. Így Martins lett a második, a harmadik helyet pedig Isack Hadjar örökölte meg.


Andrea Kimi Antonelli vasárnap megnyerte első F2-es főfutamát. A 37 kör alatt két biztonsági autós fázis is volt, amit jól használt ki az olasz és a PREMA csapat.

Victor Martins remekül rajtolt, és az 5. helyről az első helyre lépett előre. A pole-ból induló Paul Aron azonban a hetedik helyre esett vissza. A bajnokságot vezető Isack Hadjar eközben a boxutcából indult, míg Oliver Bearman a 14. helyről Kimi Antonelli pedig a 7. pozícióból vágott neki a versenynek.

Az 5. körre Bearman feljött a nyolcadik, Antonelli pedig az ötödik helyre. A 6. körben azonban Antonelli és Maloney között kiéleződött a csata, előbbi pedig feljött a 4. helyre.

Aron és Maloney a 7. körben összelértek, ami miatt a biztonsági autót is be kellett vetni. A 2. kanyarban mindketten megpördültek és kiestek a versenyből.

A biztonsági autós fázis alatt Bearman a lágy gumikat keményre cserélte. Mivel több versenyző is a kerékcsere mellett döntött ekkor, Antonelli az első helyre lépett előre.

A PREMA versenyzője az újraindítás után sokáig meg tudta tartani első helyét. Bearman a boxkiállása után visszaesett a 14. helyre. A 20. körre pedig Antonelli előnye kényelmes 6,3 másodperc volt Martins előtt, de neki még szüksége volt egy boxkiállásra.

A 22. körben újabb biztonsági autós fázis következett, miután Amaury Cordeel a 4-es kanyarban ütközött. Ez nagyon jól jött Antonelli számára a kerékcseréhez.

Az ötödik helyen állt vissza a versenybe, miközben Martins állt az első helyen.

Tíz körrel a vége előtt távozott a biztonsági autó. Antonelli azonnal megelőzte az előtte haladó versenyzőket, és felküzdötte magát a 2. helyre. Ekkor 10 perc volt hátra a versenyből.

A DRS segítségével Antonelli Martins-t is megelőzte és az élre állt. Hamarosan egy másodperces előnyre tett szert.
Végül az olasz több mint 11 másodperces különbséggel nyert Magyarországon, Martins előtt.

Cspaattársa Bearman, akinek 2025-re már F1-es szerződése van, csak a 15. helyen ért célba.

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Ritka eset: Helmut Marko gratulált egy versenyzőnek, méghozzá baleset ellenére!

Mint az ismert, a Red Bull berkein belül Helmut Marko felügyeli a márka versenyzőit. A…

2 óra ago

Verstappen már biztosan tudja, hol versenyez majd 2026-ban

Max Verstappen fontos győzelmet szerzett a Red Bullnak Imolában, hiszen mindkét McLaren-pilótát legyőzve pozitív irányba…

4 óra ago

Újabb F1-es közeleg a menesztéséhez, az eredményei alapján nem tartanak rá igényt

Négy versenyző még nem végzett csapattársa előtt egy nagydíjon az idén. A listán pedig található…

6 óra ago

Verstappen győzelmével az évszázad legsikeresebb csapata lett a Red Bull

Érdekes statisztika jelent meg a Reddit-en, amely szerint Verstappen imolai sikere a 124. Red Bull-győzelem…

8 óra ago

Az FIA új, „titkos” technikai irányelvei hátráltatták a McLarent Imolában?

A RacingNews365 információi szerint az FIA több technikai utasítást is kiadott az F1-es csapatoknak a…

18 óra ago

Zak Brown szerint az Alpine megpróbálta megfélemlíteni Piastrit

A McLaren vezérigazgatója, Zak Brown korábban kinevette az Alpine csapatot, amiért azok a fejetlenség közepette…

20 óra ago