F2

F2: Alig osztottak pontot szombaton, ma pedig a Red Bull versenyzője nyert

Az ART Grand Prix versenyzője, Zak O’Sullivan a pole pozíciót győzelemre váltotta a Spa-Francorchamps-i sprintversenyen. A versenyre azonban a tervezettnél később került sor az időjárás miatt, és rövidebb is volt a szokásosnál.

O’Sullivan megtartotta vezető pozícióját az 1-es kanyarban Hauger előtt, Verschoor pedig a harmadik helyen haladt. Zane Maloney pedig megszerezte a negyedik helyet Franco Colapintotól.

A második kör elején Jak Crawford is megelőzte Colapintót, így az MP Motorsport versenyzőjének már a Magyarországon első főversenyes győzelmét arató Andrea Kimi Antonellivel szembe kellett védekeznie.

A 3. körben a PREMA Racing versenyzője bátor manőverre szánta el magát, és az Eau Rouge-ba érve versenytársa mellé hajtott, hogy átvegye a hatodik helyet. Majd csapattársa, Bearman követte Kimi Antonelli lépész a Kemmel egyenesben.

A Safety Car ezután bevetésre került, mert Josep María Martí megállt a Campos Racing autójával. Mire az autót elszállították a pályáról, az eső felerősödött, és a 7. körben piros zászlóval leintették a versenyt.

Mivel nem teljesítették a versenytáv 50%-át, csak az első öt helyezett szerzett pontot, ők is kevesebbet a szokásosnál, 5-4-3-2-1 leosztásban.

 


A Campos Racing versenyzője, Isack Hadjar megszerezte szezonbeli negyedik futamgyőzelmét a spái F2-es főversenyen.

Paul Aron a pole-ból indulva, az 1-es kanyarba érve tartotta magát Bortoleto előtt, de a Kemmel egyenesben a Red Bull juniorja, Hadjar megelőzte és feljött a második helyre.

Zane Maloney a hatodik helyről lassan indult, és az első kanyarban visszaesett, így Oliver Bearman és Josep María Martí közé került. A PREMA Racing versenyzője, aki jövőre a Haas F1-es csapatánál fog versenyezni azonban megpördült és begyűjtötte Martí Camposát is, így mindketten kiestek a versenyből.

Franco Colapinto szintén megállt a Malmedyben, így a Safety Car érkezésekor már három autót kellett eltávolítani a pályáról.

A verseny a 4. körben folytatódott, Aron pedig megtartotta a vezetést, de a Safety Car azonnal újra szerepet kapott, miután Victor Martins és Rafael Villagómez balesetet szenvedett Malmedyben. A Van Amersfoort Racing versenyzője a Les Combes második szakaszán Taylor Barnarddal folytatott csatájában lesodródott a pályáról, a kavicságyba csúszott. Közben begyűjtötte Martins-t, és mindketten kiestek a versenyből.

A 7. körben folytatódott a verseny, és Aron továbbra is megtartotta a vezetést, de Hadjar közel volt mögötte. A 8. körben a DRS segítségével Hadjar át is vette a vezetést a Kemmel egyenesben.

A Hitech Pulse-Eight pilótája a kör végén a kötelező megállásra azonnal a boxutcába hajtott, és közepes keverékű gumikra váltott.

A pályán Richard Verschoor feljött a 3. helyre Jak Crawford megelőzésével Les Combes-ban, a Trident pilótája pedig az alternatív stratégiát választotta, miután a sárga jelöléső közepes gumikon indult.

Hadjar a 9. kör végén érkezett kerékcserére.

Miután két körrel később üldözőbe vette az észtet, Hadjar újabb DRS-előzést hajtott végre Aronnal szemben hogy megszerezze a hetedik helyet az úton, és ezzel együtt a tényleges verseny vezetését, mivel az előttük lévők még nem voltak kerékcserén.

Antonelli egy másodpercen belül volt az épp elöl haladó Verschoorhoz képest, de nem tudta megelőzni a hollandot, így a 16. körben a második helyről állt ki a boxba. Az olasz kerékcseréje azonban lassú volt, így Amaury Cordeel mögé került, aki szintén a lágy gumikra váltott. Verschoor a 17. körben reagált Antonelli megállására, és a kilencedik helyen ért vissza a pályára.

Bortoleto eközben Aron nyomában haladt, és a negyedik helyen haladt, mindössze 1,2 másodperccel lemaradva Hadjartól, aki a még a boxkiállásra váró Taylor Barnard mögé szorult.

Az utolsó körben Aron a Kemmel egyenesben lelassult, és kiesett a versenyből.

Hadjar végül több, mint két másodperccel győzött Bortoleto és Crawford előtt.

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Vélemény Loïc Chenevas-Paule, Fernando Alonso életéről szóló könyvéről

Egy darabig azt gondoltam, hogy majd akkor fogok Alonsoról könyvet olvasni, amikor azt ő maga…

10 óra ago

VSC és SC: Közel egyforma volt Ocon és Antonelli esete, mégis különféle döntések születtek

A vasárnapi Forma-1-es Emilia-Romagna Nagydíjon két kesés történt. Egyik sem baleset volt: Esteban Ocon és…

12 óra ago

Tanulságos hazai futama volt Antonellinek

Eseménydús első hazai futamán van túl Andrea Kimi Antonelli, aki nem a legelégedettebben hagyta el…

14 óra ago

Az Aprilia megtalálhatta Martín utódját, de más is őt akarja

Jorge Martín távozása eldöntheti a dominót a pilótapiacon, ahol egyre több versenyző kerül elő. A…

16 óra ago

Nem kér a Forma-1-ből az IndyCar-bajnok

Továbbra sem szeretne a Forma-1-be menni Álex Palou, az IndyCar háromszoros bajnoka. Jövőre érkezik a…

18 óra ago

Megdöbbentően nagy meglepetés: Az ex-Ferrari versenyző szerezte meg az Indy 500-on a pole-t

Egy bravúros teljesítmény után, Robert Shwartzman szerezte meg az Indy 500-ra a rajtelsőséget. Ahogy a…

20 óra ago