Fotó: Dutch Photo Agency via Trident
Az AIX Racing versenyzője, Joshua Duerksen a bakui sprintversenyen nyújtott domináns teljesítményével megszerezte első Formula 2-es győzelmét.
Duerksen remekül rajtolt a negyeik helyről, és az első kör végén már a harmadik helyen volt. Később az 1-es kanyarban, belülről ugrott be a pole-ból induló Christian Mansell mellé, hogy feljöjjön a második helyre, majd ugyanott, ugyanígy tett az F3-ből frissen érkezett Gabriele Minì ellen is és átvette tőle a vezetést.
Duerksen aztán egy késői biztonsági autós újraindítást követően (miután Ritomo Miyata 3-as kanyarban a korlátnak ütközött) több, mint három és fél másodperces előnnyel nyert, és ezzel Paraguay első Formula 2-es győztese lett.
Crawford a második helyről a negyedikre esett vissza a lassú rajt után, és végül a második helyen ért célba, míg a PREMA Racing versenyzője, Minì 0,20 másodperccel előzte meg Victor Martinst és megszerezte a dobogó utolsó fokát.
Gabriel Bortoleto a szalagkorlátnak ütközött, miután összeakadt Mansell-lel, de folytatni tudta a versenyt, és ötödik lett Paul Aron előtt.
A jövőre már az F1-ben debütáló Andrea Kimi Antonelli hetedik lett.
Richard Verschoor (nyitóképen) indult a pole-ból Andrea Kimi Antonelli pedig a második pozícióból, azonban a mezőny végén Josep María Martí, Kush Maini ás Oliver Goethe ütköztek, Martí fejre is állt, autóstól. Az autók nagyon csúnyán összetörtek, a versenyzők azonban szerencsére megúszták a balesetet.
A megszakítás után nem volt ismét állórajt, repülőrajttal indították el a mezőnyt, 29 perc állt rendelkezésükre.
Antonellit Victor Martins és Zane Maloney támadták, de eleinte tartotta a második helyet.
A középmezőnyben Hauger, Browning és Fittipaldi külön-külön összeértek, utóbbi kettőnek az első szárnya sérült meg, de folytatták a versenyt.
Martins később megelőzte Antonellit, majd nem sokkal később Verschoort is és átvette a vezetést.
Verschoor, Antonelli és Martins egyszerre érkeztek kerékcserére, de előbbinek ez nem sikerült kellően gyorsra, ennek köszönhetően Martins az élről a két említett riválisa mögé került ismét.
Antonelli és a frissen kereket cserélt Maloney egymás mellé kerültek a 3-as, balos kanyarban. Maloney volt belül, jócskán elfékezte a még hideg gumikat és kiegyenesítette a kanyart, miközben Antonelli már fordította balra autóját, és össze ös ütközte. Antonelli továbbhaladt, Maloney pedig ipszilonozva visszaevickélt a pályára, de az utolsó helyre csúszott vissza.
3,5 perccel a leintés előtt Minì csúszott a falba, és virtuális biztonsági autós fázis következett, majd érkezett a valódi biztonsági autó, és így ért véget a verseny, melyet Verschoor nyert, Martins és Antonelli előtt.
Edzés közben sérült le az LCR Hondától Somkiat Chantra, akinek ki kell hagynia a soron…
A hírek szerint a Honda Racing Corporation fájó sebet ejthet a KTM-en. A német mérnököt,…
Silverstone-ban a második szabadedzésen is hazai sikernek örülhetett a helyi közönség: Lando Norris volt a…
Az F1-film társproducere, Jerry Bruckheimer megerősítette, hogy a NASCAR-alapú filmje, a Days of Thunder folytatása…
1996-ban Suzukában az egyik legemlékezetesebb pillanat volt, amikor a fiatal japán versenyző, Daijiro Kato, bemutatkozott…
Lewis Hamilton és a Ferrari bizonyult a leggyorsabbnak a silverstone-i első szabadedzésen. A Brit Nagydíj…