Josep María „Pepe” Martí fantasztikus rajtot produkált a Formula 2 idei utolsó sprintversenyén. A negyedik helyről rajtolva már az első kanyar előtt az élre állt, míg Joshua Dürksen és a pole-ból induló Amaury Cordeeel a 2. heylért küzdöttek.
Az ő csatájuk megnyitotta az utat Kush Maini előtt, aki szintén kiválóan rajtolt, és a nyolcadikról rajtolva még az első körben feljött a második helyre, maga mögé utasítva Dürksent és Cordeelt is.
A bajnoki küzdelemben résztvevő Gabriel Bortoleto feljött az ötödik helyre Aron elé, míg Hadjar a 11. helyre esett vissza egy sérült első szárnyvéglemez miatt, miután az első kanyarban összeért Mainival.
A 3. körre Bortoleto máris támadásba lendült, a 6-os kanyarban megelőzte Dürksent a 4. helyért, a következő körben pedig ugyanebben a kanyarban Cordeel mellett is el tudott menni, így már dobogós helyen haladt.
Bajnoki riválisa, Hadjar próbált visszatérni, és miután megelőzte Oliver Goethét és Ritomo Miyatát, feljött a 9. helyre, ahol Dino Beganovicot üldözte.
A 6. körre Bortoleto közvetlenül a DRS-t kihasználva megelőzte Mainit a második helyért.
Maini küszködött, és a 6-os kanyarban elvesztette a 3. helyet is Cordeellel szemben, míg Aron ugyanebben a kanyarban Dürksen elé került.
A 8. kör elején Martí négy másodperccel vezetett Bortoleto előtt az élen, míg Aron és Dürksen a 6-os kanyarban meg tudta előzni Maini-t, így a negyedik és ötödik helyre kerültek.
Maini küzdelmei a következő körben is folytatódtak, mivel tovább esett vissza a mezőnyben, miután Oliver Bearman, majd Beganovic, végül pedig Hadjar is megelőzte őt.
Bortoleto a 11. kör kezdetére 3,1 másodpercre csökkentette lemaradását Martíhoz képest, Cordeel pedig további két másodperccel maradt le a brazil mögött a harmadik helyen. Eközben Hadjar igyekezett minél több pontot megmenteni, de nehezen tudta megelőzni Beganovicot a hetedik helyért.
Cordeel több mint két másodperces előnyben volt Aron előtt, de a 16. körben a 12-es kanyarban elhagyta a pályát, így csapattársa a 10-es kanyarban átvette tőle a 3. helyet.
Dürksen volt a következő, aki megpróbálta megelőzni a belgát, de a 6-os kanyarban összeütköztek, aminek következtében az AIX Racing versenyzője megpördült és kiesett a versenyből.
Bearman ezzel feljött a negyedik helyre, de amikor éppen Aront üldözte, öt másodperces időbüntetést kapott, mert a 19. körben túl sokszor hagyta el a pályát.
Az élen a különbség Martí és Bortoleto között 2,1 másodperc volt, míg a brazil mögött 11 másodperccel maradt le Aron, aki ellenállt Bearman támadásainak, miközben Hadjar megelőzte Cordeelt a 6. helyért.
Martí zavartalanul haladt az élen, majd a célvonalon áthaladva megszerezte első Formula 2 győzelmét Bortoleto előtt, aki a második helyezéssel 5,5 pontra növelte előnyét a bajnokságban Hadjar előtt, aki a hatodik helyen végzett a versenyen.
Aron maga mögött tudta tartani Bearmant, és végül a harmadik helyen végzett, míg a brit öt másodperces büntetése miatt az ötödik helyre esett vissza, Beganovic pedig a negyedik helyre lépett előre.
A maiden win for Pepe Marti
Meanwhile, P2 for Gabriel Bortoleto extends his championship lead over Isack Hadjar to 5.5 points going into the season finale
P3 wasn’t enough for Paul Aron to keep his championship hopes going #F2 #AbuDhabiGP pic.twitter.com/vbs2ciw3d4
— Formula 2 (@Formula2) December 7, 2024
Mindezek után azonban Aront diszkvalifikálták, mert kiderült, hogy szabálytalanul módosították autójának DRS-ét. Isack Hadjar így feljött az ötödik helyre a végső értékelésben, ami azt jelenti, hogy a szezon utolsó főversenye lőtt csak négy és fél pont volt a hátránya Gabriel Bortoleto mögött.
A vasárnapi főversenyen, amely egyben a szezon utolsó Formula 2-es versenye volt.
Bortoleto jól rajtolt, azonban bajnoki riválisa, Hadjar lefulladt a rajtnál. Később elindult a verseny, de értelemszerűen az utolsó helyre esett vissza.
Eközben Martí elvesztette a 3. helyet Dürksennel szemben.
Bortoleto előnye hamar másfél másodperces lett Maini előtt, aki mögött egy DRS-vonat érkezett Dürksen vezetésével.
A 7. kör után Dürksen, Maini, Goethe, Bearman, Mansell és Fornaroli is kereket cseréltek, majd Bortoleto is így tett. Előtte csak olyanok haladtak ezt követően, akik még nem cseréltek, így kvázi továbbra is vezette a versenyt, azonban a hatos kanyarban leszaladt a pályáról, amit Dürksen és Martins is kihasznált és megelőzték a brazilt.
Hadjar is kereket cserélt, így az utolsó helyen folytatta a versenyt, miközben Bortoleto a fékekra panaszkodott.
A 33 körös verseny 12. körében Martí 2,7 másodperccel vezetett Richard Verschoor előtt, de ők még nem jártak a boxban kerékcserén, ahogyan az őket követő 5 versenyző sem.
Nem számítva azokat, akikre még várt egy kerékcsere, 10 körrel a vége előtt Dürksen állt nyerésre, Martins és Bortoleto előtt, miközben Hadjar továbbra is az utolsó helyen haladt.
A 26. körre Dürksen, Martins és Bortoleto 1 másodperecen belülre kerültek egymáshoz.
A 28. kör végére mindenki túl volt a kötelező kerékcserén, így már a valsó sorrendet mutatta az eredményjelző: Dürksen, Martins, Botoleto, Beraman. A 29. körben aztán a DRS segítségével Bortoleto átvette a második helyet. Később Verschoor is megelőzte Bearmant.
Az utolsó körben Verschoor már hibára kényszerítette Martinst, majd meg is előzte őt.
A versenyt végül Dürksen nyerte Bortoleto és Verschoor előtt.
Ezzel Bortoleto kényelmesen megszerezte a 2024-es Formula 2-es bajnoki címet.
A brazil versenyző jövőre Forma-1-es versenyző lesz, mivel leigazolta a Sauber Nico Hülkenberg mellé. Hadjarnak jelenleg nincs F1-es szerződése 2025-re vonatkozóan, azonban mivel elég nagy az esélye, hogy a Red Bull kiteszi Sergio Pérez szűrét, akinek helyére várhatóan bekerült majd egy RB versenyző, még könnyen lehet, hogy Hadjar számára lesz egy hely az RB csapatnál.