Fotó: Alex Caparros - Formula 1/Formula Motorsport Limited via Getty Images / FIA F2
Hat Formula 2-es versenyző kapott 10 rajthelyes büntetést már a szezonnyitó melbourne-i versenyhétvégére, miután csapataik tiltott módosításokat hajtottak végre autóikon.
A büntetés a DAMS versenyzőit, Jak Crawfordot és Kush Mainit, a Trident pilótáit, Max Estersont és Sami Meguetounifot, valamint a Rodin csapat két tagját, Amaury Cordeelt és Alex Dunne-t érinti. A stewardok további pénzbírságokat is kiszabtak a három érintett csapatra, mivel az autókon végrehajtott változtatások nem feleltek meg a szabályoknak.
A vizsgálat szerint a DAMS, a Trident és a Rodin legalább egy-egy autóját módosították szenzorok beépítése érdekében, hogy adatokat gyűjtsenek. Ezek a változtatások Crawford, Esterson, Dunne és Christian Mansell autóin voltak jelen a barcelonai teszt során. Bár Maini és Meguetounif autói nem voltak érintettek, a stewardok úgy ítélték meg, hogy csapattársaik autójából származó adatok az egész csapat számára előnyt jelenthetnek, így ők is büntetést kaptak.
A csapatokat egyenként 10 000 eurós pénzbírsággal sújtották minden szabályszegésért. A stewardok emellett arra kérték az F2 technikai delegáltját, hogy további szankciókat szabjon ki az érintett négy autóra, hogy semlegesítse az esetleges előnyöket.
„A Formula 2 bajnokság egyforma kasznin és motoron alapul. Az aerodinamikai adatokat az kaszni gyártója biztosítja minden csapat számára. A technikai szabályzat kifejezetten korlátozza, hogy mérni lehessen a külső légáramlást. Ezenkívül egy standard alkatrész módosítása csak a szabályzat, a használati kézikönyvek vagy egy technikai közlemény szerint engedélyezett. Az alkatrészek módosítása szenzorok beépítése céljából (beleértve a nyomás továbbítására szolgáló csövet és magát a szenzort is) tilos.”
A stewardok azt is javasolták, hogy a négy módosított autó tesztelését korlátozzák a következő, bahreini teszten.
„A stewardok határozottan javasolják a következő promóteri teszten (a bajnokság második fordulója előtti bahreini teszt) a pályán töltött idő két napra korlátozását.”
Ezzel együtt csak hat szett száraz időjárásra való gumit használhatnak, mivel számukra a teszt kétnaposnak minősül.
A stewardok továbbá azt javasolták, hogy a technikai delegált engedélyezze a többi csapat számára hasonló szenzorok használatát a bahreini teszt során, de ne fogadja el a Rodin, DAMS és Trident erre vonatkozó kérelmét.
Jorge Martín távozása eldöntheti a dominót a pilótapiacon, ahol egyre több versenyző kerül elő. A…
Továbbra sem szeretne a Forma-1-be menni Álex Palou, az IndyCar háromszoros bajnoka. Jövőre érkezik a…
Egy bravúros teljesítmény után, Robert Shwartzman szerezte meg az Indy 500-ra a rajtelsőséget. Ahogy a…
Megosztó versenyhelyszín következik a Forma-1-es menetrendben: a Monacói Nagydíj. A Monacói Nagydíj hosszú évtizedek óta…
A szombatihoz hasonlóan a vasárnapi két futamot is megnyerte a címvédő és hatszoros Európa-bajnok Kiss…
A Monacói Nagydíj következik a Forma-1 idei versenynaptárában, ahová a Formula 2-es és Formula 3-as…