Fotó: James Sutton - Formula 1/Formula Motorsport Limited via Getty Images via FIA Formula 2
Nem volt dráma-mentes a Formula 2 szezonnyitó hétvégéje Melbourne-ben, noha a drámák pályán kívül történtek. Még egy métert sem mentek a helyszínen, mikor már kiosztottak egy csomó rajtbüntetést szabálytalan autók miatt. Majd a pole-t szerző Gabriele Miní három rajthelyes büntetést kapott. Végül pedig a vasárnapi főversenyt (ami az F1-es verseny előtt került volna megrendezésre) eső miatt törölték.
Így az F2-es szezonnyitó hétvégéjén csak a szombati sprintversenyt tartották meg:
Joshua Dürksen lenyűgöző formában volt szombat délután Melbourne-ben, amikor a sprint verseny elején átvette a vezetést, majd fölényes győzelmet aratott az Albert Parkban.
Az AIX Racing versenyzője két Safety Car újraindítással is megbirkózott, és az Invicta Racing versenyzőjét, Leonardo Fornarolit megelőzve megnyerte a futamot. Az olasz a második helyen haladt át a célvonalon a Hitech TGR versenyzője, Luke Browning előtt.
Dürksen remekül rajtolt a második helyről, a pole pozíciót megszerző Fornaroli elé került, amint kialudtak a lámpák, míg Browning megtartotta a harmadik helyet.
Browning csapattársa, Dino Beganovic azonban az 1-es kanyarhoz érve a negyedikről a 6. helyre esett vissza, Richard Verschoor és Roman Stanek pedig megelőzte a svédet.
A virtuális biztonsági autót a 3. kör elején aktiválták, miután Victor Martins megállt a 6-os kanyarban. Az ART Grand Prix versenyzője az 5-ös kanyar kijáratánál a korlátnak ütközött, és sérült felfüggesztéssel véget ért a versenye.
A verseny a 4. körben folytatódott. Fornaroli azonban lassan reagált, és Browning nyomást gyakorolt rá, bár pozíciócsere nem történt.
Egy újabb Invicta-Hitech csata következett, amikor Beganovic a 11-es kanyarban kívülről megkerülte Staneket, és feljött az ötödik helyre. Ugyanebben a kanyarban, pillanatokkal később Gabriele Minì előzte a Campos Racing versenyzőjét, Josep María Martít.
A biztonsági autó pillanatokkal később, a 7. körben érkezett a pályára, miután a Trident versenyzője, Max Esterson a 6-os kanyarban a kavicságyba pördült.
A verseny a 11. kör elején folytatódott, Dürksen jó tempót diktált, és a kör végére több mint egy másodperccel állt Fornaroli előtt.
A 12. körben, miközben Stanekkel küzdött az ötödik helyért, Beganovic megpördült a 9-es kanyar kijáratánál. Folytatni tudta a versenyt, de visszaesett a 17. helyre.
Az élen Dürksen tovább növelte előnyét, és a 14. kör végére 2,1 másodperccel állt Fornaroli előtt, akit továbbra is támadott Browning, valamint Verschoor is.
A Trident napját azonban rontotta, hogy Sami Meguetounif a 10-es kanyarban a kavicságyba pördült, ami a második Safety Car fázist eredményezte.
A 17. körben újra zöld jelzést kaptak a versenyzők, és Dürksen ismét jó munkát végzett az újraindításnál. Az AIX pilótája a kör végére több mint egy másodperccel haladt Fornaroli előtt.
A paraguayi tovább növelte előnyét az élen, míg Fornaroli továbbra is feltartotta a DRS-vonatot.
Dürksent intette le először a kockás zászló, és megnyerte az év első Formula 2-es sprintversenyét Fornaroli előtt, miközben a dobogó harmadik fokára Browning állhatott fel.
Brnóban kétnapos privát MotoGP-tesztet tartottak július 1–2. között, ahol a Honda és a Yamaha is…
Az Alpine Formula 1 csapata véglegesítette Steve Nielsen szerződtetését, aki az Enstone-i csapat ügyvezető igazgatói…
Az FIA aktuális elnökének mandátuma az idei év végén lejár, új választás lesz. A kérdés…
Zaklatottan hagyták el az Alpine versenyzői a Red Bull Ringet. Nehéz futama volt az Alpine-nak…
Eredetileg találkozásom története, és az interjúm Michael Madsennel még a Vas Népénél jelent meg, ahol…
Álvaro Bautista felemelte hangját a Superbike-világbajnokságon a motorok minimális súlyát meghatározó szabályozás ellen, amely szerinte…