Fotó: 2025 Dutch Photo Agency/ Red Bull Content Pool
A pole-ból induló Joshua Duerksen jól rajtolt, így megtartotta a vezetést, de Victor Martins az 1-es kanyarhoz közeledve megszorongatta. Letért az útról, eltalálta a polisztirol táblákat, így az első szárnya és az autó hátulja megsérült.
Sebastián Montoya versenye is korán véget ért, mivel a nyitó körben rossz irányba terelték, és kiesett a versenyből. Emiatt Safety Car érkezett a pályára.
A biztonsági autó a 4. kör végén távozott. Duerksen megtartotta vezetést Beganovic és Rafael Villagómez előtt.
Verschoor felzárkózott az előtte haladó Villagómez DRS-tartományába, és a 10. körben átvette a harmadik pozíciót.
Elöl a Duerksen-Beganovic páros három másodperces előnnyel vezetett, de a svéd szorosan tapadt a versenyben vezetőre. A 11. körben, a 4-es kanyarhoz vezető emelkedőn a DRS segítségével Beganovic belülre került, és átvette a vezetést.
Miközben sokan gumikímélő üzemmódba kapcsoltak, Dunne az 1-es kanyarban ismét megindult, és a 13. körben megelőzte Villagómezt a negyedik helyért.
A Safety Car a 16. körben újra pályára érkezett, miután Max Esterson megállt a Tridenttel. Ez idő alatt több versenyző is a bokszutcába ment kerékcserére. Gabriele Minì volt a legelőrébb lévő versenyző, aki a 10. helyről állt ki a boxba a kemény Pirelli gumikért, így az újraindításnál a 14. helyen állt.
A 19. körben folytatódott az éles verseny. Beganovic az utolsó kanyarban kissé szélesre húzódott, és ezzel elérte, hogy Durksen közelebb kerüljön hozzá és nyomás alá helyezze. A paraguayi az 1-es kanyarban visszavette az első helyet, míg mögöttük a harmadik helyért folytatott négy autós küzdelem Verschoor javára dőlt el, de Martí néhány kanyarral később el tudott menni Dunne mellett a negyedik helyért.
A Rodin pilótája enyhén összeért Browninggal, és a 20. körben lemaradt a Hitech TGR versenyzője mögött.
Az élen Duerksen kénytelen volt védekezni az utolsó három körben, mivel Beganovic DRS-tartományon belül maradt. KEttőjük csatája lehetővé tette Verschoor és Martí számára, hogy előnyre tegyenek szert és csatlakozzanak az élmezőnyhöz.
A 23 körös verseny 22. körében Beganovic Duerksen mellé került, de a 4-es kanyarban nem tudott előzni. Ez lehetőséget adott Verschoornak, hogy átvegye a második helyet, de Martí a 8-as kanyarból mindkettőjüket meg tudta előzni, és ezzel megszerezte magának a második helyet.
Az utolsó körben Martí a DRS segítségével az 1-es kanyarban átvette a vezetést. Az AIX pilótája nem tudott visszavágni, és védekeznie kellett Verschoorral szemben, de a 11-es kanyarban a pályáról való lesodródása lehetővé tette az MP versenyzőjének, hogy alig néhány kanyarral a cél előtt megszerezze a második helyet.
Martí tehát megszerezte idei első győzelmét Verschoor és Duerksen előtt, Beganovic pedig megtartotta a negyedik helyet.
Luke Browning a Hitech TGR számára az alternatív stratégiát alkalmazva szerezte meg a második helyet Leonardo Fornaroli előtt, az Invicta Racing versenyzője pedig a dobogó harmadik fokára állhatott fel.
Fornaroli remekül rajtolt, de Martins kerekei kipörögtek, így az 1-es kanyarra már a hetedik helyre esett vissza. Dunne megszerezte a második helyet Roman Stanek és Rafael Villagómez előtt. A mexikói pilóta a 10-es kanyarban a harmadik helyre tudott előre lépni, míg Josep María Martí a lágy Pirelli gumikon a 11. helyről az ötödik helyre jött fel.
Az első nyolc helyezett lágy keverékű gumikon haladt, míg Joshua Duerksen a 9. helyen állt, kemény gumikkal.
Miután az első körökben több, mint egy másodperces hátrányban volt, Dunne a versenyben vezető Fornaroli DRS-tartományába került.
A 7. körben a DRS segítségével Dunne az 1-es kanyarban átvette a vezetést Fornarolitól, aki jelezte, hogy a gumijai kezdik megadni magukat. Martí tükrözte ezt a lépést a harmadik pozícióért, néhány méterrel az élen álló páros mögött, míg Martins maga is kihasználta a helyzetet, és a 4-es kanyarban a negyedik helyre jött fel.
A 10. körben Stanek a DRS segítségével a 4-es kanyarban újra megelőzte Villagómezt, és visszakerült az első ötbe.
Martins volt az első az élmezőnyből, aki a kemény keverékű gumikért állt ki a boxba, és a 17. helyre érkezett vissza. Stanek, Browning és Duerksen a következő körben mentek cserélni, és Martins mögött, de Verschoor elé tértek vissza. Browning jól használta a lágy gumikat, és a 15. körben megelőzte Staneket.
Fornaroli és Martí a 16. kör elején állt ki a boxba.
A versenyben vezető Dunne-t a kör végén hívták be, majd Martins elé tért vissza a pályára.
Browning a 18. körben Martí megelőzésével a negyedik helyre lépett előre, majd a 21. körben Fornaroli nyakában loholt. A DRS-t kihasználva a fő egyenesben átvette a harmadik helyet.
Martins sem tudta őt sokáig feltartóztatni, így a Williams támogatottja a 23. körben a DRS segítségével az 1-es kanyarban a megszerezte a 2. helyet. A lemaradása az élen álló versenyzőhöz képest 4,5 másodperc volt 10 körrel a vége előtt.
Fornaroli dobogós reményei még nem értek véget, mivel a harmadik helyen álló Martinshoz fel tudott zárkózni és öt körrel a vége előtt megelőzte Martinst.
Egy körrel később Martí jött fel a negyedik helyre. Az utolsó körbe érve Fornaroli DRS hatósugarába került, így anna keményen kellett védekeznie, de megtartotta pozícióját.
Dunne-t azonban egyikük sem tudta utolérni, aki több mint nyolc másodperces előnnyel szerezte meg első F2-es győzelmét Browning előtt, Fornaroli pedig megtartotta a harmadik helyet Martí előtt.
Franco Colapinto bocsánatot kért Uruguaytól. Az argentin egy podcastban "vicces" jellemzést adott a dél-amerikai országról, amelyekkel…
Az FC Internazionale Milano és a Nike örömmel jelentett be új és kivételes együttműködését a…
Robog tovább a Forma-1 mezőnye, és a tripla hétvége harmadik állomása következik, a Szaúd-arábiai Nagydíj.…
Oscar Piastri szerint nagyszerű fejlesztéseket kapott az MCL39, ám a csapattársa küszködik az új iránnyal.…
Nagyon régóta nem volt ilyen nehéz futama Max Verstappennek. A regnáló világbajnok sokszor képre került…
Max Verstappen szinte biztosan elhagyja a Red Bullt, mivel a Red Bull teljesítménye körül egyre…