A Formula 2 imolai hétvégéjén Jak Crawford és Alexander Dunne diadalmaskodtak.
Jak Crawford a második helyről indulva megnyerte első versenyét a 2025-ös szezonban. A DAMS Lucas Oil pilótája rögtön az élre tört, és ott is maradt. Mögötte a Campos Racing versenyzője, Arvid Lindblad és a Hitech TGR pilótája, Luke Browning végzett.
A pole pozícióból induló Ritomo Miyata a rajtot követően a 2-es kanyarhoz érve elvesztette a vezetést Crawforddal szemben. Lindblad a rajtrács ötödik helyéről a harmadikra lépett előre, Browning és Victor Martins elé.
A 4. körre Crawfordnak sikerült kikerülnie a DRS tartományon kívülre kerülnie Miyata előtt.
Browningnak sikerült elszakadnia Martins-tól, így Miyata a mögötte lévő brit duót hagyta maga mögött a második helyért folytatott küzdelemben, Crawford pedig a 10. körre egy másodperc fölé növelte előnyét.
Lindblad a 11. körben megpróbált a 2-es kanyarban belülre kerülni, de Miyata jól védekezett, így megtartotta második helyét. Egy körrel később a Red Bull Junior Team versenyzője sikerrel előzött.
A 13. körben Miyatának Browninggal szemben kellett védekeznie, hogy megőrizze harmadik helyét.
Browning végül a 14. körben, a második kanyarban előzte Miyatát. Egy körrel később Martins is túljutott Miyatán. Később aztán Alexander Dunne is Miyata elé került.
Leonardo Fornarolinak a hetedik helyet kellett megvédenie az Invicta Racing csapattársától, Stanek-től a 2-es kanyarban, mivel a cseh pilóta hat körrel a vége előtt nyomást gyakorolt rá.
A 25 körös verseny 22. körében Dunne-nak sikerült egy másodpercen belülre kerülnie Martins-hez képest, aki viszont Browningot támadta az utolsó dobogós helyért folytatott harcban.
Végül Crawford nyert, Lindblad és Browning előtt.
Here’s who bagged points from the Sprint Race #F2 #ImolaGP pic.twitter.com/djtwBytcqW
— Formula 2 (@Formula2) May 17, 2025
Alexander Dunne lenyűgöző formában volt az F2 vasárnapi főversenyén és megszerezte második futamgyőzelmét a 2025-ös szezonban.
A McLaren fejlesztőpilótája az ötödik helyről indult, és a verseny során több fontos előzést is végrehajtott a győzelem érdekében. A Hitech TGR versenyzői, Luke Browning és Dino Beganovic egészítették ki a dobogós helyezéseket.
A második rajtkockát elfoglaló Sebastián Montoya a rajtrácson ragadt a felvezető kör kezdetén. Ez azt jelentette, hogy a második hely végül üresen maradt, Montoya pedig kénytelen volt a boxutcából indulni.
Beganovic remekül rajtolt, de Leonardo Fornaroli a második helyre jött fel, mivel Victor Martins is a rajtrácson ragadt. Arvid Lindblad is hasznot húzott ebből, és a Rodin pilótája mögött rajtoló Dunne előtt a harmadik helyre került.
A DRS aktiválásával az első három összetárt, és a 6. körre Beganovic, Fornaroli és Lindblad között kevesebb mint egy másodperc volt a különbség.
Az első négy helyezett a 7. körbe érve az első adandó alkalommal felszerelte a lágy gumikat. Fornaroli a boxkiállásnál vesztett, és a kvartett hátsó részébe esett vissza, míg Dunne két helyet nyert, és Beganovic mögé jött vissza.
Jak Crawford és Luke Browning a következő körben válaszolt, cserélt kereket. A brit megelőzte a DAMS Lucas Oil pilótáját, így az élre állt.
A Hitech TGR pilótája a tényleges verseny vezetésével tért vissza a pályára, közvetlenül csapattársa, Beganovic előtt, akinek Dunne volt a sarkában. A svéd megpróbálta megkerülni Browningot kívülről a Tosa-ban, de a kanyar kijáratánál elfogyott a helye, Dunne pedig egy pozíciót előrébb lépett.
A 9. körben a DRS-sel Dunne a 2. kanyarban megindult, és az első sikánban Browningot megelőzve átvette a tényleges vezetést a versenyben.
A korai boxkiállások okán az első helyet Josep María Martí vette át, aki az alternatív stratégián az AIX Racing versenyzőjével, Joshua Duerksennel küzdött az élen.
A 14. körben Duerksen kívülről megkerülte a spanyolt, és átvette a vezetést, közvetlenül a Safety Car bevetése előtt. Rafael Villagómez a 4-es kanyarban ragadt, miután megsérült a Sami Meguetounif-fal folytatott csatában.
Gabriele Minì és John Bennett megragadta az alkalmat, hogy elvégezze a kötelező kiállást, és a Pirelli szuperlágy gumijaira váltson. A PREMA versenyzője Lindblad előtt a 11. helyen tért vissza, Bennett pedig közvetlenül Crawford mögött a 15. helyen állt be a sorba.
A Safety Car a 19. körbe érve távozott, és Duerksen megtartotta vezető helyét. Mögöttük Dunne azonnal megindult, hogy megelőzze a még a boxban nem járt boly első tagját, Max Esterson-t.
Browning megelőzte Piratellát, de Dunne a Variante Altában megelőzte csapattársát, Amaury Cordeelt.
A 24. körben Dunne a belső íven megelőzte Miyatát a Tosa-ban. Majd a 25. körben újabb pozíciót szerzett, és az első sikánban Roman Staneket megelőzve feljött a harmadik helyre.
A Rodin pilótája aztán a 26. körben ugyanezzel a mozdulattal a Tosa-nál letudta Martit, hogy átvegye a második helyet, és gyorsan felzárkózott a versenyben vezető Duerksenre.
A 27. körben a DRS-t kihasználva átvette a vezetést, miközben Browning még mindig az ötödik helyen haladt azok mögött, akik még nem jártak kerékcserén.
Browning a 29. körben a 2. kanyarban Stanek megelőzésével feljött a negyedik helyre, csapattársa, Beganovic pedig, ugyanott megelőzte Cordeelt. Lindblad ki tudta használni a Rodin pilótájának hibáját a Tosa-nál, hogy a kör későbbi szakaszában a hetedik helyre kerüljön.
Duerksen a 30. körben kiállt a boxba, Browning pedig az első sikánnál megelőzte Martit, és feljött a második helyre, de Dunne előnye már öt másodperc volt.
Az ír versenyzőtől ekkor már nem lehetett elvenni a győzetlmet. Több mint hat másodperccel nyert Browning és Beganovic előtt.
What a thrilling Feature! Battles throughout ⚔️
Here’s where the points went #F2 #ImolaGP pic.twitter.com/84m8U1nd72
— Formula 2 (@Formula2) May 18, 2025