Fotó: Dutch Photo Agency / Red Bull Content Pool
Verschoor győzött a barcelonai F2-es sprintversenyen, Lindblad pedig megszerezte első F2-es főfutam-győzelmét.
Richard Verschoor okos taktikai döntéssel aratott győzelmet a Formula 2 barcelonai sprintversenyén. Az MP Motorsport holland pilótája a hajrában ment ki friss gumikért a boxba, és a késői Safety Car-fázist kihasználva végül megszerezte idei második győzelmét.
A futamot eleinte Jak Crawford uralta, aki a rajt után megelőzte a remekül induló Luke Browningot, de a mezőny szorosan együtt maradt egészen a 18. körig. Akkor a PREMA pilótái, Sebastián Montoya és Gabriele Minì összeütköztek, ami miatt beküldték a biztonsági autót.Verschoor – a mezőny több tagjával együtt – azonnal reagált, és friss lágy gumira váltott.
A verseny újraindítása után látványos előzésekkel tört előre, és három kör elteltével már az élen haladt. Alexander Dunne (Rodin Motorsport) követte a taktikát, és másodikként ért célba.
A nap meglepetését a mexikói Rafael Villagómez (VAR) szolgáltatta, aki a 22. helyről rajtolva élete első F2-es dobogóját ünnepelhette a harmadik helyen.
Az eset után Montoya felzárkózott az 5. helyre, de a verseny után megbüntették a baleset okozásáért, és így hivatalosan csak a 11. lett.
Arvid Lindblad győzelemreváltotta pole pozícióját a Formula 2 spanyolországi főfutamán. Ezzel nemcsak pályafutása első főfutam-győzelmét aratta, de a Campos Racingnek is történelmi, hazai győzelmet szerzett.
A brit versenyző az élről rajtolva végig kontrollálta a versenyt, még egy késői Safety Car sem zavarta meg – amely végül a leintésig a pályán maradt. A második helyen Sebastián Montoya (PREMA Racing) végzett, míg a dobogó harmadik fokára Richard Verschoor (MP Motorsport) állhatott fel.Lindblad remekül kapta el a rajtot, míg mögötte Montoya megtartotta helyét, Kush Maini azonban sokat esett vissz: a harmadik helyről a 12. helyre. Verschoor két helyet javítva feljött harmadiknak, míg a spanyol közönségkedvenc, Josep María Martí lendületes előzésekkel egészen a hatodik helyig jutott a 11. rajthelyről.Az élmezőny gyorsan leszakította magáról a közepes gumikeverékeken rajtolókat, élükön Jak Crawforddal, akit Alexander Dunne is támadott már a harmadik körben.
A bokszkiállások sora a hetedik körben indult meg, a lágy gumisok közül elsőként Duerksen cserélt. Lindblad ekkor már 2,6 másodperces előnnyel vezetett Montoya előtt. A 14. körben Lindblad is kiállt, és sikerült megtartania a vezetést Montoya és Verschoor előtt. A 22. körben Browning és Miyata ütköztek. Előbbi szárnycserére kényszerült, és időbüntetést is kapott. Eközben Crawford és Dunne a kemény keverékről a lágyra váltva kezdtek előretörni.
A 35. körben, amikor Crawford DRS-sel támadta Verschoort a dobogóért, Fornaroli autója megállt a kavicságyban, ami miatt beküldték a Safety Cart. Az autót nem sikerült időben eltávolítani, így a verseny a biztonsági autó mögött ért véget.
Nelson Valkenburg a Nailing the Apex podcastban beszélt Max Verstappen helyzetéről a Red Bull Racingnél.…
Izgalmakban nem volt hiány, de végül minden a szokásossal zárult. Napsütéses idő fogadta a nyári…
Marc Márquez elismerte nem tudott arról, hogy akár megbüntethetik a sprint után. Marc Márquez meglehetősen…
Monitorozza a lehetőségeket Sebastian Vettel, aki a WEC-ben indulna. A négyszeres Forma-1-es világbajnok Sebastian Vettel…
Miguel Oliveira jövője a MotoGP-ben 2026-ra még kérdéses, ennek ellenére a portugál versenyző úgy véli,…
A szombati sprinten Enea Bastianini története volt az egyik legszebb, aki a kórházból a dobogóig…