A korábbi F2-es versenyző, Max Esterson azt állítja, hogy a Formula 2-ben is jóval nagyobb a különbség a csapatok és motorjaik között, mint azt mindenki gondolja. Állítása alapján pedig ez nyilvánvalóan nagyban befolyásolja az egyéni teljesítményeket is.
Az amerikai versenyző idén a Trident csapatában versenyzett az F2-ben, majd a 12. fordulóban, Bakuban távozott a csapattól, miután addig nem szerzett pontot.
Helyette a JDC/Miller MotorSports csapatához és részt vett egy Petit Le Mans versenyen. Tijmen van der Helm és Neel Jani mellett Esterson is jó teljesítményt nyújtott, és a 12. helyen végzett a Road Atlanta pályán rendezett versenyen.
Amikor egy rajongó kommentálta az X-en a versenyben nyújtott teljesítményét, rámutatva, hogy az éles kontrasztot alkotott az idei F2-es teljesítményével, Esterson válaszolt.
„Köszönöm. Az F2-ben a kocsik és a motorok közötti eltérés nagyobb hatással van a teljesítményre, mint azt a legtöbb ember valószínűleg gondolná (ezért nem akartam tovább csinálni)” – írta.
A válasz komment futótűzként terjed a közösségi oldalon.
Egy teljes F3-as szezont követően a Jenzer Motorsportnál, Esterson 2025-ben előre léphetett az F2-be, de nehezen tudott teljesítményt felmutatni a Tridentnél, amely idén összesen két pontot szerzett.
Bár a Formula 2 papíron egy olyan sorozat, amelyben minden csapatnak ugyanazt a kasznit, motort és gumikat kell használnia, a csapatok között még mindig észrevehetőek a teljesítménybeli különbségek.
Ez azért van, mert néhány, jobban megalapozott csapat (például a PREMA) jobban tud alkalmazkodni a motor és a váz igényeihez, így fenntarthatóbb módon tud optimalizálni. Az élen járó csapatok jobb mérnökökkel, szimulációs eszközökkel és pilóta-visszacsatolási rendszerekkel rendelkeznek, ami versenyelőnyt biztosít számukra.
Így aztán aki kisebb csapathoz kerül az F2-ben, annak igazán nehéz dolga van abban, hogy magára hívja a figyelmet és esélye lehessen az F1-be kerülni.