Miután vasárnap délelőtt megrendezték Monzában a Formula 3-as mezőny főversenyét, az ő 2024-es szezonjuk véget is ért.
A versenyhétvége előtt, de még az utolsó verseny előtt is nyitott volt a bajnokság. A hétvége előtt matematikailag még hatan voltak versenyben a bajnoki címért, míg a mai versenynek úgy végtak neki, hogy az első három helyezettet összesen 5 pont választotta el egymástól. Leonardo Fornarolinak 133, Gebriele Minínek 130, Luke Browningnak pedig 128 pontja volt.
A 2024-es FIA Formula 3-as bajnokság végső győztese azonban Leonardo Fornaroli lett, miután elképesztő csatát vívott a verseny legvégén, ráadásul riválisa, Gabriele Miní egy hellyel előrébb zárta a versenyt, mint ő.
A szombati sprintversenyen Tim Tramnitz az élről irányította az eseményeket, és megnyerte a versenyt Monzában.
Az MP Motorsport versenyzője Sebastián Montoyát utasította maga mögé, aki Santiago Ramossal küzdött a végső dobogós helyekért, mivel a páros a második, illetve a harmadik helyen végzett.
Luke Browning a 17. helyről a hetedik helyre küzdötte fel magát, míg Leonardo Fornaroli és Gabriele Minì a kilencedik és a tizedik helyekkel gyűjtöttek pár pontot.
Mielőtt a lámpák kialudtak volna, Christian Mansell rádión jelezte az ART Grand Prix-nek, hogy beragadt a harmadik sebességi fokozatban. Egy második felvezető körre volt szükség. Az ausztrál ki tudott állni a rajtrácsról, és a boxutcából kellett indulnia.
A verseny rajtjánál a fordított rajtrácson a pole pozíciót elfoglaló Tramnitz az 1-es kanyarhoz érve maga mögött tartotta Dino Beganovicot, majd Montoya érkezett, aki átvette a második helyet. Fornaroli az első körben három helyet javítva a 13. helyen állt.
A Safety Car a 2. körben került bevetésre, miután Noel León és Nikita Bedrin a kavicságyban kötött ki, miután a 2-es kanyarban Tommy Smith-szel értek össze. Smith később 10 másodperces időbüntetést kapott az incidensért.
A verseny a 6. körben folytatódott, Montoyát azonnal nyomás alá helyezte Beganovic. A kolumbiai azonban megtartotta a második helyet.
Ramos Beganovicot megelőzve a harmadik helyre lépett előre, és a második helyért folytatott küzdelemben gyorsan üldözőbe vette Montoyát.
A 9. körben, a DRS segítségével Fornaroli az 1-es kanyarban megelőzte Martinius Stenshorne-t, és a legjobb nyolc közé került, miközben Ramos a Curva Grande kanyarban Montoya mellett a második helyért hajtott.
A 10. körben, két korábbi sikertelen kísérlet után Browning megelőzte Lindbladot a 10. pozícióért, és ezzel a pontszerző helyre lépett. Eközben Fornaroli a hetedik helyért megelőzte Mari Boyát.
Montoya Ramosra tapadt, miután az megelőzte, és a 12. körben újra átvette a második helyet az első kanyarban, míg csapattársa, Sami Meguetounif ugyanott Beganovic elé tudott kerülni.
Max Esterson és Piotr Wisnicki az első sikánban összeütközött, és kiesett a versenyből, így ismét érkezett a safety car. Egyetlen kör volt már csak hátra, mikor a biztonsági autó távozott.
Tramnitz megtartotta a vezetést, de Browning hátrébb, az 1-es kanyarban megelőzte Fornarolit, és a nyolcadik helyre jött fel.
Montoya és Ramos tartotta magát, míg Dunne és Beganovic zárta az első ötöt.
A verseny után azonban többen büntetést kaptak, köztük Montoya, amiért leterelte Ramost a pályáról. Ezzel a kolumbiai a 11. helyre esett vissza.
Tramnitz megtartotta a vezetést, de Browning hátrébb, az 1-es kanyarban megelőzte Fornarolit, és a nyolcadik helyre jött fel.
Montoya és Ramos tartotta magát, míg Dunne és Beganovic zárta az első ötöt.
Sprint Races in 2024 ✅
Here are the point-scorers from Monza #F3 #ItalianGP pic.twitter.com/Uz6gbiQaq7
— Formula 3 (@Formula3) August 31, 2024
A verseny után azonban többen büntetést kaptak, köztük Montoya, amiért leterelte Ramost a pályáról. Ezzel a kolumbiai a 11. helyre esett vissza.
Vasárnap délelőtt, amikor a 2024-es F3-as szezonban utoljára kialudtak a lámpák, Fornaroli a második helyre esett vissza a rajtnál, Alex Dunne megelőzte őt.
Mögötte azonban a Miní rajtja még rosszabbul sikerült, az első néhány körben a negyedik helyre esett vissza.
Mögöttük Browning bajnoki címért folytatott küzdelmei viszonylag hamar véget értek, mivel a brit megpördült Ascarinál, és a boxba kényszerült, ezzel véget vetve esélyeinek a bajnoki címre. Az eset miatt a biztonsági autóra is szükség volt.
Amikor a biztonsági autó bejött, úgy tűnt, hogy csak Fornaroli nyerheti meg a bajnoki címet, mivel a Miní kezdett küzdeni a gumikkal, és nem volt az első 3-ban. Az utolsó körökre azonban úgy tűnt, hogy Minínek jobbak a gumijai, és végül Fornaroli elé került a második helyre, Fornaroi ezután két körrel a vége előtt Mansell mögé esett vissza a negyedik helyre, ami azt jelentette (volna), hogy Miní egy ponttal megnyerte a bajnoki címet.
Drámai fordulatot véve azonban az utolsó kanyarban Fornaroli bátran Mansell mellé vágott és feljött a harmadik helyre, Miní mögé. Ez pedig már elég volt ahhoz, hogy elvegye a bajnoki címet a Minítől, és megnyerje az F3-as bajnoki címet hazai versenyén.